Jump to content

ID mask


MetAtroN

Recommended Posts

Czy ktoś wie jak za pomocą vray zrobić render z maskami materiałów do dalszej obróbki w photoshopie itp.?

Chodzi mi o taki efekt jak w załączniku. Wiem, że w 'render elements' można dodać Vray_ObjectID i Vray_MtlID które chyba do tego właśnie służą, ale efektem są tylko czarne TIF'y a nie tak jak na pokazanym obrazku.

Link to comment
Share on other sites

no właśnie w tym problem, że nic o tym nie mogę znaleźć - w instrukcji vray'a jest tylko lakoniczna tabelka, a wujek Google nic nie wie ;)

 

model nie mój, to tylko przykład jaki znalazłem, w jakimś pobieżnym tutorialu. napisane, że coś takiego jest, ale nie ma nic jak to włączyć i jak używać.

Edited by MetAtroN
Link to comment
Share on other sites

Przy ObjectID działa jak należy.

Trzeba było:

1. zaznaczyć obiekt

2. wejść w object properties z quadmenu

3. w części rendering controls i opcji g-buffer nadać wartości ObjectID

4. dodać VRay_ObjectID w render elements.

Po wszystkim pojawia się normalny render i dodatkowo ekran z maskami jak na obrazku wyżej.

Link to comment
Share on other sites

od zawsze robie to na skryptach, dziala jak nalezy za kazdym razem niezaleznie od tego jakiej kamery uzywasz i PRZEDE wszystkim dziala to na RGB (zaznaczanie poprzez channels). Jesli nie umiesz pisac skryptow, rpzeszukaj net, na pewno cos znajdziesz.

Link to comment
Share on other sites

Tak że ID przypisujesz materiałom w material editorze - jest tam taka ikonka do zmiany ID. A wynik jest analogiczny do object ID, tylko działa po materiałach. Osobiście wolę vrayrenderID - nie trzeba nic ustawiać.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy