MetAtroN Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Czy ktoś wie jak za pomocą vray zrobić render z maskami materiałów do dalszej obróbki w photoshopie itp.? Chodzi mi o taki efekt jak w załączniku. Wiem, że w 'render elements' można dodać Vray_ObjectID i Vray_MtlID które chyba do tego właśnie służą, ale efektem są tylko czarne TIF'y a nie tak jak na pokazanym obrazku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
streaker Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Jest taki kanał jak v-ray material id, czy jakoś tak... w każdym razie z id w nazwie ...:::EDIT:::... ooo... sam na to wpadłeś :) tak, to są te kanały, teraz tylko naucz sie je obsługiwać Link to comment Share on other sites More sharing options...
claude Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Fajny patent, dobrze wiedzieć.... poza tym jakaś fajna architektórka widzę... to jakiś kościół.. pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetAtroN Posted January 5, 2009 Author Share Posted January 5, 2009 (edited) no właśnie w tym problem, że nic o tym nie mogę znaleźć - w instrukcji vray'a jest tylko lakoniczna tabelka, a wujek Google nic nie wie ;) model nie mój, to tylko przykład jaki znalazłem, w jakimś pobieżnym tutorialu. napisane, że coś takiego jest, ale nie ma nic jak to włączyć i jak używać. Edited January 5, 2009 by MetAtroN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Ostatnia zakładka - render elemenst -> add i wybierasz z listy. Obiekt musi mieć włączony alpha contribution na 1 żeby był widoczny (domyślne). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 A ID ustawiasz we właściwościach obiektu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetAtroN Posted January 6, 2009 Author Share Posted January 6, 2009 Przy ObjectID działa jak należy. Trzeba było: 1. zaznaczyć obiekt 2. wejść w object properties z quadmenu 3. w części rendering controls i opcji g-buffer nadać wartości ObjectID 4. dodać VRay_ObjectID w render elements. Po wszystkim pojawia się normalny render i dodatkowo ekran z maskami jak na obrazku wyżej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 A nie prościej dawać vray_render ID? Nie trzeba się z IC obiektu bawić... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoNd Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 od zawsze robie to na skryptach, dziala jak nalezy za kazdym razem niezaleznie od tego jakiej kamery uzywasz i PRZEDE wszystkim dziala to na RGB (zaznaczanie poprzez channels). Jesli nie umiesz pisac skryptow, rpzeszukaj net, na pewno cos znajdziesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetAtroN Posted January 6, 2009 Author Share Posted January 6, 2009 Faktycznie, efekt jest podobny. Ciekaw jestem na czym polega różnica ;) Co do skryptów to musiałbym poszukać. Z programowania jestem noga ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Różnica polega na tym że każdy obiekt ma inne ID. Tym samym nie można kilku obiektom przypisać tego samego ID i utworzyć w ten sposób "grup" niezależnych obiektów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetAtroN Posted January 7, 2009 Author Share Posted January 7, 2009 OK, teraz tylko muszę rozgryźć jak działa materialID ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Tak że ID przypisujesz materiałom w material editorze - jest tam taka ikonka do zmiany ID. A wynik jest analogiczny do object ID, tylko działa po materiałach. Osobiście wolę vrayrenderID - nie trzeba nic ustawiać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek G Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 a powiedzcie jak potem na takim wyrenderowanym obrazku w photoshopie szybko zaznaczac poszczegolne nr id materiałó.Bez użycia różdzki.Wiem że jest jakis plugin do pS tylko nie pamiętam nazwy.Znacie go? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Select -> color range ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now