borjarus Napisano 8 Styczeń 2009 Napisano 8 Styczeń 2009 Kiedy skonczylem modelowac i uzylem smooth'a to pojawily mi sie jakies dziwne skazy na moim modelu. Wiecie moze skad sie wziely i jak to mozna naprawic ?? http://img145.imageshack.us/img145/9144/cotoni2.jpg
t0m3k Napisano 8 Styczeń 2009 Napisano 8 Styczeń 2009 wrzuc siatke. sproboj weld vertex, jesli uzywasz modyfikatora smooth to zwieksz kat smootha (watpie ze to przyczyna)
mt Napisano 8 Styczeń 2009 Napisano 8 Styczeń 2009 wyglada troche jakby dla tych polygonow na srodku czola byla przypisana inna smoothing grupa, ale to takie tam moje strzelanie;p
borjarus Napisano 8 Styczeń 2009 Autor Napisano 8 Styczeń 2009 Tutaj macie siatke tego modelu : http://img120.imageshack.us/img120/3154/coto2ac8.jpg
ca mel Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 Sprawdz czy nie poodwracay Ci sie normane na tej czesci geometrii.
borjarus Napisano 9 Styczeń 2009 Autor Napisano 9 Styczeń 2009 no to bylo dogladnie to ;) dzieki za pomoc ;) A i jeszcze jedno od czego jest zalezne ile normalnych wychodzi z wierzcholka bo przy niektorych mam np. po 3,4 ??
t0m3k Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 definicja normalnej http://pl.wikipedia.org/wiki/Wektor_normalny tobie chyba chodzi o krawedzie a jesli tak to najlepiej jesli wychodza 4, czasami trzeba uzyc 3 albo 5
beny Napisano 6 Luty 2009 Napisano 6 Luty 2009 Nie chcialbym niektorym psuc swiatopogladu, ale Maya ma centralnie gdzies normale face'ów (takowe wręcz nie istnieją dla Maya, wyświetla je tylko jako podgląd dla użytkownika) i korzysta tylko z normali verteksów uśredniając przejścia tonalne na ich podstawie tuż przed renderingiem po tasalacji powierzchni. Każdy verteks ma 1 vektor normala - regulujesz sobie je działając na podglądzie face/normal. Tak też się naprawia błędy siatki, gdyż nie zawsze Maya z automatu dobrze Wam uśredni. ps. Mówię o prawdziwych verteksach (1 dla face'a w podglądzie face/vertex), a nie o tych które widzimy i są ze sobą"połącznone", a wcale nie są - po prostu dzielą vektor w układzie kartezjańskim. Pozdrawiam, Beny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się