Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 891
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wrzuc siatke.

sproboj weld vertex, jesli uzywasz modyfikatora smooth to zwieksz kat smootha (watpie ze to przyczyna)

Napisano

wyglada troche jakby dla tych polygonow na srodku czola byla przypisana inna smoothing grupa, ale to takie tam moje strzelanie;p

Napisano
  • Autor

no to bylo dogladnie to ;) dzieki za pomoc ;)

 

A i jeszcze jedno od czego jest zalezne ile normalnych wychodzi z wierzcholka bo przy niektorych mam np. po 3,4 ??

Napisano

Nie chcialbym niektorym psuc swiatopogladu, ale Maya ma centralnie gdzies normale face'ów (takowe wręcz nie istnieją dla Maya, wyświetla je tylko jako podgląd dla użytkownika) i korzysta tylko z normali verteksów uśredniając przejścia tonalne na ich podstawie tuż przed renderingiem po tasalacji powierzchni. Każdy verteks ma 1 vektor normala - regulujesz sobie je działając na podglądzie face/normal. Tak też się naprawia błędy siatki, gdyż nie zawsze Maya z automatu dobrze Wam uśredni.

 

ps. Mówię o prawdziwych verteksach (1 dla face'a w podglądzie face/vertex), a nie o tych które widzimy i są ze sobą"połącznone", a wcale nie są - po prostu dzielą vektor w układzie kartezjańskim.

 

Pozdrawiam,

Beny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności