Napisano 8 Styczeń 200916 l Kiedy skonczylem modelowac i uzylem smooth'a to pojawily mi sie jakies dziwne skazy na moim modelu. Wiecie moze skad sie wziely i jak to mozna naprawic ?? http://img145.imageshack.us/img145/9144/cotoni2.jpg
Napisano 8 Styczeń 200916 l wrzuc siatke. sproboj weld vertex, jesli uzywasz modyfikatora smooth to zwieksz kat smootha (watpie ze to przyczyna)
Napisano 8 Styczeń 200916 l wyglada troche jakby dla tych polygonow na srodku czola byla przypisana inna smoothing grupa, ale to takie tam moje strzelanie;p
Napisano 8 Styczeń 200916 l Autor Tutaj macie siatke tego modelu : http://img120.imageshack.us/img120/3154/coto2ac8.jpg
Napisano 9 Styczeń 200916 l Autor no to bylo dogladnie to ;) dzieki za pomoc ;) A i jeszcze jedno od czego jest zalezne ile normalnych wychodzi z wierzcholka bo przy niektorych mam np. po 3,4 ??
Napisano 9 Styczeń 200916 l definicja normalnej http://pl.wikipedia.org/wiki/Wektor_normalny tobie chyba chodzi o krawedzie a jesli tak to najlepiej jesli wychodza 4, czasami trzeba uzyc 3 albo 5
Napisano 6 Luty 200916 l Nie chcialbym niektorym psuc swiatopogladu, ale Maya ma centralnie gdzies normale face'ów (takowe wręcz nie istnieją dla Maya, wyświetla je tylko jako podgląd dla użytkownika) i korzysta tylko z normali verteksów uśredniając przejścia tonalne na ich podstawie tuż przed renderingiem po tasalacji powierzchni. Każdy verteks ma 1 vektor normala - regulujesz sobie je działając na podglądzie face/normal. Tak też się naprawia błędy siatki, gdyż nie zawsze Maya z automatu dobrze Wam uśredni. ps. Mówię o prawdziwych verteksach (1 dla face'a w podglądzie face/vertex), a nie o tych które widzimy i są ze sobą"połącznone", a wcale nie są - po prostu dzielą vektor w układzie kartezjańskim. Pozdrawiam, Beny
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto