Skocz do zawartości

Dziwny prostokat po smooth'owaniu


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

wyglada troche jakby dla tych polygonow na srodku czola byla przypisana inna smoothing grupa, ale to takie tam moje strzelanie;p

Napisano

no to bylo dogladnie to ;) dzieki za pomoc ;)

 

A i jeszcze jedno od czego jest zalezne ile normalnych wychodzi z wierzcholka bo przy niektorych mam np. po 3,4 ??

Napisano

Nie chcialbym niektorym psuc swiatopogladu, ale Maya ma centralnie gdzies normale face'ów (takowe wręcz nie istnieją dla Maya, wyświetla je tylko jako podgląd dla użytkownika) i korzysta tylko z normali verteksów uśredniając przejścia tonalne na ich podstawie tuż przed renderingiem po tasalacji powierzchni. Każdy verteks ma 1 vektor normala - regulujesz sobie je działając na podglądzie face/normal. Tak też się naprawia błędy siatki, gdyż nie zawsze Maya z automatu dobrze Wam uśredni.

 

ps. Mówię o prawdziwych verteksach (1 dla face'a w podglądzie face/vertex), a nie o tych które widzimy i są ze sobą"połącznone", a wcale nie są - po prostu dzielą vektor w układzie kartezjańskim.

 

Pozdrawiam,

Beny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności