Napisano 9 Styczeń 200916 l Cześć! Znalezłem przez przypadek, przetestowałem na max 2009, masakra! Nareszcie realtimowy glow i inne wodotryski. Krótka instrukcja obługi: w material editorze klikamy w przycisk standard i wybieramy DX9 shader, po czym w pierwszej rolecie podajemy sciezke do pliku .fx Wymagana karta ps 3.0, preferowana nvidia, dla ati jest jakiś dodatek kilka postów niżej w podanym przezemnie linku. http://www.gameartisans.org/forums/showthread.php?t=5896 Strona oficjalna rtshaders: http://rtshaders.deviantart.com/ Edytowane 9 Marzec 200916 l przez Levus
Napisano 9 Styczeń 200916 l DX Shaders są całkiem całkiem. Polecam mentalmill dzięki przyjaznemu interfacowi można łatwo i szybko tworzyć nawet te bardziej skomplikowane shadery, a następnie je wyexportować do maxa. Program: http://www.mentalimages.com/products/mental-mill.html Instrukcja exportu do maxa: http://www.mentalimages.com/fileadmin/user_upload/PDF/01_mm_shader_userguide_3dsMax.pdf
Napisano 10 Styczeń 200916 l Thx, bardzo przydatne! Zwlaszcza przy budowaniu lvl w samym maxie :) Tylko gdyby nie ta standardowa zamula maxa, wszystko byloby idealnie :) No ale w zyciu nie ma nic idealnego :P Aha, znacie moze jakas wtyczke ktora pozwala podgladac w maxie lightmapy? Bylbym bardzo wdzieczny :) Pozdro :)
Napisano 10 Styczeń 200916 l Z tego co pamiętam to już było w maxie 9. Trzeba było mieć tylko włączone directx a nie opengl w podglądzie.
Napisano 10 Styczeń 200916 l Autor Scottie, ten shaderek wyświetla lightmapy zdaje się, zobacz sobie scenkę z wodą, tam jest coś takiego jak lighmap strenght z tego co kojarze z wczorajszej obczajki.
Napisano 10 Styczeń 200916 l Ok, thx Levus, postaram sie jeszcze dzisiaj to obczaic :) Bylaby to naprawde przydatna opcja, zwlaszcza przy budowie leveli do enginow nieoblugujacych dynamicznego cieniowania ;) Pozdro
Napisano 13 Styczeń 200916 l mi to cos nie dziala.Ustawiam diffuse i normal mape a material caly czarny...Co jest nie tak?:] A jak wczytuje ta scenke z tym gostkiem to wszystko dobrze sie wyswietla
Napisano 13 Styczeń 200916 l Autor mi to cos nie dziala.Ustawiam diffuse i normal mape a material caly czarny...Co jest nie tak?:] A jak wczytuje ta scenke z tym gostkiem to wszystko dobrze sie wyswietla Wczytaj mapę ambient occlusion dla slotu AO Texture, inaczej się nie wyświeltli. Jeśli nie masz takiej lub nie potrzebujesz, wczotaj tam małą biała mapkę na przykład. EDIT: może być problem z normalkami, chyba trzeba będzie flipować jakiś kanał w stosunku do tego co widać w maxie z tego samego normala. Wrzuciłem model na próbę i bardzo było widać seamy i coś dziwnego ze światłem. Niestety nie ma czasu dziś się w to zagłębiać.. Edytowane 13 Styczeń 200916 l przez Levus
Napisano 9 Marzec 200916 l Autor Wracając na chwilę do tematu, warto zapoznać się z innymi shaderami tegoż samego twórcy dostępnymi tutaj: http://rtshaders.deviantart.com/ Można obejrzeć zwycieski model z DWIII w pełnej realtimowej krasie w maxie:) pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto