Frankot Napisano 7 Marzec 2004 Napisano 7 Marzec 2004 Hi, długo wachałem się czy to umieścić czy nie, ale wkońcu zdecydowałem się. Pojawił się problem z teksturowaniem, nie umiem okiełznać unwarpa, to znaczy coś tam umiem, ale skomplikowałem sobie praćę, ponieważ jeden obiekt zrobiłem zbyt skomplikowany i ciężko mi jest go oteksturować. Chciałem uzyskać realistyczną tekstyrę betonu, ale jakoś nie potrafię uzyskać takiego efektu za pomocą map proceduralnych ---help. Wiem, że ten WIP powinien być raczej w dziale Texturing& Lighting, ale wydaje mi się, że ty lepiej się przyjmie. Wszak jest to praca w trakcie, jednakże modelowanie już skończyłem. Całość dłubałem ok. 38h, robie to już od grudnia, a może października, nie pamiętam :) Oceńcie te moje wypociny i błagam pomużcie. Aha... Zgury sorki, że tyle obrazków, ale na jednym nie potrafiłem zrobić jednego renderingu, który by ukazywał wszystkie ważne elementy.
rdo Napisano 7 Marzec 2004 Napisano 7 Marzec 2004 że dużo oobrazków to fajnie - możemy zobaczyć obiekt ze wszystkich stron... istotnie ciekawy, co do teksturowania to chyba nic mądrego nie poradzę
darkelf Napisano 7 Marzec 2004 Napisano 7 Marzec 2004 heh poszukaj w necie pelno tego jest - tekstur betonu
Paul_PL Napisano 7 Marzec 2004 Napisano 7 Marzec 2004 Ja bym tu dodał jakieś oswietlenie-np. z tych szczelin między kolumniami więcej kabli ,rur itp. Moze jakiś próbnik?:) Tak jak w Half-Lifi\'e... Co do textur-spróbuj w PS ,tam są odpowiednie filtry/texturki...
KAIN Napisano 7 Marzec 2004 Napisano 7 Marzec 2004 Powinieneś troche jasność zmniejszyć i kula powinna oświetlać pomieszczenie na zielono... pozdro KAIN
kulexy Napisano 7 Marzec 2004 Napisano 7 Marzec 2004 probowales tutek druga?? mi pomogl :D http://max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=8446 :D
Frankot Napisano 8 Marzec 2004 Autor Napisano 8 Marzec 2004 Z tym oświetleniem padającym z kuli to świetny pomysł, popracuje nad tym. Gdzieś nawet widziałem tutorial jak to zrobić... Nad oświetleniem pracuję, chce zrobić padające światło z tych białych wgłębień, docelowo to mają być lampy. Co do prubnika z half-life\'a to... zastanowię się, ale chciałbym uniknąć takiego podobieństwa... chociaż nie ukrywam, że inspiracje czerpałem z half\'a, część pomysłu zaczerpałem także z 3dmark\'a chyba 2000 lub 1999 już nie pamiętam. Tam była taka kula z obręczom:) Co do tutka, to ściągnę go innym razem (czyt. za tydzień), bo teraz nie mam kasy i wykupiłem w kafie tylko 0.5h. Dobra, kończe na dziś i ide dalej przy tym dłubać. Mam nadzieję, że zrobie jeszcze coś konkretnego [mruga] Następnu update przewiduje za tydzień. Paul_PL-co to jest PS i gdzie to znaleźć.
Nimrod Napisano 8 Marzec 2004 Napisano 8 Marzec 2004 PS to skrót od Photoshop ;) (teraz już chyba wiesz o co chodzi)
Frankot Napisano 12 Marzec 2004 Autor Napisano 12 Marzec 2004 Sie ma, wieczorem ok. 20:00, a może wcześniej, zrobie update. Niestety mogłem wziąść dyskietke z renderem do budy, ale nie pomyślałem :| moja wina... Render wyszedł dość dobrze, tylko z ma tę wadę, że jest ciemny. Postaram się to dzisiaj poprawić, może uda się zamieścić i ten render... zależy jak tak komp sobie z tym poradzi :]
chveti Napisano 12 Marzec 2004 Napisano 12 Marzec 2004 jak wyteksturowałeś tego zielonego \'gluta\' na srodku??
zombo master Napisano 12 Marzec 2004 Napisano 12 Marzec 2004 3 render jest najlepszy ba poprzednie sa zbyt monotonne . Le to tylko moje skromne zdanie :D
Frankot Napisano 13 Marzec 2004 Autor Napisano 13 Marzec 2004 Tak, jak pisałem pora na update. Niestety nowego rendera z v-ray\'a nie zrobiłem, bo ojciec grał w karty. Zrobie to innym razem. Pracowałem też nad tą zieloną kulą i wymyśliłem drugą wersję. Nie wiem, która jest lepsza, bo obie podobają mi się jednakowo. Najpierw render z scanline\'a + radiosity. Teraz render z v-ray\'a z irradience map + caustics. Na koniec render v2 kuli.
Frankot Napisano 13 Marzec 2004 Autor Napisano 13 Marzec 2004 Chveti: Tą zieloną kulę w środku, czy jak wolisz zielonego \'gluta\' wyteksturowałem z pomocą standardowej mapy max\'a 5. W kanale \'deafuse color\' ustawiłem mapę HDRI, w kanał \'self ilumination\' wrzuciłem odpowiadającą mi czarno białą mapę odbić. W kanał \'reflection\' wrzuciłem mapę \'raytrace\' (czy jakoś tak), jak dobrze pamiętam ustawiłem tam \'reflection\'. Na koniec ustawiłem opociulity (przezroczystość) na 40 chyba... To już wszystko, ustawienia sprawdzę w domu, jak będą inne to dam znać.
Falcrum Napisano 13 Marzec 2004 Napisano 13 Marzec 2004 Fajny projekcik...Kula ma ciekawą texturkę, reszta nie jest zła (choć przydałoby sie troche więcej \"pierdułek\")... Zdecydowanie ciemniejsza wersja jest lepsza, ale byłaby jeszcze lepsza gdyby ta \"kula\" emitowała lekie światło tak od środka...) Czekam na renderki z VRay\'em... PS. Oglądałeś film \"Kula\" ?? Możesz zaciągnąć parę pomysłów z tego filmu ( tamtej kuli) Pozdr
Frankot Napisano 13 Marzec 2004 Autor Napisano 13 Marzec 2004 Kulę oglondałem, kiepski koniec:( Na monitorze w kawiarence ta ciemniejsza wersja wygląda, na bardzo ciemną, może to wina mojego monitora, nie wiem. Co do pierdułek, to raczej nic nie dodam, bo scena ma ok. 22000 faces. Jak na mój komputer to wystarczająco.
Frankot Napisano 21 Marzec 2004 Autor Napisano 21 Marzec 2004 Sie ma, zmieniłem pare parametrów i wyrenderowałem te scena na nowo, zajęło to jakieś 5h pracy komputera. Przez tę zmianę parametrów coś się zburaczyło, bo pojawiły się dwa nieporządane odblaski: jeden biały na ścianie i drógi zielony na podłodze. Początkowo myślałem, że to jakiś felerny rendering i go powtórzyłem, ale nic się nie zmieniło. Czy może to jest wina tego, iż wyłączyłem \'refraction caustics\' (v-ray). Prosił bym w tym względzie o pomoc v-rey\'owców. Jest jeszcze jeden problem, jeżeli ustawię w tekstyrze podłogi ustawie w kanale difuse color: flatmiror, rendering staje i nie ma żadnego postępu. Nie wiesza się, ale nic się nie robi. Też nie wiem co z tym fantem zrobić, jak narazi muszę opracować inną koncepcje podłogi. Dopiero wczoraj skapowałem się, że podłoga i drzwi nie mają jeszcze opracowanych tekstur. Dobra dość gadania, render macie poniżej.
Fafex Napisano 21 Marzec 2004 Napisano 21 Marzec 2004 Kulka - ok. Na zewnątrz - trochę za jasno. Widzę to jako cześć jakiegoś opuszczonego podziemnego labolatorium. Tak sobie tylko pomyślałem... ;)
empik Napisano 21 Marzec 2004 Napisano 21 Marzec 2004 super projekcik szkoda tylko ze tak malo updaytow hehehe super \"glut\"
Frankot Napisano 22 Marzec 2004 Autor Napisano 22 Marzec 2004 Sie ma, a propos updateów są żadko bo jest szkoła. Mam dużo nauki i nie za dużo wolnego czasu, ale staram się dawać je często jak cholera. Teraz będę miał rekolekcje to będę robił coś więcej. Po za tym nie mam neta w chacie i muszęganiać do kawiarenki, gdzie zawsze jest tłum tibiowców i ciężko się dostać. Z resztą nie będę się tłumaczyć... nie wszyscy mają to szczęście posiadać neta. W najbliższym czassie zrobie brakujące tekstu i wtedy finalny render. Pomużcie z tymi odbiciami - apel do v-rey\'owców!!
empik Napisano 22 Marzec 2004 Napisano 22 Marzec 2004 to ty nie masz neta w chacie i chce ci sie latac w ta i z powrotem do kawiarenki ty to musisz miec wybiegane
kulexy Napisano 22 Marzec 2004 Napisano 22 Marzec 2004 co to za plama po prawej stronie na podlodze?? To nie jest synek gluta TATY?? :D:P Spoko!
Frankot Napisano 2 Kwiecień 2004 Autor Napisano 2 Kwiecień 2004 Sorki za zwłokę, ale w kawiarence ktośzapchał stację dyskietek... Postaram się wysłać update jutro, bo dzisiaj raczej nie dam rady... Jeszcze raz sorki :)
Frankot Napisano 7 Kwiecień 2004 Autor Napisano 7 Kwiecień 2004 Sorki, ale ostatnio ledwo się wyrabiam, nie mam na nic czasu i nie mam jak iść do kawiarenki. W szkole te smsiary ciągle coś wysyłają i nie można się dopchać. Teraz jestem na lekcji informatyki i może uda mi się to wysłać, ale transfer jest bardzo powolny. Dobra dość owijania w bawełnę, macie noey render, zmieniłem parę parametrów i dałem inny widok, sądzę, że jest lepszy od poprzedniego.
Frankot Napisano 10 Kwiecień 2004 Autor Napisano 10 Kwiecień 2004 Obrazek jest i był, a jeżeli go nie było to pewnie winę ponosi republika gdzie mam swoje ftp. Wypowiedzcie się o tym kadrze, bo przygotowuję finalny render :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się