Posted January 18, 200916 yr Witam mam bardzo duży problem. Zrobiłem wszystko co trzeba. Szkielet i model. Lecz mam jakiś dziwny kłopot. Nie mogę exportować modelu. Pisze coś o jakimś skrypcie i consoli. Może ktoś mi pomóc.
January 18, 200916 yr Konsola otwiera ci się razem z Blenderem... jak ktoś ma ci pomóc jak ty nie jasno opisujesz problem?
January 18, 200916 yr Rozumiem że chcesz exportować model z koścmi 1. do jakiego formatu exportujesz ? 2. co jest napisane w konsoli ? (to drugie czarne okno) przeczytaj to w wolnej chwili http://rtfm.killfile.pl/
January 18, 200916 yr Author Po prostu nie mam pojęcia co się dzieje. Czy pomoże mi ktoś kto się na tym zna. Jeżeli robił mody do SC będzie jeszcze lepiej. EDIT Teraz zobaczyłem posta powyżej. Już odpowiadam dokładnie. Chce zrobić moda do gry Supreme Commander. Najlepszej gry typu RTS (jak ktoś nie wie wyjaśniam RTS to znaczy strategia czasu rzeczywistego). Zrobiłem wiele żeczy. Na początku przygotowałem sobie project (wyglondał dennie ale to projects) a na jego wzoże zrobiłem Model jesdnostki. Jednostka potrzebowała szkieletu. Zaporzyczyłem go z innego modelu o podobnych walorach. Zmieniłem tylko lekko położenie paru kości. Gotowy model chciałem wyeksportować do rozszeżenia SCM (to co się kiedyś pytałem o rozszeżenia). Eksportować mi niedaje rady bo coś mu niegra. Pisze coś o konsoli i skrypcie (jeżeli bedzie trzeba podam cały napis). I w tym mam problem. Jakby co tak wyglonda muj model. To jest czołg cybran. Troszke dziwnie nie blenderowsko wyglonda bo miałem z nim kłopoty i musiałem go przepuścić przez 3ds maxa, by połączyć elementy, dlatego ma trujkąty zamiast kwadratów. Edited January 18, 200916 yr by LordUnderworld
January 18, 200916 yr Co do eksportu niestety nie wiem, ale łączyć elementy możesz skrótem ctrl + J , a jak eksportujesz do maxa poprzez .obj, to tam można ustawić żeby nie robiły się trójkąty. Kiedy ci wywala błąd, co ci pisze w czarnym okienku?
January 18, 200916 yr Aby korzystać z niektórych opcji exportu musisz chyba mieć zainstalowanego Pythona ale nie jestem pewien.
January 18, 200916 yr Author Ania. To akurat wiem. Kiedyś od kolegi się dowiedziałem. Dzięki za to z trójkątami. na pewno mi to pomoże ;) A skoro tu jesteś dzięki za tamte poradniki do blendka przydały się :). teraz wiem jak dawać textury. Natas a co to za program? Jakby co międzyczasie poszukam go ale jak będziesz na forum to proszę odpowiedz mi o nim. PS to forum jest niezwykłe, dałem prośbę o pomoc i mi pomagacie nie tak jak na paru innych forach. Dzięki. To dużo dla mnie znaczy :D.
January 18, 200916 yr python to python, nie trzeba za daleko szukac wyskakuje jako pierwszy wynik w google
January 18, 200916 yr PS to forum jest niezwykłe, dałem prośbę o pomoc i mi pomagacie nie tak jak na paru innych forach. Dzięki. To dużo dla mnie znaczy Oj przestań, bo zaraz się rozkleję :p Python to język skryptowy, czyli jak nie trudno się domyślić pisane są w nim skrypty, w tym przypadku do Blendera. Exportery do różnych formatów, to też skrypty, więc teoretycznie instalacja Pythona może coś pomóc. Widzę że przemęczać to ty się nie lubisz, więc masz link: python.org
January 18, 200916 yr kamiś90 cała moja ciężka praca włożona w nauczenie Lorda samodzielności poszła na marne ;p
January 18, 200916 yr @sanki: sorry, ale możesz go jeszcze do nauki ortografii przekonać, albo instalacji FF :)
January 19, 200916 yr Author Tamto pisałem na szybko. Sorry mogły się jakieś błędy trafić. A pytona znalazłbym nie trzeba mi było pomagać. Problem jak go obsługiwać. Jakby co czy Pyton obsługuję skrypt Lua. Ten skrypt został w Supreme użyty.
January 19, 200916 yr Pyhon obsługuje skrypty pythona, czyli takie co mają rozszeżenie *.py. A lua to nie wiem, coś mi się z gimpem kojarzy i niejakim SHEME. Ewentualnie możesz spróbować to notatnikiem otworzyć. A pytona znalazłbym nie trzeba mi było pomagać. Spodziewałem się słowa dziękuję, ale to też może być ...
January 19, 200916 yr Author Lua programuje już jednostkę. Tylko te kości z jednostka nie chce mi połączyć i wyeksportować bo muszę jakiś skrypt do tego napisać. Spodziewałem się słowa dziękuję, ale to też może być ... Zapomniałem dokończyć zdania i głupio wyszło. :( Śpieszyłem się bo musiałem zaraz na swoje spotkanie biec.
January 19, 200916 yr To jest twój problem. Zbyt się śpieszysz. Nie zrobisz dobrego moda, jeśli na spokojnie nie przestudiujesz podstaw oprogramowania z którego korzystasz, nie przeczytasz manuali, bądź nie poszukasz informacji na forach tej gry.
January 20, 200916 yr Author Jeśli chodzi o moda to zbytnio się nie spieszę. Wszystko powoli robię. Mam jednostkę (inną na razie nie mój model) wgrana do modu. Na forach czasami piszę szybko (za szybko czasami), przez co zbanowali mnie :( bo jeden koleś tłuk się oto że na przestrzeni paru godzin popełniłem 3 błędy. i ban XD.
Create an account or sign in to comment