ftorek Napisano 8 Marzec 2004 Napisano 8 Marzec 2004 jeszze gdyby zamontowali do niego polymodeling - to juz w ogole byloby super, czysty czad i mokro w gaciach :D
Bzyku Napisano 8 Marzec 2004 Napisano 8 Marzec 2004 no to jest plug meshworks :). ale tak powaznie to po co poly wtedy juz by to nie byl nurbs modeler. niech lepiej sie skupia nad ulepszaniem/upraszczaniem nurbsow a nie dodawac poly
ftorek Napisano 8 Marzec 2004 Napisano 8 Marzec 2004 ale chodzi mi o to ze jak dla mnie to rhino ma genialny interfejs - i stad by sie chcialo zeby w podobny sposob sobie modelowac polys
Bzyku Napisano 8 Marzec 2004 Napisano 8 Marzec 2004 No interface ma swietny bo strasznie prosty nie przesadzony, i ma sie na niego duzy wplyw. Chociaz jak pierwszy raz go zobaczylem to sobie tak pomyslalem jak w tym czyms mozna wogole cos zrobic. No ale ta prostota mi sie teraz podoba, bo soft nie ma wygladac jak choinka tylko ma byc funkcjonalny i to ma rhino:D. i plus strasznie male wymagania.
SansSerif Napisano 8 Marzec 2004 Autor Napisano 8 Marzec 2004 ja tylko chcialem zaznaczyc ze mamy nowy dzial a tu od razu przechwalki kto ma wiekszego :D rhino rocks! :D
Bzyku Napisano 9 Marzec 2004 Napisano 9 Marzec 2004 hehe no tak mamy nowy dział a nawet 2 mysle ze bedzie przybywac userow i pytan oczywiscie to mam nadzieje wtedy bedzie mozna zrobic faq no ale jak beda oczywiscie pytania :). z dniem wczorajszym/dzisiejszym ruszamy :D
Ajgor Napisano 9 Marzec 2004 Napisano 9 Marzec 2004 Po za tym do poly jest Wings3d. Tez na pierwszy rzut oka prostacki. A na drugi rzut... :)
Bzyku Napisano 9 Marzec 2004 Napisano 9 Marzec 2004 Koniec gadania o poly :) dzial rhino = rozmowy o nurbsach. Jedyny wyjatek exportowanie do mesh. I tak ma byc
ftorek Napisano 9 Marzec 2004 Napisano 9 Marzec 2004 hyhy - hej bzyku - nie badz purysta!! :D- a co do exportowania - bawilem sie ostatnio npower translatorem - i przewalalem do maxa .3dm\'y - nawet niezle to dziala - max jest malo obciazony - bo czasami jak sie wywali mesha z rhino to ma on naprawde duuuuzo trojkatow
Bzyku Napisano 9 Marzec 2004 Napisano 9 Marzec 2004 No ktos tu musi tu pilnowac porzadku. :D A co do Ntranslatora to testowalem i nadal wole mesha, a tym bardziej teraz kiedy juz to prawie rozumiem.
darkelf Napisano 19 Marzec 2004 Napisano 19 Marzec 2004 witam, mam pytanko... jakie sa roznice pomiedzy modelowaniem nurbs i poly - plusy i minusy prosilbym :).
SansSerif Napisano 19 Marzec 2004 Autor Napisano 19 Marzec 2004 oi to calkiem inna bajka. najlepiej porownaj wipy naszego nurbs mastera ;) http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9910 http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9147
ftorek Napisano 19 Marzec 2004 Napisano 19 Marzec 2004 no wiec generalnie - hm - trudno powiedziec - po prostu inaczej sie buduje \'siatke\' - w nurbsach opierasz sie na liniach ktore wyznaczaja przebieg powierzchni (czyli musisz sobie\'wyobrazic\' krawedzie obiektu - a potem je wyrysowac i pozniej stworzyc miedzy nimi powierzchnie) a w przypadku polys raczej budujesz siatke krok po kroku dokładajac poszczegolne elementy (lub zageszczajac istniejace) kurcze - trudno to stwierdzic - musialbys sam poproobowac mi sie np. nieregularne powierzchnie tworzy lepiej z polys a jakies bardziej \'techniczne\' z nurbsow - z tym ze korzystam z rhino - co wyglada chyba troche inaczej niz w max\'ie
Bzyku Napisano 22 Marzec 2004 Napisano 22 Marzec 2004 A ja to widze i znam troszke inaczej. Nurbs to poprostu obliczenia matematyczne itp. a poly to hym dokladnie nie jestem pewien ale to są jedynie okreslone wspolrzedne punktów na ktorych sa polygony. Są to calkowicie inne techniki rozniace sie wszystkim co jest mozliwe. hahaha nurbsmaster :D.
enzo Napisano 7 Maj 2004 Napisano 7 Maj 2004 Według mnie , rhino wymiata wszystkie programy, ponieważ jest tylko modelerem - nie został obdarowany wszystkimi innymi funkcjami (aniamcja, rendering) , przez co jest szybszy i wygodniejszy w pracy.Autorzy skupili się tylko na module modelera więc jest on dopracowany do granic możliwości. Korzystam z Rhino już kilka lat i muszę przyznać że nie potrafie wykorzystać jego w 100% , nawet teraz po takim czasie użytkowania, odkrywam nowe funkcje programu i sposoby na wymodelowanie jakiegoś objektu.... A jeżeli chodzi o to czy V3 jest lepsze do V2 , to mogę powiedzieć że V3 jest mniej stabilny niż V2. --------------------------------------------------- Korzystając z okazji , jako że jestem tu nowy.... Pozdrawiam wszystkich z max3d.pl forum :)
Bzyku Napisano 7 Maj 2004 Napisano 7 Maj 2004 no nie wiem moze i v3 jest wolniejsza od v2 ale za to wspaniale bonus tools rekompensuje calkowicie inne sprawy szybciej sie pracuje latwiejszy dostep do komend autouzupelnianie itp. A do samej stabilnosci nie mam zastrzerzan jak v2 jak i v3 nigdy jeszcze mi sie nie posypaly nigdy nie mialem uszkodzonych plików poprostu jest wszystko ok....
enzo Napisano 8 Maj 2004 Napisano 8 Maj 2004 Nie myślę , o stabilności jako o uszkodzonych plikach....ale o stabilności , takiej że V3 często się zawiesza - (na WinXP i 2000 )...ALbo ma problemy z wczytywaniem OBjektów Max\'a gdzie V2 tego nie robi... Ja nadal pracuje na Rhino2, bo trzeba przyznac że program w istocie się nie zmienił :) :) ------------------------------------------------- Jedyny błąd jaki wyłapałem w V2 (mówię o samym 2.0, a nie o 2.5 ) to błąd, gdy mam zamiar urzyć Fillet Surface... i program sie wylancza (pod XP i 2000), ale za którąś próbą wychodzi :) -------------------------------------------------
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się