Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

zrobiłem model projektowanego mieszkania dla klienta. Wizka w mentalu, no i jak zwykle nie jestem zadowolony ze światła... Podpowiedzcie mi jak to zrobić najlepiej, żeby wyglądało realistycznie. W tej scenie użyłem MrSun + dwa mrOmni w wnętrzu - bo było ciemnawo. Licze na cenne wskazówki!!!

12327428nw1.th.jpg

Edytowane przez jahred6
  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

GI było włączone, chodzi mi bardziej o to jakich świateł najlepiej używać w interiorach... jak je ustawiać - bo efekt mnie nie zadowala do końca :-) Pare razy próbowałem coś w V-ray'u ale tak ustawiałam za każdym razem że długość renderu mnie zniechęcała... To też pewnie z niewiedzy.

Napisano

Swiatlo nie jest tu takim wielkim problemem, jak ustawienie GI - na razie nie wygląda to najlepiej...

No, ale w mentalu to nie na moją głowę.

Napisano

poczytaj o GI. mental hehe... nim można fajne renderki osiagnac w sumie... tyle razy sie za niego bralem i nigdy nie dotrwałem do 15minuty zabway z nim...

Napisano

Ja tylko napisze żebys poprawił tapete bo za bardzo widać że sie powyarza :) Co do mentala to nie poradze bo w nim nie renderuje, no ale mam nadzieje ze ktoś ci pomoże bo nawet spoko wyglada.

Napisano

a wy tylko z tym V-rayem....

 

wrzuć plik maxowy na jakiś serwer i daj linka, to spróbuję coś z tym zrobić i zwrócę plik to sobie podejrzysz.

  • Confused 1
Napisano

W sumie chyba powinienem spróbować Vraya, bo widzę że dużo więcej interiorowców jest z nim związana, poza tym chyba szybciej można osiągnąć dobry efekt - a to też zależy od sprzętu - ja robię na HP Compaq 8710p dwa rdzenie po 2.2, 2 ramu i NVIDIA Quadro NVS 320M. Przy takim sprzęcie dużych scen - architektura - w mentalu mi nie pociągnie zabardzo... Spróbóje coś w vrayu zrobic i podeśle tu :-)

Napisano

Dobra coś próbuje w Vrayu, narazie przy całej scenie w jedym materiale podstawowym o barwie białej. Światło plane, ustawione chyba ok, włączone GI dość słabo i renderuje mi tak długo że szok, nie jestem w stanie nawet zobaczyc rezultatów. Ten render który jest tematem tego postu robiłem 1 godzinke. Dlaczego przy takich [ chyba ] słabych ustawieniach na nic sie nie moge doczekac w vray'u..... ?

Napisano

powiedz który to Max to wtedy będzie coś można powiedzieć. Przynajmniej pokaz ustawienia rendera i swiatel. Bo tak to nie za bardzo jestem w stanie pomoc

Napisano

Jeśli chodzi o ustawienia Mental'a to robilem tą wizkę na takich :

 

 

 

Jeśli chodzi o Vraya - to na czuja :-) może coś zaproponujecie... ?

Napisano

Na czuja to nic nie da.

Jest tutek MaGuuu na forum, znajdz go i spróbuj ustawić podobnie scenkę.

Render na słabych ustawieniach w średniej rozdzielczości powinien zająć kilkanaście minut na twoim sprzęcie.

Pokaż skriny z ustawień vraya.

Napisano

no to tak...:

1) w oknach przydało by się wstawiać szyby, jeśli chcesz aby odbijało się w nich wnętrze.

2) Używaj kontroli expozycji (klawisz 8)

3) Nie zawsze trzeba używać FG ustawionego na High

4)Używaj świateł photometrycznych oraz systemu Daylight.

5)NIe trzeba modelować całego budynku, jeśli renderujesz tylko parter. Po co ci ukośny dach? :)

6) postaraj się pomęczyć modele (elementy wnętrza) :)

7) ustaw sobie centymetry jako jednostki podstawowe i rysuj modele w skali 1:1.

 

 

Taki efekt na szybko.

renderm.jpg

SunLight + 2 Światła fotometryczne z ustawionym obszarem świecenie na kwadrat nieco większy od okna. Zabawa kontrolą ekspozycji, wstawione szklo w okna. Obniżone parametry GI względem twoich, żeby się renderowało szybciej.

"Trochę" szumi, bo światełka mają mało sampli ustawionych w cieniu.

Napisano

No różnicę widać od razu... :-) Tylko jak ustawić sun light ? Wychodzi mi zawsze przepalone światło w pomieszczeniu i małe rozproszenie photonów... No w sumie jak photometryczne ustawić odpowiednio też bym prosił o podpowiedzi... Z góry dzięki !!

Napisano

Wrzucam tu renderek który ustawiłem z pomocą Leniucha [ dzięki wielkie ] Różnica jest wielka, nie wiem czemu ale moja scena miała miliony photonow, FG na high i inne ktore moim zdaniem miały ulepszyć widok... :-) było odwrotnie, owy render ktory był tytułem tego posta renderowałem 2 h,a ten 25 minut...

 

86124896zt2.jpg

Napisano

jeżeli to max 2008 albo 2009 to zamiast świateł fotometrycznych masz skyportals, specjalnie do oświetlania wnętrz razem z daylight. Ale i tak dalej zagadką jest dla mnie co się stało, że poprzednie rendery wyglądały jak warstwa diffuse, kompletnie bez cieni :P

Napisano
prawie jak vray ;) Teraz lepiej jezeli chodzi o swiatlo ale scena jakas taka nieciekawa

 

do Twoich wyników mam daleko, ale spoko daj mi się rozpędzić :-)

Czemu wszyscy tak kochacie vray'a ?

Napisano

Przed max 2008/2009 mental byl dosc niewdziecznym narzedziem do renderowania vizek. Taka moja teoria, sam pracuje na vrayu ale wlasnie jestem w trakcie badania nowego mentala.

Napisano

Przedewszystkim ze jest najszybszy i jakby to napisac on jest juzerfrendli wiesz gdzie i jak wlaczyc aby dal pozadany efekt, do wizek jest nie zastapiony szczegolnie jezeli mowimy o wnetrzach bo tutaj juz calkiem nie ma sobie rownych, nie wiem jak z MR no ale podobno jeszcze mu brakuje do vraya, za to vray do animacji to kaszana ;)

Poza tym tych stoczonych batali na forum odnosnie renderow jest uuuo ooo i jeden dzien dluzej.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności