Napisano 8 Luty 200916 l Hej. Mam pytanie, bo powoli wdrażam sie w Majkę i chciałem sobie podłubać coś na ksztalt siatki/wikliny aby podskilować się w modelingu. Pytanie więc: Zaznaczam sobie krawędzie na powiedzmy plane czy kuli i czy jest jakiś sposób aby z tych krawędzi utworzyć całkiem nowy shape, coś na kształt maxowego "create shape from selection"?
Napisano 9 Luty 200916 l Podejrzewam, że odpowiedź na Twoje pytanie jest dość prosta, ale nie rozumiem za bardzo co chcesz zrobić. Mógłbyś sparafrazować albo wyjaśnić obrazkami o co Ci chodzi?
Napisano 9 Luty 200916 l Autor Już wyjaśniam. Przypuśćmy, że mam sferę zaznaczam krawędzie biegnące pionowo i chce aby z nich powstało kilka "szejpów" o takim samym kształcie np. półkoli, którym można nadać jakąś grubość. Myślałem o opcji extrude, extrudującej wzdłuż wyselekcjonowanych krawędzi, ale myślę, że można to jakoś łatwiej załatwić. :) ps. znalazłem na stronie everów tutorial tego co chciałbym uzyskać: http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=110&unfold=exclusive
Napisano 9 Luty 200916 l Max ma faktycznie polygony fajnie rozbudowane i nie znam takiej opcji w Maya, przynajmniej żeby to fajnie śmigało na polygonach. Maya ma lepiej skonstruowane NURBSy, więc możesz cos takiego zrobić powiedzmy na NURBSach. Napisałem Ci tu skrypcik, nic skomplikowanego ale załatwi Ci sprawę extruzji na wielu isoparmach. Działa również na polygonach, ale nie połączy Ci ciągu polygonów - musiałbym jeszcze troche go dopieścić a w pracy jestem więc nie mam czasu za bardzo na to. Napisałem to jak mi się klatka renderowała: //zaznaczamy najpierw krawędzie/isoparmy, a na końcu krzywą (kształt) do extruzji $edgeList = `ls -sl -l -fl`; $extrusionObj = $edgeList[size($edgeList)-1]; for($selectedObject in $edgeList) { if($selectedObject == $extrusionObj) break; extrude -constructionHistory true -range false -polygon 0 -extrudeType 2 -useComponentPivot 1 -fixedPath 1 -useProfileNormal 1 -rotation 0 -scale 1 -reverseSurfaceIfPathReversed 1 $extrusionObj $selectedObject; }
Napisano 9 Luty 200916 l ps. Nie wykluczam że jest coś takiego w Maya, więc szukaj dalej i jak znajdziesz to się tym podziel proszę, ale jak to ktoś mi kiedyś powiedział, należę do tego typu ludzi co wolą sobie napisać szybko skrypt niż zastanawiać się dniami nad gotowym rozwiązaniem :)
Napisano 9 Luty 200916 l można to bez problemu zrobić standardowymi prymitywnymi narzędziami majki, trzeba tylko mysleć narzędziami które się ma ;) zaznaczasz edge, extrudujesz, konwertujesz na face, invertujesz selekcje, usuwasz, extrudujesz raz jesze i bam! już po robocie :) dobrze mieć kopie podstawowego obiektu to poziomych gałązek wikliny :) Edytowane 9 Luty 200916 l przez Destroyer
Napisano 9 Luty 200916 l W sumie śmieszny sposób na koszyk wiklinowy :D Ja zrozumiałem jednak z pytania, że nie chodzi o zrobienie koszyka wiklinowego, który był tylko referencyjnym obrazkiem celem wytłumaczenia o co chodzi w narzędziu, tylko jak napisał vrocker "... chce aby z nich powstało kilka "szejpów" o takim samym kształcie np. półkoli, ... ". Dlatego naskrobałem prosty skrypcik extrudujący po krzywej dowolny "szejp", tak jak chciał vrocker.
Napisano 9 Luty 200916 l Autor Destroyer, beny dzięki. Rzeczywiście chodziło mi o sposób na uzyskanie podobnych do siebie "szejpów" szybko i sprawnie, a wiklina to przykład dobrze ilustrujący co mnie interesowało :) Ps. Myślenie narzędziami, które się ma nie jest proste tak jak by się to zdawało ;)
Napisano 9 Luty 200916 l beny racja, źle zrozumiałem my bad ;) Myślenie narzędziami, które się ma nie jest proste tak jak by się to zdawało true true :) ja nawet w majce nie modeluje :)
Napisano 9 Luty 200916 l vrocker chyba dodam sobie to ostatnie zdanie do swojego motto w pracy :) Destroyer, dzięki Twojemu "złemu zrozumieniu" pytania wpadło mi kilka fajnych pomysłów na wykorzystanie Twojej "Metody Wiklinowej" - DZIĘKI! :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto