kotisded Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 (edytowane) Witam, zabrałem się za 3d studio parę miesięcy temu w sumie żeby to zarzucić, bo nie radziłem sobie z kończeniem pracy. Stwierdziłem, że z braku internetu ogromną ilość czasu spędzam na rozwiązywaniu problemów samemu. Stało się to trochę uciążliwe. Nic. Generalnie, uczyłem się około półtorej miesiąca, w ten czas skończyłem większość turtoriali w programie i zająłem się tworzeniem twarzy. Po chwili na forum wiem już, że włożyłem tam straszną ilość siatki, ale cóż. Nie miałem dostępu do większości informacji. Ok. koniec tłumaczenia się- bardzo proszę o podpowiedzi, ocenę modelu, oraz pomoc w teksturowaniu. Edytowane 17 Luty 2011 przez kotisded
Camel Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 To ciągle wymaga poprawek, ma za duzo niedoskonalosci. musisz miec wprawy i dobrej praktyki dosyć. jak będziesz miał internet to ściągnij sobie tutoriale jako kompletnie htmle na pendriva i się naucz modelowac cokolwiek, nie tylko twarz. Pozdrawiam :)
kotisded Napisano 10 Luty 2009 Autor Napisano 10 Luty 2009 Witam, dziękuję za konstruktywną krytykę, wiesz... to że nie mam wprawy, oraz praktyki wiem w końcu temat " pierwsza praca" powinien mówić sam za siebie- dlatego zamieszczam screeny z tej pracy, żeby ktoś mi powiedział czy jest sens to kończyć, czy ma jakiś potencjał, jeśli tak to czemu i co zrobić by ta praca wyglądała lepiej. Nie wiem, może pisanie wątków o 5 nad ranem niszczy u mnie umiejętność przekazywania informacji... Spokojnie... internet mam, na razie zająłem się twarzą. aaa... i przepraszam za zbędny sarkazm. Pozdrawiam. kotisded
mirach Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 Hej, witam na forum Tak zapytam, siatka jest tak gesta jak pokazujesz? Czy to po meshsmooth? Jesli to jest tak zageszczone, to polecam zacac od nowa, poczytac co to polymodeling i subdivision modeling. Sam zazynalem uczyc sie maxa bez sieci, maual i tutki duzo ci pomoga. Rzuc okiem tu: http://www.subdivisionmodeling.com/page1.htm opisane techniki modelowania organicznego niezaleznie od softwareu pozdrawiam i powodzenia. 1
kotisded Napisano 10 Luty 2009 Autor Napisano 10 Luty 2009 Tak, jest tak gęsta. Nie pamiętam czy przypadkiem nie użyłem mesh czy turbo smooth wcześniej i nie przekształciłem tego z powrotem na Poly. Cóż jeśli tak mówisz to pójdę za twoją radą. Taką siatkę zrobiłem bo nie wiedzałem w jaki sposób wykończyć tą pracę, tworząc zmarszczki, wgłębienia w skórze, blizny, rowki na ustach etc. a zabrałem się po zlepieniu kilku low poly models do stworzenia czegoś dokładniejszego, co okazało się chyba zbyt frustrujące przy tylu błędach w trakcie. Dzięki za linka. Tego właśnie potrzebowałem. A co do proporcji, kanonu etc.? (wyłączając uszy.)
mirach Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 Wez zdiecie czlowieka, postaw obok twojego modelu, zobaczysz ze duzo sie nie zgadza. Nie bede ci wytykal anatomi dokladnie, bo nie specjalizuje sie w tym, ale widac ze do czlowieka mu troche brakuje.
Master Kiełbaster Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 jak na pierwszą mordę to super. jeszcze kilkadziesiąt godzin przesuwania vertexów i powinien wyglądać jak człowiek.
KLICEK Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 zostaw juz ten model, tak zagesciles ta siatke, ze nie ma sensu sie nim bawic, zrob od nowa, znajdz refki i siatki twarzy usiadz i rob az wyjdzie, nie zageszczaj siatki dopuki nie bedziesz mial dobrego ksztaltu
Camel Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 w necie jest zbyt wiele tutoriali jak zrobic twarz - postępuj z jakimś krok po kroku. uzyskasz taką twarz jaka jest w tutorialu, ewentualny błąd poprawiaj na bieżąco. nauczysz się w ogóle właściwą facjatę robić :) google nie gryzie wiec są referki :D Pozdro! p.s. miło mi słyszeć skierowane do Ciebie od miracha i Klicka uwagi - staniesz się lepszy.
kotisded Napisano 15 Luty 2009 Autor Napisano 15 Luty 2009 (edytowane) Witam, prowadziłem się waszymi radami i na razie jestem na tym etapie. Zrobiłem twarz bez szczegółów. Stwierdziłem, że to jest ten etap w, którym jest ostatni moment żeby coś zmienić dot. siatki i anatomii. Na razie czas pracy to około 20h (!), ale tam, czego się nie robi dla praktyki. Macie racje, planowaną siatką wychodzi lepiej ;) Ten trójkątny smród na policzku za cholerę nie chciał się zmienić w quada.. nic. Mam nadzieję na jakieś rady, bo ciężko mi już cokolwiek tu zobaczyć. Koleś to latynoski więzień. Pozdrawiam. kotisded 3/4 na życzenie Khatake Edytowane 15 Luty 2009 przez kotisded
khatake Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 ooooo patrz quad (moze nie najlepszy sposob by sie go pozbyc ale poprostu mozliwosci masz multum...to wymyslilem na szybko) wogole to masz siatke za gesta (o wiele); no i wiesz ze te n-gony pod broda i z tylu glowy to malo smieszny zart ;p ?
Tomala Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 khatake piszesz że ma siatkę za gęstą i wciskasz dodatkowego loopa na żuchwie który wcale nie poprawi sytuacji ;) Ja bym zlikwidował całego loopa biegnącego od prawego ramienia trójkąta(powiedzmy że jest to trójkąt równoramienny) w dół.
khatake Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 no wiem wiem ;p ale chodzi o to ze trojkaty mozna ZAWSZE zlikwidowac. gorszym lub lepszym sposobem (ja wybralem gorszy ;p). no ale wszyscy wiedza ze Tomala>Ja wiec najpierw sie sluchasz jego rad a potem moje olewasz ;] powodzenia w dalszej pracy!
Tomala Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 khatake nie przesadzaj ;) sorry że to tak odebrałeś :) Pozdro. i sorry za offtopa
khatake Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 Jak odebralem ? Proste ze masz wiecej doswiadczenia... zadna tajemnica. Tym samym jestes ode mnie lepszy...tez zadna nowosc a raczej kolej rzeczy(musialbym byc niezlym burakiem by to zle odebrac). A teraz koniec offtopa ;p (sorki autorze ;p). Czekamy na upa ^^!!!
kotisded Napisano 15 Luty 2009 Autor Napisano 15 Luty 2009 ... hmm... Gdybym był taka małą postacią z anime to zrobiłbym i taka wielka lezka by sie pojawiła gdzieś w okolicach krtani ;) Trójkąt jest problematyczny, ale jakoś sobie z nim poradzę, napisałem o nim raczej w usprawiedliwieniu bo nie miałem już na to siły. Zaczynam dopiero z grafiką 3d, na górze widzicie moją pierwszą pracę, to jest druga. Starałem się jak mogłem ale chyba przestałem już obiektywnie patrzeć na proporcje. Czy siatka jest ok ? Widze, że coś jest nie tak w twarzy, ale co ? Bardzo proszę o wytknięcie nawet najmniejszych błędów. Pozdrawiam kotisded
khatake Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 Wrzuc front i 3/4 no i jakis render. Wtedy bedzie mozna wiecej powiedziec. I korzystaj z jakichs refek. Inaczej ciezko zaczac.
kotisded Napisano 15 Luty 2009 Autor Napisano 15 Luty 2009 Są rendery i siatki z przodu boku i na twoje życzenie 3/4 (na oko) na poprzedniej stronie.
kotisded Napisano 16 Luty 2009 Autor Napisano 16 Luty 2009 Witam, małe nieporozumienie. Khatake: Śpieszyłem się jak to pisałem i musiałem nie zauważyć jednego posta. W sumie przeglądałem twój wątek z twarzą, taka gęsta siatka, bo wzorowałem się na siatce od Tomali: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=50709&page=3 - pouczające. ;) Dodałem ze 2 loopy do tego bo mi nie pasowało. Te n-gony są bo nie ruszyłem tamtych części... to po prostu parę kresek jest którymi się nie przejmuje na tym etapie.
khatake Napisano 16 Luty 2009 Napisano 16 Luty 2009 to moze poprostu wywal te ngony...wydaje mi sie ze tak bedzie lepiej narazie a jak bedziesz mial chwile to dobudujesz reszte glowy. co do gestosci siatki to wez pod uwage ze Tomala idealnie nad nia panuje. kazdy loop jest rowny i cos wnosi do siatki. poza tym pisze ze ladnie na niej wyglada animacja. jesli nie planujesz animacji to mozesz zdecydowanie mniejsza iloscia loopow uzyskac to co masz teraz. zreszta jesli przejrzales moj watek to spojrz na pierwsza glowe (ilosc loopow) i na ostatnia. poprostu kazdy loop musi cos wnosic do ksztaltu. poza tym nie staraj sie odwzorowac szczegolow. np.pl ksztalt nosa czy ust dopracuj pozniej dodajac loopy. na poczatku poprostu zrob usta a nie KONKRETNE usta. przynajmniej ja najpierw buduje baze a dopiero pozniej charakterystyczne elementy uwydatniam dodatkowymi loopami (choc moje glowy praktycznie detalu nie maja xD). z tej glowki Tomali poprostu oblookaj kierunek loopow. swoja droga wpisz w google "cgindia face tutorial" (sorki ze nie daje ci od razu linka ale jem i nie chce mi sie otwierac drugiej zakladki ;p) i znajdziesz swietny tutorial dotyczacy budowy twarzy. nie musisz odwzorowywac techniki (typek zaczyna robic ze splajnow) ale np etap planowania i ulozenia referencji zdecydowanie godny polecenia. jesli bys jakims cudem nie znalazl to napisz to ci podesle linka (sorki za brak polskich znakow przecinkow itp itd...ale jem ;p)
kotisded Napisano 16 Luty 2009 Autor Napisano 16 Luty 2009 Daaaaa... świetnie. Mój kilku nasto zdaniowy wywód utopił się w błędzie połączenia. Polecam ten turtorial, dla wszystkich tych którzy tu trafią i nie będą mieli pojęcia podobnie do mnie jak się za to zabrać- jest bardzo rzeczowy i w sumie odpowiada na bardzo specyficzne problemy, które wychodzą. Facet ma siedmioletnie doświadczenie szkoleniowe. http://cg-india.com/tutorials/3dsmax_tutorials_organic_modeling.html Ta siatka wygląda już zupełnie inaczej, w sumie chcę ją wrzucić na forum dopiero kiedy zajmę się już mapowaniem, a to jeszcze chwilka, bo dalej mi się nie podoba. W sumie po fakcie dowiedziałem się, że szczegóły dodaje się przez mapy etc. dlatego wolałem zagęścić ją bardziej i fakt dobrej siatki do animacji też mnie do tego skłonił bo będę miał podstawy do treningu animacji twarzy. Cóż mam po prostu trochę więcej pracy z przestawianiem vertexów i tyle, ale włożyłem już w to tyle pracy, że nie zamierzam zaczynać od nowa czy spocząć na laurach. Siatka jest akceptowalna, bo do animacji i o.k. Poza tym wydaje mi się, że nie powinno się dodawać za dużo dodatkowych loopów, które się nigdzie nie kończą (patrz twój sposób modyfikacji trójkąta), wolę nałożyć ich więcej, ale za to idą w jakimś kierunku i opisują jako tako twarz. Swoją drogą opierałem się na tej siatce od Tomali, jednak zauważ, że robię inną twarz w dodatku męską i innej rasy, więc to normalne, że nie będzie to dokładnie tak samo przylegać jak na tamtej białej kobiecie. Rzeczywiście trochę spieprzyłem dodając ze 2 loopy, ale spokojnie- wszystko będzie dobrze :). Co do N-Gonów, olewam sprawę bo to jest dla mnie tylko nieistotny zarys, którym zajmę się jak już skończe poprzednie problemy. Pozdrawiam kotisded
khatake Napisano 16 Luty 2009 Napisano 16 Luty 2009 mam dziwne wrazenie ze probojesz robic wszystko na raz. loopy, anatomia twarzy, mapy(i male pytanko: w czym chcesz robic te mapy ?? zbrush ??). wydaje mi sie ze najpierw powinienes kilka mordek na sucho wymodelowac. no ale rob jak uwazasz za stosowne. nie ma zlych metod (oprocz tych ktore nie dzialaja ;p). zycze wytrwalosci i czekam na up. ( a i mam zla wiadomosc...poprzedni post ktory niby zginal w bledzie...byl na forum ;p)
kotisded Napisano 16 Luty 2009 Autor Napisano 16 Luty 2009 Tak widziałem, ale nie był pełny wysłał się ucinając kawałki... dziwne, usunąłem go. Aaahhh... zapomniałem Khatake- wielkie dzięki za ten turtorial, oglądam go i jestem zachwycony. Poza tym, że mówi o podstawach co trochę nudzi ( trwa sporo ponad godzinę) jeśli gdzieś tam się do tego doszło to w międzyczasie rzeczywiście pokazuje bardzo fajne rozwiązania i opisuje cały proces tworzenia modelu z jakością foto przez prygotowania/modelowanie/mapowanie/renderowanie etc. z wrażeniem jakby się siedziało na szkoleniu z 3dstudio ;). Sory, że piszę o tym jeszcze raz ale nie mogę się nacieszyć ;) Gorąco polecam. kotisded
kotisded Napisano 19 Luty 2009 Autor Napisano 19 Luty 2009 Witam, Huff... przepraszam cie Khatake, nie odpowiedziałem :). Nie mam pojęcia jak chce robić mapy, nie znam się jeszcze na tym, podobno zbrush to dobry sposób, na pewno nie chcę zrzynać tekstur na chama z fotografii. Miałeś z jednym rację- mianowicie zostawiłem tamtą twarz na później i zająłem się (mam nadzieję) dobrym ułożeniem siatki. Sami oceńcie. Ucho za cholerę nie chce mi się połączyć z twarzą w połowie punktów, dlatego taka kicha koło małżowiny. Te cienie mnie wkurzają, ale renderować też nie umiem ;) Pozdrawiam kotisded
khatake Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 Troche taki gnieciuch ci wyszedl ;p uzywasz refek ? (co do loopow to powli lapiesz o co chodzi)
kotisded Napisano 20 Luty 2009 Autor Napisano 20 Luty 2009 W sumie trochę tak, poprawie to. Tak używam referek, w sumie mam problem, bo ta kobieta (!) ma półmęską twarz na referce i chyba wyszedł mi facet :) bo wzorowałem się na siatce do faceta. Kurde, czy ja robię tak ostre błędy, że ludzie tu zaglądają i załamują ręce. Małą popularnością ten wątek się cieszy.
khatake Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 Wyglada jak 100% facio ;p Co do popularnosci to czasem naprawde ciezko tu o konstruktywny komentarz a czasem ktos milo zaskoczy. Zwykle ludzie twierdza ze nikt nie komentuje bo praca jest tak nijaka ze nikogo nie rusza...co ja uwazam za bullshit bo to WIP gdzie sporym procentem tematow sa tematy poczatkujacych ktorzy chca sie czegos nauczyc. No ale brak zainteresowania danym watkiem to temat rzeka ;p. Wrzucaj nowe glowki i sie nie zrazaj brakiem zainteresowania. Idziesz w dobrym kierunku. Jedyna rada jaka moge ci dac to to zebys zbieral refki i ogladal prace innych- szczegolnie siatki.
kotisded Napisano 20 Luty 2009 Autor Napisano 20 Luty 2009 Mkay. Trochę "ono" zmodyfikowało, mam nadzieję, że bardziej przypomina kobietę. Trudne to było, w sumie żeby dokładnie trzymać się referencji, ale widzę pewne podobieństwo. Poprawiłem ucho, usta, szczękę i w miarę te wgniecenia, za cholerę nie chcą się te łączenia w uszach normalnie ułożyć. Parę pytań do (mam nadzieję, że nie do nicości ;)) : Nakładać już teksturę, czy modelować dalej? Dodać więcej szczegółów w maksie czy zrobić je bumpem ? Cy siatka jest dobra do nałożenia tekstury? Lepiej narysować ją w ps, czy jechać z Zbrushem ? Najpierw mapy czy włosy ? Czy na pewno zakręciłem gaz jak wychodziłem z domu? :) Pozdrawiam kotisded
khatake Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 - modelowac dalej (duzo ci brakuje do ludzkiej glowy ;p) - nie dodawac szczegolow poki nei dopracujesz ogolu - kazda siatka jest dobra do nalozenia tekstury (nie kazda do wrzucania do zbrusha) - do zbrusha wskakuj jak sie pozbedziesz trojkatow. wtedy mozesz wrzucic i nawet dla eksperymentow pokombinowac w zb. nikt ci nic nie kaze a eksperymenty to dobry sposob nauki - niewielka roznica czy najpierw mapy czy wlosy ale wydaje mi sie ze troche zle rozumiesz mapy. jesli wywalimy czynnik zb to mapy spec i bump robisz na podstawie mapy diffuse. wszystko to mozesz zrobic w ps. co do wlosow to ja np detachuje jako klon gorna czesc glowy i wrzucam na to hair&fur. fragment ten wpasowujesz w glowe i oczywiscie go nie smoothujesz. nie koniecznie najlepsze rozwiazanie ale najgorsze tez nie jest ;p - a ucalowales stopki Jezusa jak wychodziles z domu ??
Tomala Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 ta siatka ogólnie nie jest zła ale nos to musisz poprawić bo się zrobił babolek pod spodem, widać to na widoku front. Co do detalu to zależy jakie jest przeznaczenie tej główki bo jak tylko still to możesz to wrzucić do zb i np potem w maxie renderować z 3 lv + normalka z najwyższego lv.
kotisded Napisano 21 Luty 2009 Autor Napisano 21 Luty 2009 Dzięki za fajna odpowiedz. Parę pytań w odpowiedzi na odpowiedź na parę pytań, czasem z odrobiną odpowiedzi na odpowiedź na parę pytań: -Jak mocniej się zajmowałem rysunkiem, po skończeniu pracy (zwłaszcza jak wkładałem tam sporo pracy w szczególe) musiałem odczekać parę dni na to żeby móc go obiektywnie ocenić i tak chyba tu też jest. Nie widzę tego Khatake, proszę "sprecyzuj (dużo ci brakuje do ludzkiej głowy ;p)". Nie pasowały mi usta i powieki, ale się mocno ograniczałem w siatce, wreszcie dodałem tam po loopie i jest chyba ok. - trójkątów nie ma ... ... być :), na uchu są ze 2, ale to do szybkiej korekty. - może mi ktoś przesłać jakiś link do wideo o tym o co właściwie chodzi z tymi mapami w zb? w sumie trochę się nim pobawiłem (przełknąłem niechęć do interfejsu) i robią się mapy ale nie wiem czy dokładnie łapię o co chodzi. - co do babolka chodzi o ten durny cień pod nosem czy to wchodzące do środka nosa? - co to normalka ?:) , lv to poziom wygładzania jak dobrze rozumiem? - mój Jezusek, stracił stópki podczas oblężenia Inhambane w siedemdziesiątym ósmym przez zuluskich skrajnych separatystów.
Tomala Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 na moje oko to jest ludzka głowa i wcale dużo do niej nie brakuje ale sporo jeszcze możesz poprawić. Na widoku z boku widać płaskość twarzy żeby to poprawić cofnij oczodoły do tyłu i popracuj nad policzkami, kąciki ust tez cofnij trochę do tyłu. Babol w pod nosem wynika min z niedobrej siatki i powinieneś ja poprawić żeby łatwiej uzyskać odpowiedni kształt. Z tymi lv to chodziło mi o poziomy podziału siatki w zbrushu. Jak robisz stilla a siatka bazowa nie jest zbyt szczegółowa to warto wyeksportować z zbrusha model na jakimś wyższym poziomie podziału siatki np 3 albo 4 i dla niego wypalić normalkę.
khatake Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 kurcze ja nie czaje co ja tu wogole robie...kawal ze mnie cieniasa z 3d a komus mowie co i jak -_-'. co do duzego braku do ludzkiej twarzy to moim zdaniem jest plastikowa. usta jakos tak nie pasuja do reszty twarzy. to samo nos. nie zrozum mnie zle. idzie ci naprawde niezle. szkoda tylko ze nikomu lepszemu NIE CHCE SIE skomentowac...ja bym na twoim miejscu ogoldnie zbadal krzywizny twarzy. bo jak mowi Tomala plaska taka sie wydaje. moze to ci sie przyda. ciekawy watek. http://subdivisionmodeling.com/forums/showthread.php?t=8911 normalka to mapa ktora wrzucasz do slota BUMP. nie zmienia ona ksztaltu jak np DISPLACEMENT tylko symuluje wypuklosci.najmniejszych zmarszczek przeciez nikt nie modeluje w poly (no moze jakies freeki ;p) tylko daje normal mape. A o Zulusach slyszalem. Glosna sprawa z tym oblezeniem. Slyszalem jednak ze teraz placa odszkodowania wszystkim ktorych Jezuski stracily stopy. Wogole to moje kondolencje. Brak stopek Jezuska to powazna sprawa ale wspieramy cie duchowo.
kotisded Napisano 21 Luty 2009 Autor Napisano 21 Luty 2009 Dzeiki Tomala, właśnie o to mi chodziło- widzę już te błędy. Policzki cofne do tyłu, co do oczodołu to pasuje, myśle że łuk brwiowy kończy się za szybko na zdjęciu z boku, usta wydają się ok, ale to może złudzenie bo mam narysowane linie na referencji i może parę mm się różnić. Nie chcę odbiegać od referencji. Nos... hmmm... najpierw sobie maxa zainstaluje, ale chyba... no zobaczymy. lvl=subdivisions, łapie ;). Czyli pracuje teraz na low poly? czy mid poly ? http://subdivisionmodeling.com/forum...ead.php?t=8911 Byłem tam już, ale chyba nie zabawiłem tam zbyt długo, szkoda bo piszą fajne rzeczy- Kahatake, obiecuję poprawę i nie wkurzaj się tak, spoko będzie dobrze wcale nie jesteś taki cienias. ;) Bardzo mi pomagasz i wspierasz duchowo za Jezuska dzięki ci za to. Normalka... już kumam, bawiłem się- przycisk w Zbrushu normal map, taka kolorowa wychodzi;)
khatake Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 ja sie wkurzam o.O?? a to ci checa i nowinka. to w czym ty modelowales jesli dopiero teraz instalujesz maxa ? blender ?
kotisded Napisano 21 Luty 2009 Autor Napisano 21 Luty 2009 Źle odebrałem co npisałeś. Napisałem, że zrobiłem formata ale chyba skasowałem tę część bo zdanie mi wyszło nieskładniowo złożone ;) a więc zrobiłem formata i się teraz w sterowniki bawie. Update albo w nocy, albo jutro.
kotisded Napisano 23 Luty 2009 Autor Napisano 23 Luty 2009 O.k. poległem... cholera, juz mnie to dobija. Wchodzę w mapy, tego też chce się pouczyć a brakuje mi warsztatu, do dobrego ustawienia siatki. To coś pomiędzy ustami a nosem... aaaa.... nic. Po obudzeniu się wygląda tak samo paskudnie. Wrzucam jotpega do pojechania po nim i idę zrobić se śniadanie... Omlety to dobre pocieszenie, mogą być wspaniałą metaforą do tej mordy. (!)
Tomala Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 siatka trochę nieczytelna, jak chcesz pokazywać to dawaj screena z viewporta ;) Kształt oczu całkiem spoko, cofnął bym je jeszcze troszeczkę do tyłu. Twarz na widoku z boku nadal trochę płaska szczególnie usta i okolice, powinieneś nad tym popracować. Policzki są oddzielone od okolic ust taką zmarszczką która na wysokości ust skręca ku tyłowi twarzy, zresztą co ja Ci będę mówił na pierwszej lepszej refce sobie zobaczysz i jeszcze broda do poprawy.
kotisded Napisano 28 Luty 2009 Autor Napisano 28 Luty 2009 mkay, po lekkiej przerwie. Włosy to test raczej, żeby pokazać koncept i nie zmarnować czasu na render ;) Próbowałem robić sss, bez włosów, ale już przy pierwszych obliczeniach program mi napisał, że brakuje mu ramu... nawet 1% się nie zrobił. W sumie stwierdziłem, że twarz z referencji jest za mało kobieca, i trochę ją wysmukliłem. Co do tego obrazka- Render time 0:50:21 (!) Jak dobrze, ze musiałem pozmywać ;)
kamil.ochel Napisano 28 Luty 2009 Napisano 28 Luty 2009 no teraz troche bardziej kobieco wygląda :) pozdrawiam
Tomala Napisano 28 Luty 2009 Napisano 28 Luty 2009 to się dzieje w maxie? sss fast skin mi się renderuje bardzo szybko, mam nie wiele lepszy sprzęt od Ciebie(1gb ram i p4 2,53GHz) i spokojnie takie coś mi się renderuje max 10 min bo te włosy to przecież bardzo proste są i żadnych cieni tam nie widzę ani GI.
khatake Napisano 1 Marzec 2009 Napisano 1 Marzec 2009 ke? 50 minut? jakie oświetlenie itp? ja kiedyś zastanawiałem się czemu tak długo mi renderuje i tak muli przy robieniu jednego modelu i okazało się że jakiś cudem w tym samym miejscu znajdowało się 7 takich modeli ;p (taka dygresyjka bo wątpie by u ciebie tak było). wogóle to wygląda to już całkiem całkiem. włosy z h&f ?
kotisded Napisano 1 Marzec 2009 Autor Napisano 1 Marzec 2009 Nie rozumiem tego, jeszcze pokombinuje. Jutro mi przychodzi moja nowiutka używana kość 1gb za 30zł z allegro, może to coś zmieni bo teraz mam strasznie stare 512,256 i 128. Tak to H&F na Splinach. W sumie to na tym renderze testowałem, ustawiłem, 90 000 włosów podzielonych na 60 części, render razy 2, można se łatwo obliczyć wychodzi 10 800 000 elementów do obliczeń. Sporo to zmniejszyłem ;). Ale tak czy siak idzie strasznie długo, porobię jeszcze testy. Co do H&F nauczyłem się paru rzeczy przez te parę godzin: 1. zrobienie takiej fryzury realistycznie, jest praktycznie niemożliwe, albo ostro ociera się o załamanie nerwowe, albo początki schizofrenii paranoidalnej u grafika (granica między skórą a włosami na czole);) 2.H&F jest głupi. 3.Trzeba sejwować co najmniej co minutę, bo H&F robi co mu się podoba. 4.H&F jest głupi. 5.Powiedzenie włosom żeby były w lekkim nieładzie na głowie i pożniej wchodziły do gumki w kitku... - Patrz druga część punktu 1. 6.aaa... H&F Jest głupi. Więc popróbuje z sss, a nóż widelec ustawiłem jakąś strasznie niepotrzebną opcję, nie znam się na Mentalu, ale czas renderingu u niego mówi mi znudzonym głosem- "nie chce ci się mnie testować mój synu"
Tomala Napisano 1 Marzec 2009 Napisano 1 Marzec 2009 (edytowane) Chłopie 90 tyś włosów to zdecydowanie za dużo, szczególnie że u ciebie wcale tego nie widać i w ogóle ustawiłeś za grube te włosy i wygląda to jak by były z tasiemek. Da się z h&f zrobić bardzo realistyczną fryzurę i to paroma kliknięciami nie licząc zrobienia spline'ów. To że czasami wkurza to się zgodzę np. spróbuj skopiować spline'y z jednej połowy głowy na drugą i zmirrorować po czym dodaj do nich h&f i potem edytuj te spline'y. Jak będziesz chciał jakieś tipsy co i jak ustawić żeby ładnie wyszło to możesz spróbować zapytać Szczerego, on mi dużo pomógł w ostatnich dniach. Czasami jednak h&f nie daje rady przy ciężkich scenach i wychodzą straszne błędy dlatego w niektórych przypadkach lepiej renderować tylko włosy z ich najbliższym otoczeniem co odciąży nieco sprzęt. Granicę miedzy skórą a włosami możesz zlikwidować w ten sposób jak masz włosy ze spline'ów: na zakładce multi strands parameters ustaw count na 1 i zwiększ root splay. Czasami korzenie włosów oderwą sie od głowy wiec będziesz musiał edytując spline'y wcisnąć je nieco pod skórę. Cienie na włosach bardzo poprawiają ich wygląd więc zastanów się też nad odpowiednim ustawieniem światła. Edytowane 1 Marzec 2009 przez Tomala
khatake Napisano 1 Marzec 2009 Napisano 1 Marzec 2009 zgodze sie ze h&f jest glupi...poki nie umie sie go uzywac (wciaz nie umiem iec jestem na etapie "h&f jest glupi"). jedno jest pewne h&f to bardzo dobre narzedzie tylko trzeba je umiec wykorzystac. chcesz powiedziec ze ustawiles w segments 60 czesci ????!!!! bo tak zrozumialem ale jesli cos pokrecilem to mow. ja zwykle w segs dobijam do max 20 i jest ok. tez mam problemy z h&f totez ci za bardzo nie pomoge. kombinuj a zobaczysz ze z czasem h&f nie bedzie az tak glupi ;p
kotisded Napisano 1 Marzec 2009 Autor Napisano 1 Marzec 2009 (edytowane) Tamten render to test jak już mówiłem i w dodatku pierwszy, na kolor etc.Wcześniej tego nie robiłem, a dowiedziałem się, że człowiek ma od 90 do 120 000 włosów, grubość była w porządku, po prostu ustawiałem fizz i jakikolwiek random na zero. Zmniejszyłem do 20 000 i styka. Kopiuje spliny :) Dzięki za kontakt i radę co do światła otoczenia, zapamiętam jak już umieszczę ją w jakiejś scenie. A co do multi strands to ogromne dzięki, bo gdzieś umknął mi ten parametr, a zastanawiałem się czemu go niema- dokładnie tego potrzebowałem. Światło jest standardowe, bo chciałem mieć jak najszybszy render, spróbuje zrobić następny render na mentalu, ale pewnie zajmie to z godzinę, więc... no zobaczymy. Dzięki za rady. Edytowane 1 Marzec 2009 przez kotisded
kotisded Napisano 2 Marzec 2009 Autor Napisano 2 Marzec 2009 To jeszcze nie to z tymi włosami, ale powoli do przodu.
Camel Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 ładnie. jak będziesz chcial porobić więcej włosów to pamiętaj - jesli renderujesz pozniej w mentalu lub v-ray, naprawdę Ci zamuli. Pamięci RAM między innymi jest za mało - 768 MB? Pozdrawiam i życzę powodzenia - spróbuj kombinować i zapisuj dane abyś nie utracił danych jak Ci sie RAM wyładuje ;)
kotisded Napisano 2 Marzec 2009 Autor Napisano 2 Marzec 2009 Dunablaster : dzięki- twoje rady są niezastąpione, a pomoc nieoceniona- masz racje spróbuje kombinować. Lubie tego "użytkownika" ;)
kotisded Napisano 5 Marzec 2009 Autor Napisano 5 Marzec 2009 Up. Test mentala i początek zabawy z sss i test map, poczytałem sobie o co w tym chodzi- niesamowite to jest. Nie sądziłem, że jest to aż tak oparte na naturze, jestem pod sporym wrażeniem. Dla niewtajemniczonych -http://www.lamrug.org/resources/skintips.html Włosy się rozpadły bo tak im się chciało, niestety któryś raz już to mam, więc skończyłem się tym bawić i ułoże je na szarym końcu. Przy sss wyszły błędy anatomiczne więc coż... cofam się do tyłu ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się