Skocz do zawartości

Trawa z Oblivion jak to zrobić?


Coruscant

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To tak jak mi się wydawało. Zatem jeszcze jedno pytanie, używam scatter do losowego rozmieszczenia trawy na plane, jednak umieszczane są po obu jego stronach, tzn na wierzchu i pod spodem. Jak tego uniknąć? Jeszcze jedno jak użyć razem ze scatter modyfikatora bend z losowymi wartościami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie scatter rozmieszcza obiekty tylko po jednej stronie. Ale można go zmusić do tego, aby robił to po obu: w zakładce "transform" w scatterze można ustawić w rotation min 180 w osi X i/lub Y; ustawić w local translation jakaś wartość w Z; lub w translation on a face w N. Powoduje to obrócenie/przesunięcie obiektów na drugą stronę - sprawdź czy nie masz tak u siebie.

Co do benda to zwyczajnie go aktywujesz na obiekcie scatter, jeśli Twój plane ma dostateczną ilość polygonów to się ładnie wygnie wraz z trawą:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się widzi, że tu raczej kolega będzie musiał przesunąć pivota bo przy rozmieszczaniu właśnie pivot jest brany pod uwaga i jego położenie.

Przy stosowaniu scattera pamiętaj, że nie wypluwa on "prawdziwych" instancji co znaczy tyle, że obiekty typu scatter potrafią nam pożreć naprawdę dużo pamięci - już lepiej particli użyć np. parray :) a jeszcze lepiej użyć pluginu od Petera Watje o nazwie Scatter lub VrayScattera tylko ten drugi 200 ojro kosztuje...pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności