Coruscant Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Mam takie pytanko, jak zrobić taką trawę jak w grze TES IV: Oblivion? Taki mały przykład tu: http://www.cheats.ru/uploaded/e/elderscrolls4oblivion0410.jpg
mrkrzysiek Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 kilka planów przecinających się pod różnymi kontami z mapą opacity jak na moje oko
ReflectVision Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 dobre oko :) w 99% gier tak jest.. plane, mapka diffuse i opacity
Coruscant Napisano 11 Luty 2009 Autor Napisano 11 Luty 2009 To tak jak mi się wydawało. Zatem jeszcze jedno pytanie, używam scatter do losowego rozmieszczenia trawy na plane, jednak umieszczane są po obu jego stronach, tzn na wierzchu i pod spodem. Jak tego uniknąć? Jeszcze jedno jak użyć razem ze scatter modyfikatora bend z losowymi wartościami?
mrkrzysiek Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 pokaz jakiegoś screena bo u mnie scatter rozmieszcza tylko po wierzchu faców
Camel Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 jedno pytanie - w jakim progu do 3d chcesz to zrobic?
Coruscant Napisano 12 Luty 2009 Autor Napisano 12 Luty 2009 3ds Max 9, plane jest niby jednostronny, ale scatter umieszcza elementy na obu co znacznie utrudnia pracę.
mrowek Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 U mnie scatter rozmieszcza obiekty tylko po jednej stronie. Ale można go zmusić do tego, aby robił to po obu: w zakładce "transform" w scatterze można ustawić w rotation min 180 w osi X i/lub Y; ustawić w local translation jakaś wartość w Z; lub w translation on a face w N. Powoduje to obrócenie/przesunięcie obiektów na drugą stronę - sprawdź czy nie masz tak u siebie. Co do benda to zwyczajnie go aktywujesz na obiekcie scatter, jeśli Twój plane ma dostateczną ilość polygonów to się ładnie wygnie wraz z trawą:) Pozdrawiam
La R Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 Mi się widzi, że tu raczej kolega będzie musiał przesunąć pivota bo przy rozmieszczaniu właśnie pivot jest brany pod uwaga i jego położenie. Przy stosowaniu scattera pamiętaj, że nie wypluwa on "prawdziwych" instancji co znaczy tyle, że obiekty typu scatter potrafią nam pożreć naprawdę dużo pamięci - już lepiej particli użyć np. parray :) a jeszcze lepiej użyć pluginu od Petera Watje o nazwie Scatter lub VrayScattera tylko ten drugi 200 ojro kosztuje...pozdro
Rekomendowane odpowiedzi