Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich, naprawdę nie wiedziałem gdzie to napisać więc napiszę tutaj. Mam 14 lat i interesuję się grafiką. Ale mam pewien dylemat czy warto się uczyć grafiki 2d czy też 3d. Próbowałem sił w różnych programach i nie wychodziło mi najlepiej (jedynie co ładnie wychodziło to przy pomocy tutoriala a jak wiadomo to nie to samo co zrobienie samemu) ale mimo to kręci mnie nadal grafika. A więc proszę o pomoc w moim dylemacie.

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najlepiej jedno i drugie. I tak przy grafice 3D potrzebna jest znajomosc grafiki 2D. Chociazby zeby podrasowac koncowe prace.

Napisano
jakie dylematy ma dzisiejsza młodzież :)

Wydaje się, że takie same jak my starzy kilkanaście lat temu ;)

Napisano
  • Autor

Ale jak 3d to bardziej Blender czy może jest darmo pełna wersja 3ds max bo wiem że to dobry programik. I jeżeli jest tylko płatny to czy warto w 3ds max inwestować już teraz :p

Edytowane przez Malutki

Napisano

Malutki zassaj triala 3dsa na 30 dni a potem już sobie poradzisz z full. :P

Napisano

NIE UCZ SIĘ PROGRAMÓW, ucz się grafiki :P

Naucz się modelowania, i naucz się tego np. w maxie, mayi i blenderze.

Naucz się rozkładania UV w tym samym :)

Naucz się robienia textur w Photoshopie/Gimpie

Bo widzisz, jak się nauczysz jednego programu to oprócz niego nie będziesz umiał nic robić.

Najlepiej nauczyć się że program jest tylko narzędziem a nie wyznacznikiem twojej pracy.

Jak nauczysz się modelować to będziesz to potrafił robić zarówno w maxie, w mayi czy w modo albo xsi. Tylko przyciski się będą inaczej pewnie nazywać i będą w innym miejscu.

Na początek polecam maxa/mayię bo jest najwięcej materiałów do nauki.

Ale jak robisz tutoriala do maxa to pomyśl jak by to zrobić w mayi.

Nikt nie ocenia prac na podstawie tego w czym one były zrobione. Zawsze się liczy efekt końcowy.

Napisano

Ej, ja zwracam uwagę na to co czym zostało zrobione. :)

Jeśli widzę super pracę zrobioną w Blenderze, to jestem pełen podziwu, bo ja w tym programie potrafię zrobić tylko ból głowy.

Całe to podejście w stylu "wiesz co to extrude, to poradzisz sobie wszędzie" jest imo sporo przereklamowane. Nie po to programiści chwalą się swoimi coraz to lepszymi interface'ami, by później i tak można było stwierdzić, że max i maya, to i tak to samo.

A są kliniczne przypadki zgwałcenia ludzi przez interface'y mai, maxa (itd.), którzy nie potrafią się dostosować do blendera. Ja jestem takim przypadkiem. :D

Ale cena oprogramowania potrafi zdziałać cuda. :)

Napisano
  • Autor

Próbowałem coś w blenderze zrobić na podstawie tutka od szkła bo nie wiedziałem które przyciski od czego i na swoich ustawieniach mi taki render wyszedł ;pwiadomo słabo bo słabo ale mi się podoba

IMG: http://img9.imageshack.us/img9/7576/wyrenderowanykubekr.jpg

 

aha próbowałem też z inną szklanką albo mi coś się psuje może wiecie co.

 

IMG: http://img178.imageshack.us/img178/8611/wyrenderowanykubek.jpg

Napisano

O tym właśnie pisałem, żeby się nie dać zgwałcić przez interfejs a go okiełznać :)

No i szczególnie na początku nauki dobrze jest skupić się na nauce modelowania, i panowania nad siatką a to się robi głównie podstawowymi narzędziami które są wszędzie.

Jak się nauczysz modelować, panować nad loopami i będziesz miał świetny edge flow to wtedy powinieneś pomyśleć nad masterowaniem jakiegoś softu.

 

A co do nauki 2d/3d to w 3d bez 2d będzie bardzo ciężko.

A w 2d bez 3d jakoś przeżyjesz ;)

Napisano
  • Autor

Czyli tak jak mówisz Ex3 najpierw właściwości a nie przyzwyczajenie do programu ;p a co do błędu to może mi ktoś powiedzieć czemu mam czarne? ;/ w FAQ czytałem i próbowałem zrobić ale jakoś nie chce się od tentegować :p aha i mam pytanie jak np zrobiłem animacje wody i jak to puścić ale nie w renderze tylko taki jak gdyby podgląd jakiś klawisz sie wciska i animacja leci chyba nawet w edit modzie jak ktoś wie to dużo pomoże ;p

Napisano
Witam wszystkich, naprawdę nie wiedziałem gdzie to napisać więc napiszę tutaj. Mam 14 lat i interesuję się grafiką. Ale mam pewien dylemat czy warto się uczyć grafiki 2d czy też 3d. Próbowałem sił w różnych programach i nie wychodziło mi najlepiej (jedynie co ładnie wychodziło to przy pomocy tutoriala a jak wiadomo to nie to samo co zrobienie samemu) ale mimo to kręci mnie nadal grafika. A więc proszę o pomoc w moim dylemacie.

 

Pograj w pilke i ciesz sie z zycia bo pozniej bedzie za pozno ;)

poza tym blender i wings w tych czasach jest najlepszym wyjsciem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności