Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich, naprawdę nie wiedziałem gdzie to napisać więc napiszę tutaj. Mam 14 lat i interesuję się grafiką. Ale mam pewien dylemat czy warto się uczyć grafiki 2d czy też 3d. Próbowałem sił w różnych programach i nie wychodziło mi najlepiej (jedynie co ładnie wychodziło to przy pomocy tutoriala a jak wiadomo to nie to samo co zrobienie samemu) ale mimo to kręci mnie nadal grafika. A więc proszę o pomoc w moim dylemacie.

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najlepiej jedno i drugie. I tak przy grafice 3D potrzebna jest znajomosc grafiki 2D. Chociazby zeby podrasowac koncowe prace.

Napisano
jakie dylematy ma dzisiejsza młodzież :)

Wydaje się, że takie same jak my starzy kilkanaście lat temu ;)

Napisano
  • Autor

Ale jak 3d to bardziej Blender czy może jest darmo pełna wersja 3ds max bo wiem że to dobry programik. I jeżeli jest tylko płatny to czy warto w 3ds max inwestować już teraz :p

Edytowane przez Malutki

Napisano

Malutki zassaj triala 3dsa na 30 dni a potem już sobie poradzisz z full. :P

Napisano

NIE UCZ SIĘ PROGRAMÓW, ucz się grafiki :P

Naucz się modelowania, i naucz się tego np. w maxie, mayi i blenderze.

Naucz się rozkładania UV w tym samym :)

Naucz się robienia textur w Photoshopie/Gimpie

Bo widzisz, jak się nauczysz jednego programu to oprócz niego nie będziesz umiał nic robić.

Najlepiej nauczyć się że program jest tylko narzędziem a nie wyznacznikiem twojej pracy.

Jak nauczysz się modelować to będziesz to potrafił robić zarówno w maxie, w mayi czy w modo albo xsi. Tylko przyciski się będą inaczej pewnie nazywać i będą w innym miejscu.

Na początek polecam maxa/mayię bo jest najwięcej materiałów do nauki.

Ale jak robisz tutoriala do maxa to pomyśl jak by to zrobić w mayi.

Nikt nie ocenia prac na podstawie tego w czym one były zrobione. Zawsze się liczy efekt końcowy.

Napisano

Ej, ja zwracam uwagę na to co czym zostało zrobione. :)

Jeśli widzę super pracę zrobioną w Blenderze, to jestem pełen podziwu, bo ja w tym programie potrafię zrobić tylko ból głowy.

Całe to podejście w stylu "wiesz co to extrude, to poradzisz sobie wszędzie" jest imo sporo przereklamowane. Nie po to programiści chwalą się swoimi coraz to lepszymi interface'ami, by później i tak można było stwierdzić, że max i maya, to i tak to samo.

A są kliniczne przypadki zgwałcenia ludzi przez interface'y mai, maxa (itd.), którzy nie potrafią się dostosować do blendera. Ja jestem takim przypadkiem. :D

Ale cena oprogramowania potrafi zdziałać cuda. :)

Napisano
  • Autor

Próbowałem coś w blenderze zrobić na podstawie tutka od szkła bo nie wiedziałem które przyciski od czego i na swoich ustawieniach mi taki render wyszedł ;pwiadomo słabo bo słabo ale mi się podoba

IMG: http://img9.imageshack.us/img9/7576/wyrenderowanykubekr.jpg

 

aha próbowałem też z inną szklanką albo mi coś się psuje może wiecie co.

 

IMG: http://img178.imageshack.us/img178/8611/wyrenderowanykubek.jpg

Napisano

O tym właśnie pisałem, żeby się nie dać zgwałcić przez interfejs a go okiełznać :)

No i szczególnie na początku nauki dobrze jest skupić się na nauce modelowania, i panowania nad siatką a to się robi głównie podstawowymi narzędziami które są wszędzie.

Jak się nauczysz modelować, panować nad loopami i będziesz miał świetny edge flow to wtedy powinieneś pomyśleć nad masterowaniem jakiegoś softu.

 

A co do nauki 2d/3d to w 3d bez 2d będzie bardzo ciężko.

A w 2d bez 3d jakoś przeżyjesz ;)

Napisano
  • Autor

Czyli tak jak mówisz Ex3 najpierw właściwości a nie przyzwyczajenie do programu ;p a co do błędu to może mi ktoś powiedzieć czemu mam czarne? ;/ w FAQ czytałem i próbowałem zrobić ale jakoś nie chce się od tentegować :p aha i mam pytanie jak np zrobiłem animacje wody i jak to puścić ale nie w renderze tylko taki jak gdyby podgląd jakiś klawisz sie wciska i animacja leci chyba nawet w edit modzie jak ktoś wie to dużo pomoże ;p

Napisano
Witam wszystkich, naprawdę nie wiedziałem gdzie to napisać więc napiszę tutaj. Mam 14 lat i interesuję się grafiką. Ale mam pewien dylemat czy warto się uczyć grafiki 2d czy też 3d. Próbowałem sił w różnych programach i nie wychodziło mi najlepiej (jedynie co ładnie wychodziło to przy pomocy tutoriala a jak wiadomo to nie to samo co zrobienie samemu) ale mimo to kręci mnie nadal grafika. A więc proszę o pomoc w moim dylemacie.

 

Pograj w pilke i ciesz sie z zycia bo pozniej bedzie za pozno ;)

poza tym blender i wings w tych czasach jest najlepszym wyjsciem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.