Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wiele osob ma problem z booleanami w rhino. Wiec chcialbym conieco wyjasnic.

Zrobie to na przykladzie czegos podobnego do felgi bo taki obiekt sie swietnie do tego nadaje.

 

Więc stworzylem dwa pierscienie wew i zewnetrzny.

 

pic 1

 

obj.gif

 

Teraz oczywiscie do polaczenia tych dwoch czesci trzeba uzyc booleana a dokladniej \"Union\".

 

pic 2

unionzle.gif

 

No ale okazuje sie ze calkowicie zle cos zadzialalo, gdzies zniknol caly pierscien wew a zostaly tylko jego koncowki . :D.

Wyjasnienie jest takie Nubrsy posiadaja cos takiego jak normalsy w poly inaczej kierunek (direction) powierzchni czy tez krzywych, co jest wlasnie bardzo wazne przy booleanach.

 

Wiec musimy sprawdzic ten kierunek (direction) powierzchni:

Narzedzie do tego zanajduje sie w \"\"Analize> Direction\"\" lub na pasku narzedzi.

analize.jpg

 

wiec cofamu operacje booleana i spardzamy kierunek naszych powierzchni.

najpierw wew. element.

 

pic 3

no tu jest wszystko ok!! szczałeczki wskazuja dobry kierunek powierzchni

kierun1.gif

 

Teraz zewn. element.

 

pic4

o tu jest zle. wiec mamy winowajce :), no ale mozemy zmienic jej kierunek(direction)najerzdzamy kursorem na powierzchnie i klikamy, kierunek tych bialych szczaleczek zmieni sie w droga strone(do wewnatrz).

kierun2.gif

 

pic 5

O teraz jest tak jak powinno to wygladac.

kierun3.gif.

 

pic 6 FINAŁ

 

teraz mozemy zaznaczyc dwa nasze elementy i dodac do booleana \"Union\"

i otrzymujemy to co chcielismy.

uniondobrze.gif

 

krótkie podsumowanie.

 

1.Zawsze sprawdzamy kierunek powierzchni przed uzyciem booleana.

 

2. tak jest ze wszystkimi typami booleanow (union, difference,intersection).

  • Like 2
  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ale generalnie odnosi sie to do powierzchni otwartych (jak ta felga np ten przyklad) - bo zamkniete generalnie zawsze maja direktion na zewnatrz i wszystkie bolleany dzialaja jak powinny

Napisano

masz racje to sie tyczy \"open surface\", a close surface lub polysurface zawsze bedą mialy direction na zewnątrz nawet jak by sie chcialo do wewnatrz to niema takiej mozliwosci :).

Napisano
ale generalnie odnosi sie to do powierzchni otwartych (jak ta felga np ten przyklad) - bo zamkniete generalnie zawsze maja direktion na zewnatrz i wszystkie bolleany dzialaja jak powinny

 

Nie zawsze, zwłaszcza w przypadku "łysego" Rhino 3.0 bez SR. Kilkakrotnie zdarzało mi się, i to na powierzchniach zamkniętych, że po kilku pomyślnych operacjach boolowskich nagle union zaczęło działać jak difference, difference jak intersection itd. Nie wiem, czy tylko u mnie takie cuda się działy czy to powszechna przypadłość ale loteria: co się teraz stanie była świetna.

Napisano

bo lyse rhino v.3 to byla porazka bardzo szybko wyszedl sr1 bo wszyscy uwazali ze lepsza juz jest nawet wersja v.2 byl to jeden wielki bug na bugu

Napisano

nie wiem czy ja mam jakiegoś zwalonego rhino (4),

ale jak chce właśnie zmienić kierunek identycznej felgi to wyskakuje błąd:

Cannot flip closed solid.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności