Bzyku Napisano 12 Marzec 2004 Napisano 12 Marzec 2004 Wiele osob ma problem z booleanami w rhino. Wiec chcialbym conieco wyjasnic. Zrobie to na przykladzie czegos podobnego do felgi bo taki obiekt sie swietnie do tego nadaje. Więc stworzylem dwa pierscienie wew i zewnetrzny. pic 1 Teraz oczywiscie do polaczenia tych dwoch czesci trzeba uzyc booleana a dokladniej \"Union\". pic 2 No ale okazuje sie ze calkowicie zle cos zadzialalo, gdzies zniknol caly pierscien wew a zostaly tylko jego koncowki . :D. Wyjasnienie jest takie Nubrsy posiadaja cos takiego jak normalsy w poly inaczej kierunek (direction) powierzchni czy tez krzywych, co jest wlasnie bardzo wazne przy booleanach. Wiec musimy sprawdzic ten kierunek (direction) powierzchni: Narzedzie do tego zanajduje sie w \"\"Analize> Direction\"\" lub na pasku narzedzi. wiec cofamu operacje booleana i spardzamy kierunek naszych powierzchni. najpierw wew. element. pic 3 no tu jest wszystko ok!! szczałeczki wskazuja dobry kierunek powierzchni Teraz zewn. element. pic4 o tu jest zle. wiec mamy winowajce :), no ale mozemy zmienic jej kierunek(direction)najerzdzamy kursorem na powierzchnie i klikamy, kierunek tych bialych szczaleczek zmieni sie w droga strone(do wewnatrz). pic 5 O teraz jest tak jak powinno to wygladac. . pic 6 FINAŁ teraz mozemy zaznaczyc dwa nasze elementy i dodac do booleana \"Union\" i otrzymujemy to co chcielismy. krótkie podsumowanie. 1.Zawsze sprawdzamy kierunek powierzchni przed uzyciem booleana. 2. tak jest ze wszystkimi typami booleanow (union, difference,intersection). 2
ftorek Napisano 14 Marzec 2004 Napisano 14 Marzec 2004 ale generalnie odnosi sie to do powierzchni otwartych (jak ta felga np ten przyklad) - bo zamkniete generalnie zawsze maja direktion na zewnatrz i wszystkie bolleany dzialaja jak powinny
Bzyku Napisano 14 Marzec 2004 Autor Napisano 14 Marzec 2004 masz racje to sie tyczy \"open surface\", a close surface lub polysurface zawsze bedą mialy direction na zewnątrz nawet jak by sie chcialo do wewnatrz to niema takiej mozliwosci :).
Pussik Napisano 19 Czerwiec 2004 Napisano 19 Czerwiec 2004 Bardzo przydatny topic ! :-) I trudno się z nim nie zgodzić. :) Pozdro dla Bzyku.
mrys Napisano 6 Lipiec 2006 Napisano 6 Lipiec 2006 ale generalnie odnosi sie to do powierzchni otwartych (jak ta felga np ten przyklad) - bo zamkniete generalnie zawsze maja direktion na zewnatrz i wszystkie bolleany dzialaja jak powinny Nie zawsze, zwłaszcza w przypadku "łysego" Rhino 3.0 bez SR. Kilkakrotnie zdarzało mi się, i to na powierzchniach zamkniętych, że po kilku pomyślnych operacjach boolowskich nagle union zaczęło działać jak difference, difference jak intersection itd. Nie wiem, czy tylko u mnie takie cuda się działy czy to powszechna przypadłość ale loteria: co się teraz stanie była świetna.
Bzyku Napisano 6 Lipiec 2006 Autor Napisano 6 Lipiec 2006 bo lyse rhino v.3 to byla porazka bardzo szybko wyszedl sr1 bo wszyscy uwazali ze lepsza juz jest nawet wersja v.2 byl to jeden wielki bug na bugu
Dekra Napisano 12 Listopad 2006 Napisano 12 Listopad 2006 Jeszcze skromnie dodam,że Rino nie toleruje w boleanach obiektów wcześniej skalowanych-obojętnie 2d czy 3d.
Muminek Napisano 23 Luty 2007 Napisano 23 Luty 2007 Coś nie mogę przyciąć szarego. szare ma "wektory" w moja stronę , czerwone w przeciwnym kierunku
cta Napisano 7 Lipiec 2007 Napisano 7 Lipiec 2007 nie wiem czy ja mam jakiegoś zwalonego rhino (4), ale jak chce właśnie zmienić kierunek identycznej felgi to wyskakuje błąd: Cannot flip closed solid.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się