lichu10 Napisano 11 Marzec 2009 Share Napisano 11 Marzec 2009 Witam, Mam pytanie, jak zrobić cień kiedy nie ma powierzchni na którą ten cień będzie rzucany? To moje podstawowe pytanie... coś mi się obiło chyba że jest jakiś materiał który przyjmuje cienie ale jest nie widoczny... po drugie (już z ciekawości - może mi się kiedyś przyda) to chyba to samo rozwiązanie jest stosowane gdy robimy wizualkę nakładaną na zdjęcie tak, żeby na elementach na zdjęciu były widoczne cienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian Ozga Napisano 11 Marzec 2009 Share Napisano 11 Marzec 2009 Materiał się nazywa "Matte/Shadow" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichu10 Napisano 11 Marzec 2009 Autor Share Napisano 11 Marzec 2009 A jest jakiś taki materiał który współpracuje Vrayem? Bo te matte/shadow chyba nie współpracuje bo nie widać nic.. chyba że on przyjmuje tylko cienie od świateł a nie z GI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 11 Marzec 2009 Share Napisano 11 Marzec 2009 W vrayu mozesz kliknac prawym na obiekcie, dac vray properties, zaznaczyc tam mate object, alpha na -1 i zaznaczyc tick obok shadows. Jest tez material, VrayMatWrapper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichu10 Napisano 12 Marzec 2009 Autor Share Napisano 12 Marzec 2009 Dziękuję Panowie poradziłem sobie VrayMatWrapper'em Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichu10 Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 8 Kwiecień 2009 Witam, Znowu walczę z tym materiałem (VRayMtlWrapper)... tym razem chciałbym go użyć w następującej sytuacji... mam zdjęcie obiektu (budynku) na który chcę nałożyć kaseton reklamowy. Na plane'ie mam zdjęcie tego budynku. Kaseton natomiast to model 3D który ustawiam względem plane'a w taki sposób żeby z kamery był ustawiony w takiej pozycji w jakiej ma wisieć po zamontowaniu fizycznie... materiał VRayMtlWrapper natomiast chcę nałozyć na obiekt który będzie symulował powierzchnię budynku (załamania itd) pod kasetonem żeby cienie miały się na czym poprawnie połozyć (bo wiadomo ze na plane'ie położą się płasko) - w ten sposób chcę oszukać wzrok i nie musieć modelowac budynku...(poza tym zdjęcie będzie wyglądać bardziej realnie) nigdy tego jeszcze nie robiłem więc nie wiem czy dobnrze kminię :) Problem polega na tym że mój materiał VRayMtlWrapper po wyrenderowaniu nie jest przeźroczysty i na obiekcie mającym symulować załamania budynku mam kolor z environmenta a nie to co jest pod nim czyli zdjęcie budynku na plane'ie. Mam nadzieję że piszę zrozumiale. Czy da się zrobić to co ja bym chiał? Bo pewnei mam źle ustawiony albo sam materiał VRayMtlWrapper albo jego Base material albo cośinengo w scenie... załączam render tego co mi wychodzi - to tylko na próbę poustawiane... torchę krzywo itd... Zwykle takei wizualki robię w Photoshopie ale w sumie ten sposób jakbym go opanował byłby szybszy i chyba lepszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 8 Kwiecień 2009 Share Napisano 8 Kwiecień 2009 a zapisujesz plik ktory obsluguje alphe ? Polecam png z wlaczonym alpha channel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichu10 Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 8 Kwiecień 2009 Źle mnie zrozumiałeś... już po wyrenderowaniu powinienem otrzymać dobrą wizualizację... to co jest białe na renderze to obiekt w maxie z nałożonym materiałem VRayMtlWrapper który to obiekt ma przyjąć cienie a sam ma nei być widoczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 8 Kwiecień 2009 Share Napisano 8 Kwiecień 2009 pokaz ustawienia tego materialu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichu10 Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 8 Kwiecień 2009 W materiale bazowym testowałem też refraction na maxa i reflectio na minimum i w samym materiale wrapper różne ustawienia i nic :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 8 Kwiecień 2009 Share Napisano 8 Kwiecień 2009 O ile sie nie myle alpha contribution zamiast 0 daj na -1. Jesli nadal bedzie widac, sprawdz jak wyglada kanal alpha na renderze. Jesli bedzie ok, mozesz zapisac jako png i zlozyc obrazek w shopie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichu10 Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 8 Kwiecień 2009 Próbowałem... alfa tylko wpływa na kanał alfa w obrazku wynikowym... to mnie nie satysfakcjonuje... chcę żeby to zadziałało w MAXie... jakbym na przykład robił animację to nie będę każdej klatki nakładał w PS... Po to chyba jest ten materiał żeby był przeźroczysty ale przyjmował GI, cienie itd.. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 8 Kwiecień 2009 Share Napisano 8 Kwiecień 2009 to przyda Ci się V-Ray Override Mtl. do którego dajesz standardowy Matte/Shadow. Potem robisz setup oświetlenia, zajrzyj na mój profil, jest mój wątek, w którym zastosowałem matte/shadow pod v-raya :) nie wiem, ale myslę może Ci sie przyda edit: dla ułatwienia link http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=58117 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichu10 Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 8 Kwiecień 2009 Kurde super... o to mi chodziło... spróbuję trochę później coś z tym pomieszać ale właśnie to jest efekt który chcę osiągnąć :D Wcześniej widziałem to w pracach na stronie: http://www.aversis.be/3dexperiments/15.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 8 Kwiecień 2009 Share Napisano 8 Kwiecień 2009 cóż, wykorzystujesz zdjęcie jako background, potem robisz plejna/model z matte/shadow a potem używasz zdjecia lub HDRI jako obrazu oświetlającego wszystkie modele (dome light) a w wypadku mojej scenki było to światło sferyczne V-Ray, wielkości rzeczywistej żarówki, położone takim miejscu w przestrzeni, w jakim ona naprawdę była) a potem to samo zdjęcie jako tekstura dla dome light. i do tego GI - Irradiance map, bo na samym AO daje nierealistyczny w ogóle efekt.. dzięki GI swiatło odbiło się od biurka na modele :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się