Jump to content

Cień bez powierzchni


lichu10

Recommended Posts

Witam,

 

Mam pytanie, jak zrobić cień kiedy nie ma powierzchni na którą ten cień będzie rzucany? To moje podstawowe pytanie... coś mi się obiło chyba że jest jakiś materiał który przyjmuje cienie ale jest nie widoczny... po drugie (już z ciekawości - może mi się kiedyś przyda) to chyba to samo rozwiązanie jest stosowane gdy robimy wizualkę nakładaną na zdjęcie tak, żeby na elementach na zdjęciu były widoczne cienie?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Witam,

 

Znowu walczę z tym materiałem (VRayMtlWrapper)... tym razem chciałbym go użyć w następującej sytuacji... mam zdjęcie obiektu (budynku) na który chcę nałożyć kaseton reklamowy. Na plane'ie mam zdjęcie tego budynku. Kaseton natomiast to model 3D który ustawiam względem plane'a w taki sposób żeby z kamery był ustawiony w takiej pozycji w jakiej ma wisieć po zamontowaniu fizycznie... materiał VRayMtlWrapper natomiast chcę nałozyć na obiekt który będzie symulował powierzchnię budynku (załamania itd) pod kasetonem żeby cienie miały się na czym poprawnie połozyć (bo wiadomo ze na plane'ie położą się płasko) - w ten sposób chcę oszukać wzrok i nie musieć modelowac budynku...(poza tym zdjęcie będzie wyglądać bardziej realnie) nigdy tego jeszcze nie robiłem więc nie wiem czy dobnrze kminię :)

 

Problem polega na tym że mój materiał VRayMtlWrapper po wyrenderowaniu nie jest przeźroczysty i na obiekcie mającym symulować załamania budynku mam kolor z environmenta a nie to co jest pod nim czyli zdjęcie budynku na plane'ie. Mam nadzieję że piszę zrozumiale. Czy da się zrobić to co ja bym chiał? Bo pewnei mam źle ustawiony albo sam materiał VRayMtlWrapper albo jego Base material albo cośinengo w scenie... załączam render tego co mi wychodzi - to tylko na próbę poustawiane... torchę krzywo itd...

 

Zwykle takei wizualki robię w Photoshopie ale w sumie ten sposób jakbym go opanował byłby szybszy i chyba lepszy...

Link to comment
Share on other sites

Źle mnie zrozumiałeś... już po wyrenderowaniu powinienem otrzymać dobrą wizualizację... to co jest białe na renderze to obiekt w maxie z nałożonym materiałem VRayMtlWrapper który to obiekt ma przyjąć cienie a sam ma nei być widoczny

Link to comment
Share on other sites

Próbowałem... alfa tylko wpływa na kanał alfa w obrazku wynikowym... to mnie nie satysfakcjonuje... chcę żeby to zadziałało w MAXie... jakbym na przykład robił animację to nie będę każdej klatki nakładał w PS... Po to chyba jest ten materiał żeby był przeźroczysty ale przyjmował GI, cienie itd.. :-)

Link to comment
Share on other sites

cóż, wykorzystujesz zdjęcie jako background, potem robisz plejna/model z matte/shadow a potem używasz zdjecia lub HDRI jako obrazu oświetlającego wszystkie modele (dome light) a w wypadku mojej scenki było to światło sferyczne V-Ray, wielkości rzeczywistej żarówki, położone takim miejscu w przestrzeni, w jakim ona naprawdę była) a potem to samo zdjęcie jako tekstura dla dome light.

i do tego GI - Irradiance map, bo na samym AO daje nierealistyczny w ogóle efekt.. dzięki GI swiatło odbiło się od biurka na modele :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy