Napisano 11 Marzec 200916 l Witam, Mam pytanie, jak zrobić cień kiedy nie ma powierzchni na którą ten cień będzie rzucany? To moje podstawowe pytanie... coś mi się obiło chyba że jest jakiś materiał który przyjmuje cienie ale jest nie widoczny... po drugie (już z ciekawości - może mi się kiedyś przyda) to chyba to samo rozwiązanie jest stosowane gdy robimy wizualkę nakładaną na zdjęcie tak, żeby na elementach na zdjęciu były widoczne cienie?
Napisano 11 Marzec 200916 l Autor A jest jakiś taki materiał który współpracuje Vrayem? Bo te matte/shadow chyba nie współpracuje bo nie widać nic.. chyba że on przyjmuje tylko cienie od świateł a nie z GI?
Napisano 11 Marzec 200916 l W vrayu mozesz kliknac prawym na obiekcie, dac vray properties, zaznaczyc tam mate object, alpha na -1 i zaznaczyc tick obok shadows. Jest tez material, VrayMatWrapper
Napisano 8 Kwiecień 200915 l Autor Witam, Znowu walczę z tym materiałem (VRayMtlWrapper)... tym razem chciałbym go użyć w następującej sytuacji... mam zdjęcie obiektu (budynku) na który chcę nałożyć kaseton reklamowy. Na plane'ie mam zdjęcie tego budynku. Kaseton natomiast to model 3D który ustawiam względem plane'a w taki sposób żeby z kamery był ustawiony w takiej pozycji w jakiej ma wisieć po zamontowaniu fizycznie... materiał VRayMtlWrapper natomiast chcę nałozyć na obiekt który będzie symulował powierzchnię budynku (załamania itd) pod kasetonem żeby cienie miały się na czym poprawnie połozyć (bo wiadomo ze na plane'ie położą się płasko) - w ten sposób chcę oszukać wzrok i nie musieć modelowac budynku...(poza tym zdjęcie będzie wyglądać bardziej realnie) nigdy tego jeszcze nie robiłem więc nie wiem czy dobnrze kminię :) Problem polega na tym że mój materiał VRayMtlWrapper po wyrenderowaniu nie jest przeźroczysty i na obiekcie mającym symulować załamania budynku mam kolor z environmenta a nie to co jest pod nim czyli zdjęcie budynku na plane'ie. Mam nadzieję że piszę zrozumiale. Czy da się zrobić to co ja bym chiał? Bo pewnei mam źle ustawiony albo sam materiał VRayMtlWrapper albo jego Base material albo cośinengo w scenie... załączam render tego co mi wychodzi - to tylko na próbę poustawiane... torchę krzywo itd... Zwykle takei wizualki robię w Photoshopie ale w sumie ten sposób jakbym go opanował byłby szybszy i chyba lepszy...
Napisano 8 Kwiecień 200915 l a zapisujesz plik ktory obsluguje alphe ? Polecam png z wlaczonym alpha channel.
Napisano 8 Kwiecień 200915 l Autor Źle mnie zrozumiałeś... już po wyrenderowaniu powinienem otrzymać dobrą wizualizację... to co jest białe na renderze to obiekt w maxie z nałożonym materiałem VRayMtlWrapper który to obiekt ma przyjąć cienie a sam ma nei być widoczny
Napisano 8 Kwiecień 200915 l Autor W materiale bazowym testowałem też refraction na maxa i reflectio na minimum i w samym materiale wrapper różne ustawienia i nic :(
Napisano 8 Kwiecień 200915 l O ile sie nie myle alpha contribution zamiast 0 daj na -1. Jesli nadal bedzie widac, sprawdz jak wyglada kanal alpha na renderze. Jesli bedzie ok, mozesz zapisac jako png i zlozyc obrazek w shopie.
Napisano 8 Kwiecień 200915 l Autor Próbowałem... alfa tylko wpływa na kanał alfa w obrazku wynikowym... to mnie nie satysfakcjonuje... chcę żeby to zadziałało w MAXie... jakbym na przykład robił animację to nie będę każdej klatki nakładał w PS... Po to chyba jest ten materiał żeby był przeźroczysty ale przyjmował GI, cienie itd.. :-)
Napisano 8 Kwiecień 200915 l to przyda Ci się V-Ray Override Mtl. do którego dajesz standardowy Matte/Shadow. Potem robisz setup oświetlenia, zajrzyj na mój profil, jest mój wątek, w którym zastosowałem matte/shadow pod v-raya :) nie wiem, ale myslę może Ci sie przyda edit: dla ułatwienia link http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=58117
Napisano 8 Kwiecień 200915 l Autor Kurde super... o to mi chodziło... spróbuję trochę później coś z tym pomieszać ale właśnie to jest efekt który chcę osiągnąć :D Wcześniej widziałem to w pracach na stronie: http://www.aversis.be/3dexperiments/15.htm
Napisano 8 Kwiecień 200915 l cóż, wykorzystujesz zdjęcie jako background, potem robisz plejna/model z matte/shadow a potem używasz zdjecia lub HDRI jako obrazu oświetlającego wszystkie modele (dome light) a w wypadku mojej scenki było to światło sferyczne V-Ray, wielkości rzeczywistej żarówki, położone takim miejscu w przestrzeni, w jakim ona naprawdę była) a potem to samo zdjęcie jako tekstura dla dome light. i do tego GI - Irradiance map, bo na samym AO daje nierealistyczny w ogóle efekt.. dzięki GI swiatło odbiło się od biurka na modele :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto