Napisano 16 Marzec 200916 l Witam Przesiadlem sie z Blendka na 3d maxa, chce zrobic swoj pokoj, mam juz dokladne rozmiary pomierzone przez siebie, ok wiec zaczynam: ustawiam w 3d maxie jednostki na metry, dodaje plane'a, robie convert to polygon, zaznaczam bok skladajacy sie z 3 edges i jak teraz zmusic program do tego aby akurat długosc tego boku była 3,1m ?? brakuje mi czegos takiego jak dimensions lub lenght? ( bo jak mam zrobic ksztalt jakiegos pokoju innego niz kwadrat lub prostokat bo te akurat przy tym jak sie dodaje odrazu plane przed convertem idzie okreslic wlasnie w dimensions Pomocy :( pewnie łatwe dla Was dla mnie jeszcze problem....
Napisano 16 Marzec 200916 l Robiąc plejna ustaw sobie długość i szerokość. Albo ustaw w gridzie udstępy np na 10cm i po problemie
Napisano 16 Marzec 200916 l Autor tak tylko co jesli kształt nie jest kwadratem lub prostokątem? tylko ma jakies wciecia itp?
Napisano 16 Marzec 200916 l Create > helpers > Tape - masz tu linijkę. Może to jakoś pomoże. Ale może ktoś zna jakiś lepszy patent. Pozdrawiam
Napisano 16 Marzec 200916 l ustaw sobie tego plaina tak zeby róg jego byl po srodku grida, lapiesz za vertexa, klikasz prawym na ta szczałeczke co sie nią przesówa, i tam masz wartosci
Napisano 16 Marzec 200916 l Niesety max jest pod tym kątem ciężko upośledzony. Możesz extrudować polygon plane'a którego stworzyłeś o daną długość. Potem usunąć albo flipnąć odpowiednie poligony i będzie ok.
Napisano 16 Marzec 200916 l ja zrobiłem przesiadke pare lat temu ale dokładnie w drugą strone. zrób jak koledzy radzą. zresztą zawsze model możesz zreobić w blenderze i jego jednostkach i wyksportowac do maksa.
Napisano 17 Marzec 200916 l ja osobiscie polecam tape'y moze sa toporne ale i tak jedno z wygodniejszych rozwiazan w maxie.
Napisano 17 Marzec 200916 l Autor Dziekuje, zaraz każdy sposób wypróbuje :) Bruneq Jak narazie najlepsza metoda, co do mierzenia tych wierzcholkow mkeruj, to nie podaje to dobrze wynikow np wiem ze maja dlugosc 0,7m a on mi podaje 3,45 :) cala sciana ma 3,8 m i jest przecieta vertexem na wysokosci 3,1 i zaznaczam te 2 ostanie vertexy i pisze ze dlugosc y (widok top) ma 3,45m wiec cos nie tak. Edytowane 17 Marzec 200916 l przez BadBoy_89
Napisano 17 Marzec 200916 l Jak przeskalowywałeś siatkę i jej nie zresetowałeś to odległości między vertexami/długości boków są mnożone przez macierz transformacji i stąd częste niezgodności.
Napisano 18 Marzec 200916 l co do mierzenia tych wierzcholkow mkeruj, to nie podaje to dobrze wynikow np wiem ze maja dlugosc 0,7m a on mi podaje 3,45 :) cala sciana ma 3,8 m i jest przecieta vertexem na wysokosci 3,1 i zaznaczam te 2 ostanie vertexy i pisze ze dlugosc y (widok top) ma 3,45m wiec cos nie tak. No bo musisz zaznaczyc kazdy oddzielnie i sobie sczytac wartosci. Calkiem jak na kartezjanskim ukladzie wspolrzednych. Przypomnij sobie sposob obliczania werktorów.
Napisano 19 Marzec 200916 l Zrób tak jak polecił Bruneq - myślę że jest to jeden z dobrych sposobów . a co długości ścian nieprostokątnego pomieszczenia ja bym sobie tymczasowo nałożył prostokąty o odpowiednich wymiarach, włączył przyciąganie do verteksów ułożył vertexy pleane. i usuną prostokąty. Może troche prymitywnie ale skutecznie :)