Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Przesiadlem sie z Blendka na 3d maxa, chce zrobic swoj pokoj, mam juz dokladne rozmiary pomierzone przez siebie, ok wiec zaczynam:

ustawiam w 3d maxie jednostki na metry, dodaje plane'a, robie convert to polygon, zaznaczam bok skladajacy sie z 3 edges i jak teraz zmusic program do tego aby akurat długosc tego boku była 3,1m ?? brakuje mi czegos takiego jak dimensions lub lenght? ( bo jak mam zrobic ksztalt jakiegos pokoju innego niz kwadrat lub prostokat bo te akurat przy tym jak sie dodaje odrazu plane przed convertem idzie okreslic wlasnie w dimensions Pomocy :( pewnie łatwe dla Was dla mnie jeszcze problem....

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Robiąc plejna ustaw sobie długość i szerokość. Albo ustaw w gridzie udstępy np na 10cm i po problemie

Napisano
  • Autor

tak tylko co jesli kształt nie jest kwadratem lub prostokątem? tylko ma jakies wciecia itp?

Napisano

Create > helpers > Tape - masz tu linijkę. Może to jakoś pomoże. Ale może ktoś zna jakiś lepszy patent.

 

Pozdrawiam

Napisano

ustaw sobie tego plaina tak zeby róg jego byl po srodku grida, lapiesz za vertexa, klikasz prawym na ta szczałeczke co sie nią przesówa, i tam masz wartosci

Napisano

Niesety max jest pod tym kątem ciężko upośledzony. Możesz extrudować polygon plane'a którego stworzyłeś o daną długość. Potem usunąć albo flipnąć odpowiednie poligony i będzie ok.

Napisano

ja zrobiłem przesiadke pare lat temu ale dokładnie w drugą strone. zrób jak koledzy radzą. zresztą zawsze model możesz zreobić w blenderze i jego jednostkach i wyksportowac do maksa.

Napisano

ja osobiscie polecam tape'y moze sa toporne ale i tak jedno z wygodniejszych rozwiazan w maxie.

Napisano
  • Autor

Dziekuje, zaraz każdy sposób wypróbuje :)

 

Bruneq

Jak narazie najlepsza metoda, co do mierzenia tych wierzcholkow mkeruj, to nie podaje to dobrze wynikow np wiem ze maja dlugosc 0,7m a on mi podaje 3,45 :) cala sciana ma 3,8 m i jest przecieta vertexem na wysokosci 3,1 i zaznaczam te 2 ostanie vertexy i pisze ze dlugosc y (widok top) ma 3,45m wiec cos nie tak.

Edytowane przez BadBoy_89

Napisano

Jak przeskalowywałeś siatkę i jej nie zresetowałeś to odległości między vertexami/długości boków są mnożone przez macierz transformacji i stąd częste niezgodności.

Napisano
co do mierzenia tych wierzcholkow mkeruj, to nie podaje to dobrze wynikow np wiem ze maja dlugosc 0,7m a on mi podaje 3,45 :) cala sciana ma 3,8 m i jest przecieta vertexem na wysokosci 3,1 i zaznaczam te 2 ostanie vertexy i pisze ze dlugosc y (widok top) ma 3,45m wiec cos nie tak.

 

No bo musisz zaznaczyc kazdy oddzielnie i sobie sczytac wartosci.

Calkiem jak na kartezjanskim ukladzie wspolrzednych.

Przypomnij sobie sposob obliczania werktorów.

Napisano

Zrób tak jak polecił Bruneq - myślę że jest to jeden z dobrych sposobów . a co długości ścian nieprostokątnego pomieszczenia ja bym sobie tymczasowo nałożył prostokąty o odpowiednich wymiarach, włączył przyciąganie do verteksów ułożył vertexy pleane.

i usuną prostokąty.

Może troche prymitywnie ale skutecznie :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności