BadBoy_89 Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Witam Przesiadlem sie z Blendka na 3d maxa, chce zrobic swoj pokoj, mam juz dokladne rozmiary pomierzone przez siebie, ok wiec zaczynam: ustawiam w 3d maxie jednostki na metry, dodaje plane'a, robie convert to polygon, zaznaczam bok skladajacy sie z 3 edges i jak teraz zmusic program do tego aby akurat długosc tego boku była 3,1m ?? brakuje mi czegos takiego jak dimensions lub lenght? ( bo jak mam zrobic ksztalt jakiegos pokoju innego niz kwadrat lub prostokat bo te akurat przy tym jak sie dodaje odrazu plane przed convertem idzie okreslic wlasnie w dimensions Pomocy :( pewnie łatwe dla Was dla mnie jeszcze problem....
blinq Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Robiąc plejna ustaw sobie długość i szerokość. Albo ustaw w gridzie udstępy np na 10cm i po problemie
BadBoy_89 Napisano 16 Marzec 2009 Autor Napisano 16 Marzec 2009 tak tylko co jesli kształt nie jest kwadratem lub prostokątem? tylko ma jakies wciecia itp?
blinq Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Create > helpers > Tape - masz tu linijkę. Może to jakoś pomoże. Ale może ktoś zna jakiś lepszy patent. Pozdrawiam
Bruneq Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 ustaw sobie tego plaina tak zeby róg jego byl po srodku grida, lapiesz za vertexa, klikasz prawym na ta szczałeczke co sie nią przesówa, i tam masz wartosci
Hynol Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 Niesety max jest pod tym kątem ciężko upośledzony. Możesz extrudować polygon plane'a którego stworzyłeś o daną długość. Potem usunąć albo flipnąć odpowiednie poligony i będzie ok.
BLADE Napisano 16 Marzec 2009 Napisano 16 Marzec 2009 ja zrobiłem przesiadke pare lat temu ale dokładnie w drugą strone. zrób jak koledzy radzą. zresztą zawsze model możesz zreobić w blenderze i jego jednostkach i wyksportowac do maksa.
Temporal Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 ja osobiscie polecam tape'y moze sa toporne ale i tak jedno z wygodniejszych rozwiazan w maxie.
mkeruj Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Odległość vertexów możesz sobie mierzyć pod F12
BadBoy_89 Napisano 17 Marzec 2009 Autor Napisano 17 Marzec 2009 (edytowane) Dziekuje, zaraz każdy sposób wypróbuje :) Bruneq Jak narazie najlepsza metoda, co do mierzenia tych wierzcholkow mkeruj, to nie podaje to dobrze wynikow np wiem ze maja dlugosc 0,7m a on mi podaje 3,45 :) cala sciana ma 3,8 m i jest przecieta vertexem na wysokosci 3,1 i zaznaczam te 2 ostanie vertexy i pisze ze dlugosc y (widok top) ma 3,45m wiec cos nie tak. Edytowane 17 Marzec 2009 przez BadBoy_89
Hynol Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Jak przeskalowywałeś siatkę i jej nie zresetowałeś to odległości między vertexami/długości boków są mnożone przez macierz transformacji i stąd częste niezgodności.
mkeruj Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 co do mierzenia tych wierzcholkow mkeruj, to nie podaje to dobrze wynikow np wiem ze maja dlugosc 0,7m a on mi podaje 3,45 :) cala sciana ma 3,8 m i jest przecieta vertexem na wysokosci 3,1 i zaznaczam te 2 ostanie vertexy i pisze ze dlugosc y (widok top) ma 3,45m wiec cos nie tak. No bo musisz zaznaczyc kazdy oddzielnie i sobie sczytac wartosci. Calkiem jak na kartezjanskim ukladzie wspolrzednych. Przypomnij sobie sposob obliczania werktorów.
DARTH Napisano 19 Marzec 2009 Napisano 19 Marzec 2009 Zrób tak jak polecił Bruneq - myślę że jest to jeden z dobrych sposobów . a co długości ścian nieprostokątnego pomieszczenia ja bym sobie tymczasowo nałożył prostokąty o odpowiednich wymiarach, włączył przyciąganie do verteksów ułożył vertexy pleane. i usuną prostokąty. Może troche prymitywnie ale skutecznie :)
Rekomendowane odpowiedzi