Marek G Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Witam Chlopaki pomóżcie. Nad scena umiesiciłem niebosklon w postaci : - pół kuli z odwróconymi sciankami do środka - wyłączyłem w tym obiekcie :to co widac na screenie + vray properties: generate i recive GI - w słoncu wykluczylem ten obiekt Ogólnie chodzi o to ze przez ta sphere nie dociera vraysky +hdri. Pytanie w jaki sposób , ma docierac vraysky +hdri ??????? Nie chcę stosować tuby zamiast sphery.
Marek G Napisano 17 Marzec 2009 Autor Napisano 17 Marzec 2009 ale co dokladnie tam ustawic ??wylaczylem tam generate GI i reciv GI coś jeszcze tam wyłączyć? jeżeli tak to co?
SWRSC Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 a nie możesz po prostu w environment dać to niebo?
Marek G Napisano 17 Marzec 2009 Autor Napisano 17 Marzec 2009 a nie możesz po prostu w environment dać to niebo? wolałbym nie wole miec kontrole nad tym w którym miejscu zaczyna i się horyzont, zreszta mapa to nie samo niebo tylko z czescia ziemi i lasem moze wiecie jak to obejsci przy wykorzystaniu sfery .
Hynol Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 W vrayproperties sfery odznacz visible to GI.... 1
Marek G Napisano 17 Marzec 2009 Autor Napisano 17 Marzec 2009 W vrayproperties sfery odznacz visible to GI.... Hynol - ty jesteś MÓZG , a ja PINKI ( kto oglądał bajki ten wie o co chodzi) dzięki pomogło , rep leci na twoje konto Marek
Marek G Napisano 17 Marzec 2009 Autor Napisano 17 Marzec 2009 jeszcze jedno , nie bede zakladal nowego wątku zapytam w tym. Renderuje animacje , ta sfera jest tłem dla niej. Jak policzyć animacje i do czego zapisać pliki, jaki material przypisac tej spherze aby póżniej w after effect tę całą sphere można bylo podmienić na coś całkiem innego? Zazwyczaj licze klatki do jpg - to napewno odpada w tym przypadku.
Marcin Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Nadaj temu co za oknem inny Object ID i renderuj z dodanym w Render Elements "Vray Object ID"
Marek G Napisano 17 Marzec 2009 Autor Napisano 17 Marzec 2009 do czego zapisywać klatki ? i jak to potem w AE "zalapac"?
sly Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Tiff, Targa, PNG - dadzą CI AlphaChannel - więc śmiało... najlepiej wykonaj próbę... AE łyka wszystko...;) pozdrawiam.
Hynol Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Ja bym uważał z Object Id - bo to nie jest dobry pomysł ze względu na dodatkowe komplikacje - AA, ręczne wydłubywanie ID tła itd.. Raczej bym sferze wyłączył Alfę - W Vrayproperties Alpha amount na 0. Plus taki że masz wszystko gotowe w jednym pliku 32 bitowym i tło podkładasz jak zwykłe tło. Zapis jako TGA 32 bity i masz wszystko czego będziesz potrzebował.
Marek G Napisano 18 Marzec 2009 Autor Napisano 18 Marzec 2009 Ja bym uważał z Object Id - bo to nie jest dobry pomysł ze względu na dodatkowe komplikacje - AA, ręczne wydłubywanie ID tła itd.. Raczej bym sferze wyłączył Alfę - W Vrayproperties Alpha amount na 0. Plus taki że masz wszystko gotowe w jednym pliku 32 bitowym i tło podkładasz jak zwykłe tło. Zapis jako TGA 32 bity i masz wszystko czego będziesz potrzebował. alpha amount - nie ma takiej opcji jest alpha contribution (matte properties.zakladka vray properties obiektu) - ja tą opcje zmienie z 1 na 0 - to zrobi mi się zamiast sphery kanal alpha , a mapa z niebosklonu znika Chodziło mi o takie wyjscie : abym mial caly czas te tło co jest nalozone na niebosklonie , ale jednocześnie mial wyjscie na podmiane tego nieboskłonu w AE na inne. Jest na to jakies wyjscie?
SWRSC Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 dać Twoje niebo w environment tak jak wcześniej pisałem :) I nie wiem w czym problem, musisz tylko pamiętać by w PS dorobić do tej mapki "dół" - duplikujesz wysokość mapy na dole i zastawiasz tam czarne tło. Mapowanie w maxie ustawiasz na spherical i już CI się to ładnie wyświetla. Dokłądnie IDENTYCZNIE jak na Twoje sferze. Nie trzeba kombinować z alpha contribution, matte, GI itd. Możesz włączyć sobie wyświetlanie tej mapki w viewporcie przez co precyzyjnie ją sobie ustawisz. To bardzo proste rozwiązanie dające kontrole nad wszystkim bez zbędnego klikania. Alpha normalnie się wypuści.
Marek G Napisano 18 Marzec 2009 Autor Napisano 18 Marzec 2009 SWRSC - masz racje w taki sposób też to można zrobić i wtedy mam i mape i alphe ale tak z ciekawości jeżeli ktoś wie jak zrobić to tą 2 metodą to z chęcią poznam .
SWRSC Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 to chyba tak jak Hynol mówi. Sprawdź wartość -1? 1
Hynol Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 Alpha contribution na 0 albo -1 (wtedy dodatkowo blokuje to co jest za nią - ale w tym wypadku obojętne). Metoda SWRSC najbardziej typowa i najprostsza. Ja pisałem w jaki sposób zrobić to sposobem jaki zaproponowałeś. Jeżeli po renderingu Ci znika niebo, to znaczy że albo zapisujesz do PNG (a w twoim przypadku nie jest to dobry pomysł), albo zapisujesz TGA z automatycznym włączeniem alphy do obrazu - sprawdź w opcjach zapisu....
Marek G Napisano 18 Marzec 2009 Autor Napisano 18 Marzec 2009 macie racje - jak da sie na 0 to jest i mapa i alpha dzięki chlopaki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się