Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Chlopaki pomóżcie.

Nad scena umiesiciłem niebosklon w postaci :

- pół kuli z odwróconymi sciankami do środka

- wyłączyłem w tym obiekcie :to co widac na screenie + vray properties: generate i recive GI

- w słoncu wykluczylem ten obiekt

 

Ogólnie chodzi o to ze przez ta sphere nie dociera vraysky +hdri.

Pytanie w jaki sposób , ma docierac vraysky +hdri ???????

Nie chcę stosować tuby zamiast sphery.

 

problemcvq.jpg

  • Odpowiedzi 17
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

ale co dokladnie tam ustawic ??wylaczylem tam generate GI i reciv GI coś jeszcze tam wyłączyć? jeżeli tak to co?

Napisano
  • Autor
a nie możesz po prostu w environment dać to niebo?

 

wolałbym nie

wole miec kontrole nad tym w którym miejscu zaczyna i się horyzont, zreszta mapa to nie samo niebo tylko z czescia ziemi i lasem

 

moze wiecie jak to obejsci przy wykorzystaniu sfery .

Napisano
  • Autor
W vrayproperties sfery odznacz visible to GI....

 

Hynol - ty jesteś MÓZG , a ja PINKI ( kto oglądał bajki ten wie o co chodzi)

dzięki pomogło , rep leci na twoje konto

Marek

Napisano
  • Autor

jeszcze jedno , nie bede zakladal nowego wątku zapytam w tym.

Renderuje animacje , ta sfera jest tłem dla niej. Jak policzyć animacje i do czego zapisać pliki, jaki material przypisac tej spherze aby póżniej w after effect tę całą sphere można bylo podmienić na coś całkiem innego?

Zazwyczaj licze klatki do jpg - to napewno odpada w tym przypadku.

Napisano

Nadaj temu co za oknem inny Object ID i renderuj z dodanym w Render Elements "Vray Object ID"

Napisano

Tiff, Targa, PNG - dadzą CI AlphaChannel - więc śmiało... najlepiej wykonaj próbę...

AE łyka wszystko...;)

 

pozdrawiam.

Napisano

Ja bym uważał z Object Id - bo to nie jest dobry pomysł ze względu na dodatkowe komplikacje - AA, ręczne wydłubywanie ID tła itd.. Raczej bym sferze wyłączył Alfę - W Vrayproperties Alpha amount na 0. Plus taki że masz wszystko gotowe w jednym pliku 32 bitowym i tło podkładasz jak zwykłe tło. Zapis jako TGA 32 bity i masz wszystko czego będziesz potrzebował.

Napisano
  • Autor
Ja bym uważał z Object Id - bo to nie jest dobry pomysł ze względu na dodatkowe komplikacje - AA, ręczne wydłubywanie ID tła itd.. Raczej bym sferze wyłączył Alfę - W Vrayproperties Alpha amount na 0. Plus taki że masz wszystko gotowe w jednym pliku 32 bitowym i tło podkładasz jak zwykłe tło. Zapis jako TGA 32 bity i masz wszystko czego będziesz potrzebował.

 

alpha amount - nie ma takiej opcji

jest alpha contribution (matte properties.zakladka vray properties obiektu) - ja tą opcje zmienie z 1 na 0 - to zrobi mi się zamiast sphery kanal alpha , a mapa z niebosklonu znika

 

Chodziło mi o takie wyjscie :

abym mial caly czas te tło co jest nalozone na niebosklonie , ale jednocześnie mial wyjscie na podmiane tego nieboskłonu w AE na inne.

Jest na to jakies wyjscie?

Napisano

dać Twoje niebo w environment tak jak wcześniej pisałem :) I nie wiem w czym problem, musisz tylko pamiętać by w PS dorobić do tej mapki "dół" - duplikujesz wysokość mapy na dole i zastawiasz tam czarne tło.

Mapowanie w maxie ustawiasz na spherical i już CI się to ładnie wyświetla. Dokłądnie IDENTYCZNIE jak na Twoje sferze.

 

Nie trzeba kombinować z alpha contribution, matte, GI itd. Możesz włączyć sobie wyświetlanie tej mapki w viewporcie przez co precyzyjnie ją sobie ustawisz.

 

To bardzo proste rozwiązanie dające kontrole nad wszystkim bez zbędnego klikania. Alpha normalnie się wypuści.

Napisano
  • Autor

SWRSC - masz racje w taki sposób też to można zrobić i wtedy mam i mape i alphe

 

ale tak z ciekawości jeżeli ktoś wie jak zrobić to tą 2 metodą to z chęcią poznam .

Napisano

Alpha contribution na 0 albo -1 (wtedy dodatkowo blokuje to co jest za nią - ale w tym wypadku obojętne). Metoda SWRSC najbardziej typowa i najprostsza. Ja pisałem w jaki sposób zrobić to sposobem jaki zaproponowałeś. Jeżeli po renderingu Ci znika niebo, to znaczy że albo zapisujesz do PNG (a w twoim przypadku nie jest to dobry pomysł), albo zapisujesz TGA z automatycznym włączeniem alphy do obrazu - sprawdź w opcjach zapisu....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności