Napisano 17 Marzec 200916 l Witam Chlopaki pomóżcie. Nad scena umiesiciłem niebosklon w postaci : - pół kuli z odwróconymi sciankami do środka - wyłączyłem w tym obiekcie :to co widac na screenie + vray properties: generate i recive GI - w słoncu wykluczylem ten obiekt Ogólnie chodzi o to ze przez ta sphere nie dociera vraysky +hdri. Pytanie w jaki sposób , ma docierac vraysky +hdri ??????? Nie chcę stosować tuby zamiast sphery.
Napisano 17 Marzec 200916 l Autor ale co dokladnie tam ustawic ??wylaczylem tam generate GI i reciv GI coś jeszcze tam wyłączyć? jeżeli tak to co?
Napisano 17 Marzec 200916 l Autor a nie możesz po prostu w environment dać to niebo? wolałbym nie wole miec kontrole nad tym w którym miejscu zaczyna i się horyzont, zreszta mapa to nie samo niebo tylko z czescia ziemi i lasem moze wiecie jak to obejsci przy wykorzystaniu sfery .
Napisano 17 Marzec 200916 l Autor W vrayproperties sfery odznacz visible to GI.... Hynol - ty jesteś MÓZG , a ja PINKI ( kto oglądał bajki ten wie o co chodzi) dzięki pomogło , rep leci na twoje konto Marek
Napisano 17 Marzec 200916 l Autor jeszcze jedno , nie bede zakladal nowego wątku zapytam w tym. Renderuje animacje , ta sfera jest tłem dla niej. Jak policzyć animacje i do czego zapisać pliki, jaki material przypisac tej spherze aby póżniej w after effect tę całą sphere można bylo podmienić na coś całkiem innego? Zazwyczaj licze klatki do jpg - to napewno odpada w tym przypadku.
Napisano 17 Marzec 200916 l Nadaj temu co za oknem inny Object ID i renderuj z dodanym w Render Elements "Vray Object ID"
Napisano 17 Marzec 200916 l Tiff, Targa, PNG - dadzą CI AlphaChannel - więc śmiało... najlepiej wykonaj próbę... AE łyka wszystko...;) pozdrawiam.
Napisano 17 Marzec 200916 l Ja bym uważał z Object Id - bo to nie jest dobry pomysł ze względu na dodatkowe komplikacje - AA, ręczne wydłubywanie ID tła itd.. Raczej bym sferze wyłączył Alfę - W Vrayproperties Alpha amount na 0. Plus taki że masz wszystko gotowe w jednym pliku 32 bitowym i tło podkładasz jak zwykłe tło. Zapis jako TGA 32 bity i masz wszystko czego będziesz potrzebował.
Napisano 18 Marzec 200916 l Autor Ja bym uważał z Object Id - bo to nie jest dobry pomysł ze względu na dodatkowe komplikacje - AA, ręczne wydłubywanie ID tła itd.. Raczej bym sferze wyłączył Alfę - W Vrayproperties Alpha amount na 0. Plus taki że masz wszystko gotowe w jednym pliku 32 bitowym i tło podkładasz jak zwykłe tło. Zapis jako TGA 32 bity i masz wszystko czego będziesz potrzebował. alpha amount - nie ma takiej opcji jest alpha contribution (matte properties.zakladka vray properties obiektu) - ja tą opcje zmienie z 1 na 0 - to zrobi mi się zamiast sphery kanal alpha , a mapa z niebosklonu znika Chodziło mi o takie wyjscie : abym mial caly czas te tło co jest nalozone na niebosklonie , ale jednocześnie mial wyjscie na podmiane tego nieboskłonu w AE na inne. Jest na to jakies wyjscie?
Napisano 18 Marzec 200916 l dać Twoje niebo w environment tak jak wcześniej pisałem :) I nie wiem w czym problem, musisz tylko pamiętać by w PS dorobić do tej mapki "dół" - duplikujesz wysokość mapy na dole i zastawiasz tam czarne tło. Mapowanie w maxie ustawiasz na spherical i już CI się to ładnie wyświetla. Dokłądnie IDENTYCZNIE jak na Twoje sferze. Nie trzeba kombinować z alpha contribution, matte, GI itd. Możesz włączyć sobie wyświetlanie tej mapki w viewporcie przez co precyzyjnie ją sobie ustawisz. To bardzo proste rozwiązanie dające kontrole nad wszystkim bez zbędnego klikania. Alpha normalnie się wypuści.
Napisano 18 Marzec 200916 l Autor SWRSC - masz racje w taki sposób też to można zrobić i wtedy mam i mape i alphe ale tak z ciekawości jeżeli ktoś wie jak zrobić to tą 2 metodą to z chęcią poznam .
Napisano 18 Marzec 200916 l Alpha contribution na 0 albo -1 (wtedy dodatkowo blokuje to co jest za nią - ale w tym wypadku obojętne). Metoda SWRSC najbardziej typowa i najprostsza. Ja pisałem w jaki sposób zrobić to sposobem jaki zaproponowałeś. Jeżeli po renderingu Ci znika niebo, to znaczy że albo zapisujesz do PNG (a w twoim przypadku nie jest to dobry pomysł), albo zapisujesz TGA z automatycznym włączeniem alphy do obrazu - sprawdź w opcjach zapisu....
Napisano 18 Marzec 200916 l Autor macie racje - jak da sie na 0 to jest i mapa i alpha dzięki chlopaki
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto