Skocz do zawartości

partykle w partyklach - jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zrobiłam stokrotkę która pyłki w środeczku ma zrobione partyklami typu hair. Elementy stokrotki są złączone w grupę.

Teraz chciałabym rozmieścić te stokrotki na łące też za pomocą partykli. Jak to zrobić? Nie ma problemu z samym środkiem i listkami, ale te pyłki nie przechodzą.

 

Tu jest plik:

http://www.ania.xibo.at/tmp/stokrotka.blend

Edytowane przez Ania
  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie znam sie na Blenderze aale....jezeli te pyłki nie beda sie ruszać to moze hm.....no w maxie to był "mesher", wiesz....przekonwertować je na poly i zgrupować. A pozniej samo rozsiewanie to juz pikuś

Napisano

Da się przekonwertować. Nie będą się ruszać. Ale wtedy mam pełno tych kuleczek w scenie. Wolałabym żeby to było jako partykle, jeśli się jakoś da.

Napisano (edytowane)

Chyba się tak nie da, ponieważ partykle są przypisane obiektom, a nie materiałom.

Ostatecznie mogę zrobić normal mapą zamiast partykli.

 

edit: zrobiłam displacementem i wygląda dobrze, renderuje się też dość szybko (5 sec), więc tak zostanie.

Edytowane przez Ania
Napisano

Teraz chciałabym rozmieścić te stokrotki na łące też za pomocą partykli. Jak to zrobić?

Najlepiej ,to ustawić w hair jeden partikle ,random i normal w zależności ale też nie za dużo ,potem dajesz set editable ,wchodzisz w partikle mode i malujesz je na powierzchni ,strenght= ile partilki, 1 to jedna stokrotka etc.

Możesz zmieniać steps ,rotation, ale to juz wiesz o co chodzi na pewno ,jakby co służe pomocą ,pozdrawiam .

Napisano

Witam

 

Ja mam jednak inny problem, który wymaga takiego rozwiązania o jakim pisała Ania na początku.

Czy wie ktoś jak zrobić żeby powielany za pomocą cząsteczek obiekt też emitował cząsteczki. Mam główny emiter, który wysyła powiedzmy 500 cząsteczek. Zaznaczam Visualisation->Object i jako nazwę obiektu wpisuję nazwę drugiego emitera, który ma przypisany swój osobny system emisji. No i kupa, bo powiela się tylko sam wtórny emiter, który nic nie emituje. Chodzi mi o takie zagnieżdżenie - np fajerwerki - duża petarda wybucha, rozlatuje się na mniejsze, a te powiedzmy sekundę później znów wybuchają.

 

Konwersja cząsteczek na obiekty nic nie da, bo to ma być animacja

Napisano

Dzięki za linka, powinno pomóc. I jeszcze małe uzupełnienie co do problemu postawionego w tym wątku - obiekty powielone za pomocą Dupliverts też nie emitują cząsteczek. Pytanie więc czy istnieje jakikolwiek sposób proceduralnego powielania emiterów partykli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności