Ania Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 (edytowane) Zrobiłam stokrotkę która pyłki w środeczku ma zrobione partyklami typu hair. Elementy stokrotki są złączone w grupę. Teraz chciałabym rozmieścić te stokrotki na łące też za pomocą partykli. Jak to zrobić? Nie ma problemu z samym środkiem i listkami, ale te pyłki nie przechodzą. Tu jest plik: http://www.ania.xibo.at/tmp/stokrotka.blend Edytowane 20 Marzec 2009 przez Ania
JmTm00 Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 Nie znam sie na Blenderze aale....jezeli te pyłki nie beda sie ruszać to moze hm.....no w maxie to był "mesher", wiesz....przekonwertować je na poly i zgrupować. A pozniej samo rozsiewanie to juz pikuś
Ania Napisano 20 Marzec 2009 Autor Napisano 20 Marzec 2009 Da się przekonwertować. Nie będą się ruszać. Ale wtedy mam pełno tych kuleczek w scenie. Wolałabym żeby to było jako partykle, jeśli się jakoś da.
JmTm00 Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 a moze tak: środkowi tego kwiatka przypisać inne mat ID, rozsiać kwiatki, a partikle dodać poźniej tylko na to ID ?
Ania Napisano 20 Marzec 2009 Autor Napisano 20 Marzec 2009 (edytowane) Chyba się tak nie da, ponieważ partykle są przypisane obiektom, a nie materiałom. Ostatecznie mogę zrobić normal mapą zamiast partykli. edit: zrobiłam displacementem i wygląda dobrze, renderuje się też dość szybko (5 sec), więc tak zostanie. Edytowane 20 Marzec 2009 przez Ania
adrian2608 Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 Teraz chciałabym rozmieścić te stokrotki na łące też za pomocą partykli. Jak to zrobić? Najlepiej ,to ustawić w hair jeden partikle ,random i normal w zależności ale też nie za dużo ,potem dajesz set editable ,wchodzisz w partikle mode i malujesz je na powierzchni ,strenght= ile partilki, 1 to jedna stokrotka etc. Możesz zmieniać steps ,rotation, ale to juz wiesz o co chodzi na pewno ,jakby co służe pomocą ,pozdrawiam .
Ania Napisano 20 Marzec 2009 Autor Napisano 20 Marzec 2009 Adrian ja tak robiłam, tylko że nie rozmieszczało tych pyłków. Ale już rozwiązane w inny sposób.
Ukko Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 Witam Ja mam jednak inny problem, który wymaga takiego rozwiązania o jakim pisała Ania na początku. Czy wie ktoś jak zrobić żeby powielany za pomocą cząsteczek obiekt też emitował cząsteczki. Mam główny emiter, który wysyła powiedzmy 500 cząsteczek. Zaznaczam Visualisation->Object i jako nazwę obiektu wpisuję nazwę drugiego emitera, który ma przypisany swój osobny system emisji. No i kupa, bo powiela się tylko sam wtórny emiter, który nic nie emituje. Chodzi mi o takie zagnieżdżenie - np fajerwerki - duża petarda wybucha, rozlatuje się na mniejsze, a te powiedzmy sekundę później znów wybuchają. Konwersja cząsteczek na obiekty nic nie da, bo to ma być animacja
szczuro Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 (edytowane) nigdy do końca sie w to nie bawiłem ale tu masz przykład http://www.youtube.com/watch?v=RYOSkP86tqo Edytowane 17 Luty 2010 przez szczuro ` 1
Ukko Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 Dzięki za linka, powinno pomóc. I jeszcze małe uzupełnienie co do problemu postawionego w tym wątku - obiekty powielone za pomocą Dupliverts też nie emitują cząsteczek. Pytanie więc czy istnieje jakikolwiek sposób proceduralnego powielania emiterów partykli.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się