Napisano 20 Marzec 200916 l Zrobiłam stokrotkę która pyłki w środeczku ma zrobione partyklami typu hair. Elementy stokrotki są złączone w grupę. Teraz chciałabym rozmieścić te stokrotki na łące też za pomocą partykli. Jak to zrobić? Nie ma problemu z samym środkiem i listkami, ale te pyłki nie przechodzą. Tu jest plik: http://www.ania.xibo.at/tmp/stokrotka.blend Edytowane 20 Marzec 200916 l przez Ania
Napisano 20 Marzec 200916 l Nie znam sie na Blenderze aale....jezeli te pyłki nie beda sie ruszać to moze hm.....no w maxie to był "mesher", wiesz....przekonwertować je na poly i zgrupować. A pozniej samo rozsiewanie to juz pikuś
Napisano 20 Marzec 200916 l Autor Da się przekonwertować. Nie będą się ruszać. Ale wtedy mam pełno tych kuleczek w scenie. Wolałabym żeby to było jako partykle, jeśli się jakoś da.
Napisano 20 Marzec 200916 l a moze tak: środkowi tego kwiatka przypisać inne mat ID, rozsiać kwiatki, a partikle dodać poźniej tylko na to ID ?
Napisano 20 Marzec 200916 l Autor Chyba się tak nie da, ponieważ partykle są przypisane obiektom, a nie materiałom. Ostatecznie mogę zrobić normal mapą zamiast partykli. edit: zrobiłam displacementem i wygląda dobrze, renderuje się też dość szybko (5 sec), więc tak zostanie. Edytowane 20 Marzec 200916 l przez Ania
Napisano 20 Marzec 200916 l Teraz chciałabym rozmieścić te stokrotki na łące też za pomocą partykli. Jak to zrobić? Najlepiej ,to ustawić w hair jeden partikle ,random i normal w zależności ale też nie za dużo ,potem dajesz set editable ,wchodzisz w partikle mode i malujesz je na powierzchni ,strenght= ile partilki, 1 to jedna stokrotka etc. Możesz zmieniać steps ,rotation, ale to juz wiesz o co chodzi na pewno ,jakby co służe pomocą ,pozdrawiam .
Napisano 20 Marzec 200916 l Autor Adrian ja tak robiłam, tylko że nie rozmieszczało tych pyłków. Ale już rozwiązane w inny sposób.
Napisano 17 Luty 201015 l Witam Ja mam jednak inny problem, który wymaga takiego rozwiązania o jakim pisała Ania na początku. Czy wie ktoś jak zrobić żeby powielany za pomocą cząsteczek obiekt też emitował cząsteczki. Mam główny emiter, który wysyła powiedzmy 500 cząsteczek. Zaznaczam Visualisation->Object i jako nazwę obiektu wpisuję nazwę drugiego emitera, który ma przypisany swój osobny system emisji. No i kupa, bo powiela się tylko sam wtórny emiter, który nic nie emituje. Chodzi mi o takie zagnieżdżenie - np fajerwerki - duża petarda wybucha, rozlatuje się na mniejsze, a te powiedzmy sekundę później znów wybuchają. Konwersja cząsteczek na obiekty nic nie da, bo to ma być animacja
Napisano 17 Luty 201015 l nigdy do końca sie w to nie bawiłem ale tu masz przykład http://www.youtube.com/watch?v=RYOSkP86tqo Edytowane 17 Luty 201015 l przez szczuro `
Napisano 17 Luty 201015 l Dzięki za linka, powinno pomóc. I jeszcze małe uzupełnienie co do problemu postawionego w tym wątku - obiekty powielone za pomocą Dupliverts też nie emitują cząsteczek. Pytanie więc czy istnieje jakikolwiek sposób proceduralnego powielania emiterów partykli.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto