Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zrobiłam stokrotkę która pyłki w środeczku ma zrobione partyklami typu hair. Elementy stokrotki są złączone w grupę.

Teraz chciałabym rozmieścić te stokrotki na łące też za pomocą partykli. Jak to zrobić? Nie ma problemu z samym środkiem i listkami, ale te pyłki nie przechodzą.

 

Tu jest plik:

http://www.ania.xibo.at/tmp/stokrotka.blend

Edytowane przez Ania

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie znam sie na Blenderze aale....jezeli te pyłki nie beda sie ruszać to moze hm.....no w maxie to był "mesher", wiesz....przekonwertować je na poly i zgrupować. A pozniej samo rozsiewanie to juz pikuś

Napisano
  • Autor

Da się przekonwertować. Nie będą się ruszać. Ale wtedy mam pełno tych kuleczek w scenie. Wolałabym żeby to było jako partykle, jeśli się jakoś da.

Napisano

a moze tak: środkowi tego kwiatka przypisać inne mat ID, rozsiać kwiatki, a partikle dodać poźniej tylko na to ID ?

Napisano
  • Autor

Chyba się tak nie da, ponieważ partykle są przypisane obiektom, a nie materiałom.

Ostatecznie mogę zrobić normal mapą zamiast partykli.

 

edit: zrobiłam displacementem i wygląda dobrze, renderuje się też dość szybko (5 sec), więc tak zostanie.

Edytowane przez Ania

Napisano
  Ania napisał:

Teraz chciałabym rozmieścić te stokrotki na łące też za pomocą partykli. Jak to zrobić?

Najlepiej ,to ustawić w hair jeden partikle ,random i normal w zależności ale też nie za dużo ,potem dajesz set editable ,wchodzisz w partikle mode i malujesz je na powierzchni ,strenght= ile partilki, 1 to jedna stokrotka etc.

Możesz zmieniać steps ,rotation, ale to juz wiesz o co chodzi na pewno ,jakby co służe pomocą ,pozdrawiam .

Napisano
  • Autor

Adrian ja tak robiłam, tylko że nie rozmieszczało tych pyłków. Ale już rozwiązane w inny sposób.

Napisano

Witam

 

Ja mam jednak inny problem, który wymaga takiego rozwiązania o jakim pisała Ania na początku.

Czy wie ktoś jak zrobić żeby powielany za pomocą cząsteczek obiekt też emitował cząsteczki. Mam główny emiter, który wysyła powiedzmy 500 cząsteczek. Zaznaczam Visualisation->Object i jako nazwę obiektu wpisuję nazwę drugiego emitera, który ma przypisany swój osobny system emisji. No i kupa, bo powiela się tylko sam wtórny emiter, który nic nie emituje. Chodzi mi o takie zagnieżdżenie - np fajerwerki - duża petarda wybucha, rozlatuje się na mniejsze, a te powiedzmy sekundę później znów wybuchają.

 

Konwersja cząsteczek na obiekty nic nie da, bo to ma być animacja

Napisano

Dzięki za linka, powinno pomóc. I jeszcze małe uzupełnienie co do problemu postawionego w tym wątku - obiekty powielone za pomocą Dupliverts też nie emitują cząsteczek. Pytanie więc czy istnieje jakikolwiek sposób proceduralnego powielania emiterów partykli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności