Napisano 24 Marzec 200916 l Witam, musia艂em zostawi膰 moj膮 scen臋 z helikopterem (na razie) bo m贸j komputer nie daje z temperatur膮. Scen臋 chc臋 zrobi膰 realistyczn膮 (w miar臋 :D). 聽 Referki: http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/a29b616f-3361-4da8-b89a-2fe5d2308eaa/piekny_wroclaw_Osiedle_mieszkaniowe_wielorodzinne_Pod%20Skrzyd%C5%82ami_ul.Bajana_2.jpg (prz贸d) 聽 http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/f51e9a83-c26f-4f8c-b443-37bc301a8b37/piekny_wroclaw_Osiedle_mieszkaniowe_wielorodzinne_Pod%20Skrzyd%C5%82ami_ul.Bajana_1.jpg (ty艂) 聽 Moja scena: http://www.fototube.pl/pictures/rendering9.jpg 聽 Prosz臋 o komentarze. Edytowane 14 Kwiecie艅 200916 l przez Vega
Napisano 24 Marzec 200916 l spoko ale troch臋 odbiega od refki, te balkony po prawej na 2 i 3 pi臋trze m贸g艂 by艣 poci膮gn膮膰 tak jak w refce w budynek my艣l臋 偶e dodaj膮 uroku :) poza tym ciekway projekt :)
Napisano 26 Marzec 200916 l hej, na budynkach si臋 nie znam, wi臋c powiem tylko, 偶e mi si臋 podoba:) co do temperatury, to jest laptop? jak co to napisz na priva, albo gg to mo偶e co艣 pomog臋. dodam tylko, 偶e pracuj臋 na laptopie przetaktowanym z 1,8 na 2,4ghz i temp w艂a艣nie jak pisz臋 te s艂owa wynosi 26 stopni:)
Napisano 28 Marzec 200916 l Autor No i kolejny upek. Prosz臋 o komentarze co do budynk贸w bo chc臋 si臋 zabra膰 za drzewa stoj膮ce przed budynkiem :) 聽
Napisano 29 Marzec 200916 l jako ogrodnik stwierdzam, 偶e za blisko posadzi艂e艣 te drzewa:) jak podrosn膮 to wejd膮 ludziom w balkon:) chyba, 偶e to jaka艣 sczepiona odmiana kar艂owa. hehe, wybacz, takie moje zboczenie zawodowe:)
Napisano 29 Marzec 200916 l Autor No i znowu upek :D 聽 聽 Ja widz臋 b艂膮d kt贸ry musz臋 naprawi膰 :) Po lewej stronie s膮 te 4 balkony. R贸偶nica wysoko艣ci mi臋dzy 2, a 3 jest inna ni偶 3 i 4 oraz 1 i 2. Wida膰 to po oknach. Na 3 balkonie okna s膮 bardziej widoczne ni偶 na 2 balkonie. Tak nie powinno by膰. Poniewa偶 czym ni偶ej tym okna powinny by膰 bardziej widoczne :) (o ile si臋 nie myl臋).
Napisano 30 Marzec 200916 l Autor Kolejny upek. 聽 聽 Mo偶e mi kto艣 powiedzie膰 sk膮d s膮 te 偶贸艂te plamy? U偶ywam 艣wiat艂a Target Direct. Moje ustawienia renderingu wygl膮daj膮 tak: http://www.fototube.pl/pictures/rend1.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rend2.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rend3.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rend4.jpg 聽 I ustawienia 艣wiat艂a http://www.fototube.pl/pictures/rend5.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rend6.jpg 聽 聽 Prosi艂 bym o pomoc poniewa偶 mam kilka dni jeszcze :)
Napisano 30 Marzec 200916 l On chyba ma V-Raya 1.5 SP2 / RC3, bo wida膰 "brute force" oznacza t膮 now膮, ale nie najnowsz膮 czyli SP3
Napisano 30 Marzec 200916 l Autor Mam V-Ray 1.50 SP1 :) Wiem ju偶 od czego si臋 plamy robi膮, ale nie wiem jak je naprawi膰. Mam w env HDRI. Je艣li usun臋 HDRI lub zmieni臋 to co zaznaczy艂em http://www.fototube.pl/pictures/hdri.jpg to plamy znikaj膮, ale scena robi si臋 ciemna. Gdy dam zwyk艂y plik .jpg to plam niema. Mo偶na to jako艣 naprawi膰? 聽 Edit: 聽 Jak nic nie b臋dzie si臋 da艂o zrobi膰 to zostaje mi tylko stempel w PS :D Edytowane 30 Marzec 200916 l przez Vega
Napisano 30 Marzec 200916 l On chyba ma V-Raya 1.5 SP2 / RC3, bo wida膰 "brute force" oznacza t膮 now膮, ale nie najnowsz膮 czyli SP3 聽 ty naprawde nie wiesz o czym mowisz. RC to relase candidate, wersje z przed pojawienia sie pelnej 1.5. A SP to service packi do 1.5.
Napisano 30 Marzec 200916 l Autor Znalaz艂em rozwi膮zanie :) (o ile mo偶na tak to nazwa膰 :D). Zwi臋kszy艂em HSph. subdivs na 100 i Interp. Samples na 100. Plamy znikn臋艂y :) 聽 Por贸wnanie: 聽 HSph. subdivs: 100; Interp. Samples: 100 聽 HSph. subdivs: 50; Interp. Samples: 20 聽 Nie wiem dok艂adnie co daje to HSph. i Interp., ale pomog艂o :D Zmienia艂em wszystko co si臋 da艂o i to pomog艂o :D 聽 My艣l臋, 偶e mog臋 podkr臋ci膰 jeszcze to HSph i Interp. (dla pewno艣ci) poniewa偶 r贸偶nicy w czasie renderingu nie widzia艂em.
Napisano 30 Marzec 200916 l To daje dok艂adniejsze liczenie irradiansa, aby by艂o mniej plam, to sprawia dok艂adniejszy shading GI, bo zobacz, przez ma艂膮 warto艣膰 by艂y plamy, przecie偶 艣wiat艂o sie odbija i wymaga korekty..:P 聽 Spr贸buj ustawi膰 HSphere na 85 albo mniej Interp. mniej niz 90, i spr贸buj jak wychodzi bo nie trzeba traci膰 czasu na render na zbyt wysokiech ustawieniach
Napisano 30 Marzec 200916 l moim zdaniem plamy nie s膮 przez irr map a raczej przez b艂膮d materia艂u, mo偶e gdzie艣 si臋 wkrad艂 standard mat. albo vraylight material gdzie艣 masz i ci tak krzaczy
Napisano 30 Marzec 200916 l Autor Ale jak usun臋 HDRI to plamy znikaj膮 :) Pierwszy raz co艣 takiego mam i pierwszy raz u偶y艂em HDRI nieba. Zaraz dam rendery z mniejszym HSph. subdivs i Interp. Samples oraz zwi臋ksz臋 z very low na low i p贸藕niej medium oraz dam w rozdzielczo艣ci 640x320. 聽 HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Very Low
Napisano 30 Marzec 200916 l nie dawaj preseta na very low! samples jak samples, byle nie za du偶o, i uzywaj medium/high
Napisano 30 Marzec 200916 l Autor HSph. subdivs: 75; Interp. Samples: 70; Current preset: Medium 聽 聽 Plamy si臋 ju偶 pojawiaj膮. Czyli nie mog臋 zjecha膰 poni偶ej 80. Wyrenderuje jeszcze raz, ale tym razem HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium. Mo偶e i tak b臋d臋 musia艂 da膰 wi臋cej ni偶 80 jak dam na High.
Napisano 30 Marzec 200916 l ciekawa sprawa. nigdy si臋 z tym nie spotka艂em 偶eby przy takim o艣wietleniu przez hdrke wywala艂o plamy. Mo偶e ustaw 艣wiat艂o jeszcze raz, albo zacznij od pustej sceny z kilkoma boxami i zobacz czy plami.
Napisano 30 Marzec 200916 l siwy, ide obejrze膰 twoje v3d.pl :P masz racj臋. musi sobie poeksperymentowa膰 z prost膮 scen膮 np. dwa boxy (wie偶e) od siebie oddalone o 5 metr贸w i dac hdri, do tego 艣wiat艂o z prawej lub lewej rzuca sie na nie, i sprawdza co zrobic aby plamy polecia艂y jak muchy precz ze scenki.
Napisano 30 Marzec 200916 l Autor Przy ustawieniach 聽 HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium 聽 Plamy s膮, ale s艂abo widoczne. Przy ustawieniach HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Very Low plam nie by艂o. Tak wi臋c przy Current: High b臋d臋 musia艂 da膰 na 100 HSph. i interp., a mo偶e i wi臋cej. Zobacz臋 jeszcze czy rozdzielczo艣膰 te偶 wp艂ynie na plamy. 聽 Zrobi艂em now膮 scene tak jak pisa艂e艣 Siwy i plamy si臋 pojawi艂y. Da艂em takie same ustawienia (wszystko takie same). 聽 HSph. subdivs: 50; Interp. Samples: 20; Current preset: Medium Plamy s膮 i to wida膰 nawet :D 聽 HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium Plamy s膮 na spodzie czajnika. 聽 HSph. subdivs: 100; Interp. Samples: 100; Current preset: Medium Plam niema.
Napisano 30 Marzec 200916 l na ostatnim na teapocie s膮 wi臋c podkr臋膰 HSpher do 110-120, subdiv zostaw.
Napisano 30 Marzec 200916 l przypomnia艂o mi si臋, chyba to kiedy艣 mia艂em. zmniejszenie rozdzia艂ki hdrki mo偶e pom贸c.
Napisano 30 Marzec 200916 l Autor Siwy, a jak zmniejszy膰? Ja t膮 HDRI pobra艂em z tej strony http://www.hyperfocaldesign.com/free-hdri :D Pierwszy raz korzystam z HDRI wi臋c jestem ciemny. 聽 Ustawi艂em tak jak pisa艂e艣 HSphere na 110 i plam ju偶 niema. Troch臋 inne uj臋cie: 聽 Edytowane 30 Marzec 200916 l przez Vega
Napisano 30 Marzec 200916 l oo! :) w艂a艣nie dochodzimy do wa偶nego dla nas wniosku: w zwyklych renderach V-Ray albo z ma艂ej rozdzielczo艣膰i HDRI nie trzeba d艂uba膰 wysokiego HSphere, ale jak jest juz du偶y, powa偶ny HDRI, HSphere w wi臋kszej ilo艣ci niestety jest konieczny...
Napisano 30 Marzec 200916 l Autor W艂a艣nie renderuje ten blok i da艂em HSph. subdivs: 120; Interp. Samples: 100; Current preset: High. Robi mi ju偶 to z 3,5h i dopiero rozpocz膮艂 4 etap z 4, a jeszcze b臋dzie rendering image :)
Napisano 30 Marzec 200916 l Autor Robi臋 na laptopie: 聽 GPU: GeForce 8600M GT 512MB CPU: 2x2Ghz RAM: 4GHz 聽 Niema jest du偶e bo ma 12k szeroko艣ci :D i co艣 ko艂o 3k mo偶e 4k wysoko艣ci :) Gdzie艣 wy偶ej podawa艂em stron臋 tego tej HDerki i tam s膮 podane wymiary.
Napisano 30 Marzec 200916 l oj s艂abo :) mozesz mi da膰 scenk臋 do obejrzenia, bym zobaczy艂 ile sie liczy na moim core 2 quad? wal gg :)
Napisano 30 Marzec 200916 l Autor Dam jak mi sko艅czy renderowa膰 :) Pokazuje, 偶e jeszcze 4h :D, ale on k艂amie. Pewnie jeszcze z 2h-3h.
Napisano 30 Marzec 200916 l pobierajac mapke hdr ze strony kt贸ra poda艂es pobierasz jednoczesnie tutorial w pdf. i tam autor pisze w艂asnie, 偶e u偶ywa jednej mapy w 2 rozmiarach - ma艂a do enviroment/gi enviroment a du偶a do enviroment/reflection i jako t艂o - robi to dlatego, 偶eby unkn膮c artefakt贸w kt贸re pojawi艂y sie u ciebie. Ma艂a i du偶膮 hdr masz w zipie kt贸ry pobra艂es z tego linka. Obserwuje temat bo sam chce sie nauczyc tego oswietlenia. 聽 powodzenia!
Napisano 31 Marzec 200916 l cholera.... co艣 tak o caustic i amount nie pomy艣la艂em :( 聽 czy ja se jaja robie, 艂ojeju ;/ SWRSC, musz臋 si臋 poprawi膰.
Napisano 31 Marzec 200916 l Autor @KLIK: Faktycznie jest tam te偶 .PDF :) Nie przeczyta艂em go :D @Siwy: Dzi臋ki za programiki @SWRSC: Wy艂膮czy艂em caustic i amout da艂em 0,8. Plamy s膮, ale przy HSph.: 50; interp.: 30; current preset: very low prawie ich nie wida膰. S膮 takie takie du偶e troch臋 ja艣niejsze miejsca. Je艣li dam Hsph.: 75; Interp.: 70 i current: medium to plamy powinny znikn膮膰. Popr贸buj臋 co艣 z tym zrobi膰, ale dzi臋ki SWRSC bo to powinno pom贸c (pomog艂o w po艂owie bo zmniejszy si臋 czas renderingu). 聽 HSph.: 50; interp.: 30; Current preset: Medium 聽 75;70;medium 聽 Wstawiam nocny rendering. Renderowa艂o si臋 oko艂o 8,5h :D Jak wida膰 plamy s膮. Ustawi艂em HSph. subdivs: 120; Interp. Samples: 100; Current preset: High. Troch臋 mi si臋 chodnik podni贸s艂 do g贸ry :) 聽 Edytowane 31 Marzec 200916 l przez Vega
Napisano 31 Marzec 200916 l Autor Tak wszystkie materia艂y s膮 vrayowe 聽 Edit: A nie jeden materia艂 jest zwyk艂y standard szary. Edytowane 31 Marzec 200916 l przez Vega
Napisano 31 Marzec 200916 l Autor Kt贸ra scena jest lepsza? W dzie艅 czy pod wiecz贸r (przed burz膮 albo zachmurzenie :) ) 聽 Dzie艅: http://www.fototube.pl/pictures/rendering18.jpg 聽 Noc: http://www.fototube.pl/pictures/rendering24.jpg 聽 Chodzi mi co lepiej pasuje dla tej sceny :)
Napisano 31 Marzec 200916 l Autor I tu jest w艂a艣nie problem :D Bo wi臋kszo艣膰 m贸wi, 偶e dzie艅. Mi bardziej ten wiecz贸r (albo burza albo kto wie co to jest). Poniewa偶 dzie艅 wygl膮da jak z bajki :) Niebo z bajki (ma艂o realistyczne).
Napisano 10 Kwiecie艅 200916 l Autor Wracam do tego tematu :) 聽 Mam 2 renderingi. U偶y艂em tutaj LWF poniewa偶 pr贸buj臋 wszystkiego :D 聽 http://www.fototube.pl/pictures/rendering29.jpg 聽 http://www.fototube.pl/pictures/rendering30.jpg 聽 My艣l臋 o zmienieniu t艂a :) Mo偶e to bardziej o偶ywi scen臋. 聽 S膮 to rendery pr贸bne dlatego maj膮 te plamy.
Napisano 11 Kwiecie艅 200916 l iglakom m贸wimy stanowcze nie! 偶adnych 偶ywotnik贸w, 偶adnego ta艂atajstwa z lasu. nie nie nie i jeszcze raz nie. wracaj膮c do sceny:) wiecz贸r ca艂kiem fajny, tylko brak 艣wiate艂 w oknach. jak lecie膰 w klimaty wieczora, to ze 艣wiate艂kami, nie ma zmi艂uj si臋:)
Napisano 11 Kwiecie艅 200916 l Ogolnie problem z niebem tkwi raczeej w tym 偶e u偶ywasz zwyklych map kwadratowych a nie map sferycznych. W sumie dziwi膮 mnie tez te artefakty... 聽 Jakie masz ustawione cienie w "s艂o艅cu" bo wygladaja jak zwykle maxowe? i w ogole masz wlaczony slot environment?
Napisano 11 Kwiecie艅 200916 l Autor @Luchu: Nie u偶ywam map kwadratowych :) Niebo ma 12000x3000 lub x4000. http://www.fototube.pl/pictures/vraysun.jpg. Mam w艂膮czony env :). Zawsze mog臋 da膰 inn膮 cze艣膰 nieba :) Zmieni臋 horizontal w HDerce na 30 z 145 i mo偶e b臋dzie lepszy efekt. @nocny_drwal: Ok dodam 艣wiat艂a :) 聽 // Edit: 聽 Ma艂e pr贸by z niebem (sprawdza艂em czy oddzia艂uje na scen臋 i w jakim stopniu). Mam 7 render贸w :) 聽 http://www.fototube.pl/pictures/speedrender1.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender2.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender3.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender4.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender5.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender6.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender7.jpg 聽 To jest ca艂y czas ta sama HDerka. Nie zwracajcie uwagi na s艂o艅ce poniewa偶 na kilku jest zach贸d s艂o艅ca z prawej strony sceny, a vray sun 艣wieci z lewej :D 聽 Ma艂y upek. Doda艂em 艣wiat艂a w mieszkaniach (oczywi艣cie nie wszystkich :D). Niekt贸re mieszkania s膮 uzupe艂nione (maj膮 szafki itp. Tylko te na pierwszym planie mi臋dzy balkonami). 聽 http://www.fototube.pl/pictures/rendering32.jpg Edytowane 11 Kwiecie艅 200916 l przez Vega
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto