Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam,

musia艂em zostawi膰 moj膮 scen臋 z helikopterem (na razie) bo m贸j komputer nie daje z temperatur膮. Scen臋 chc臋 zrobi膰 realistyczn膮 (w miar臋 :D).

Referki: http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/a29b616f-3361-4da8-b89a-2fe5d2308eaa/piekny_wroclaw_Osiedle_mieszkaniowe_wielorodzinne_Pod%20Skrzyd%C5%82ami_ul.Bajana_2.jpg (prz贸d)

http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/f51e9a83-c26f-4f8c-b443-37bc301a8b37/piekny_wroclaw_Osiedle_mieszkaniowe_wielorodzinne_Pod%20Skrzyd%C5%82ami_ul.Bajana_1.jpg (ty艂)

Moja scena: http://www.fototube.pl/pictures/rendering9.jpg

Prosz臋 o komentarze.

Edytowane przez Vega

  • Odpowiedzi 65
  • Wy艣wietle艅 6,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

spoko ale troch臋 odbiega od refki, te balkony po prawej na 2 i 3 pi臋trze m贸g艂 by艣 poci膮gn膮膰 tak jak w refce w budynek my艣l臋 偶e dodaj膮 uroku :) poza tym ciekway projekt :)

Napisano

hej, na budynkach si臋 nie znam, wi臋c powiem tylko, 偶e mi si臋 podoba:) co do temperatury, to jest laptop? jak co to napisz na priva, albo gg to mo偶e co艣 pomog臋. dodam tylko, 偶e pracuj臋 na laptopie przetaktowanym z 1,8 na 2,4ghz i temp w艂a艣nie jak pisz臋 te s艂owa wynosi 26 stopni:)

Napisano
  • Autor

No i kolejny upek. Prosz臋 o komentarze co do budynk贸w bo chc臋 si臋 zabra膰 za drzewa stoj膮ce przed budynkiem :)

rendering12.jpg

Napisano

jako ogrodnik stwierdzam, 偶e za blisko posadzi艂e艣 te drzewa:) jak podrosn膮 to wejd膮 ludziom w balkon:) chyba, 偶e to jaka艣 sczepiona odmiana kar艂owa. hehe, wybacz, takie moje zboczenie zawodowe:)

Napisano
  • Autor

No i znowu upek :D

rendering22.jpg

Ja widz臋 b艂膮d kt贸ry musz臋 naprawi膰 :)

Po lewej stronie s膮 te 4 balkony. R贸偶nica wysoko艣ci mi臋dzy 2, a 3 jest inna ni偶 3 i 4 oraz 1 i 2. Wida膰 to po oknach. Na 3 balkonie okna s膮 bardziej widoczne ni偶 na 2 balkonie. Tak nie powinno by膰. Poniewa偶 czym ni偶ej tym okna powinny by膰 bardziej widoczne :) (o ile si臋 nie myl臋).

Napisano
  • Autor

Kolejny upek.

rendering23.jpg

Mo偶e mi kto艣 powiedzie膰 sk膮d s膮 te 偶贸艂te plamy? U偶ywam 艣wiat艂a Target Direct. Moje ustawienia renderingu wygl膮daj膮 tak:

http://www.fototube.pl/pictures/rend1.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/rend2.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/rend3.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/rend4.jpg

I ustawienia 艣wiat艂a

http://www.fototube.pl/pictures/rend5.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/rend6.jpg

Prosi艂 bym o pomoc poniewa偶 mam kilka dni jeszcze :)

Napisano

On chyba ma V-Raya 1.5 SP2 / RC3, bo wida膰 "brute force" oznacza t膮 now膮, ale nie najnowsz膮 czyli SP3

Napisano
  • Autor

Mam V-Ray 1.50 SP1 :)

Wiem ju偶 od czego si臋 plamy robi膮, ale nie wiem jak je naprawi膰. Mam w env HDRI. Je艣li usun臋 HDRI lub zmieni臋 to co zaznaczy艂em http://www.fototube.pl/pictures/hdri.jpg to plamy znikaj膮, ale scena robi si臋 ciemna. Gdy dam zwyk艂y plik .jpg to plam niema. Mo偶na to jako艣 naprawi膰?

Edit:

Jak nic nie b臋dzie si臋 da艂o zrobi膰 to zostaje mi tylko stempel w PS :D

Edytowane przez Vega

Napisano
On chyba ma V-Raya 1.5 SP2 / RC3, bo wida膰 "brute force" oznacza t膮 now膮, ale nie najnowsz膮 czyli SP3

ty naprawde nie wiesz o czym mowisz. RC to relase candidate, wersje z przed pojawienia sie pelnej 1.5. A SP to service packi do 1.5.

Napisano
  • Autor

Znalaz艂em rozwi膮zanie :) (o ile mo偶na tak to nazwa膰 :D). Zwi臋kszy艂em HSph. subdivs na 100 i Interp. Samples na 100. Plamy znikn臋艂y :)

Por贸wnanie:

HSph. subdivs: 100; Interp. Samples: 100

320x240.jpg

HSph. subdivs: 50; Interp. Samples: 20

320x240xzle.jpg

Nie wiem dok艂adnie co daje to HSph. i Interp., ale pomog艂o :D Zmienia艂em wszystko co si臋 da艂o i to pomog艂o :D

My艣l臋, 偶e mog臋 podkr臋ci膰 jeszcze to HSph i Interp. (dla pewno艣ci) poniewa偶 r贸偶nicy w czasie renderingu nie widzia艂em.

Napisano

To daje dok艂adniejsze liczenie irradiansa, aby by艂o mniej plam, to sprawia dok艂adniejszy shading GI, bo zobacz, przez ma艂膮 warto艣膰 by艂y plamy, przecie偶 艣wiat艂o sie odbija i wymaga korekty..:P

Spr贸buj ustawi膰 HSphere na 85 albo mniej Interp. mniej niz 90, i spr贸buj jak wychodzi bo nie trzeba traci膰 czasu na render na zbyt wysokiech ustawieniach

Napisano

moim zdaniem plamy nie s膮 przez irr map a raczej przez b艂膮d materia艂u, mo偶e gdzie艣 si臋 wkrad艂 standard mat. albo vraylight material gdzie艣 masz i ci tak krzaczy

Napisano
  • Autor

Ale jak usun臋 HDRI to plamy znikaj膮 :) Pierwszy raz co艣 takiego mam i pierwszy raz u偶y艂em HDRI nieba. Zaraz dam rendery z mniejszym HSph. subdivs i Interp. Samples oraz zwi臋ksz臋 z very low na low i p贸藕niej medium oraz dam w rozdzielczo艣ci 640x320.

HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Very Low

640x320x85x80.jpg

Napisano

po prostu zmie艅 hdrke na inn膮 i zobacz czy plamy znikaj膮

Napisano

nie dawaj preseta na very low! samples jak samples, byle nie za du偶o, i uzywaj medium/high

Napisano
  • Autor

HSph. subdivs: 75; Interp. Samples: 70; Current preset: Medium

640x320x75x70.jpg

Plamy si臋 ju偶 pojawiaj膮. Czyli nie mog臋 zjecha膰 poni偶ej 80. Wyrenderuje jeszcze raz, ale tym razem HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium. Mo偶e i tak b臋d臋 musia艂 da膰 wi臋cej ni偶 80 jak dam na High.

Napisano

ciekawa sprawa. nigdy si臋 z tym nie spotka艂em 偶eby przy takim o艣wietleniu przez hdrke wywala艂o plamy. Mo偶e ustaw 艣wiat艂o jeszcze raz, albo zacznij od pustej sceny z kilkoma boxami i zobacz czy plami.

Napisano

siwy, ide obejrze膰 twoje v3d.pl :P

masz racj臋. musi sobie poeksperymentowa膰 z prost膮 scen膮 np. dwa boxy (wie偶e) od siebie oddalone o 5 metr贸w i dac hdri, do tego 艣wiat艂o z prawej lub lewej rzuca sie na nie, i sprawdza co zrobic aby plamy polecia艂y jak muchy precz ze scenki.

Napisano
  • Autor

Przy ustawieniach

HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium

640x320x85x80xmedium.jpg

Plamy s膮, ale s艂abo widoczne. Przy ustawieniach HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Very Low plam nie by艂o. Tak wi臋c przy Current: High b臋d臋 musia艂 da膰 na 100 HSph. i interp., a mo偶e i wi臋cej. Zobacz臋 jeszcze czy rozdzielczo艣膰 te偶 wp艂ynie na plamy.

Zrobi艂em now膮 scene tak jak pisa艂e艣 Siwy i plamy si臋 pojawi艂y. Da艂em takie same ustawienia (wszystko takie same).

HSph. subdivs: 50; Interp. Samples: 20; Current preset: Medium

noewy1194.jpg

Plamy s膮 i to wida膰 nawet :D

HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium

noewy374.jpg

Plamy s膮 na spodzie czajnika.

HSph. subdivs: 100; Interp. Samples: 100; Current preset: Medium

noewy464.jpg

Plam niema.

Napisano

na ostatnim na teapocie s膮 wi臋c podkr臋膰 HSpher do 110-120, subdiv zostaw.

Napisano

przypomnia艂o mi si臋, chyba to kiedy艣 mia艂em. zmniejszenie rozdzia艂ki hdrki mo偶e pom贸c.

Napisano
  • Autor

Siwy, a jak zmniejszy膰? Ja t膮 HDRI pobra艂em z tej strony http://www.hyperfocaldesign.com/free-hdri :D Pierwszy raz korzystam z HDRI wi臋c jestem ciemny.

Ustawi艂em tak jak pisa艂e艣 HSphere na 110 i plam ju偶 niema. Troch臋 inne uj臋cie:

coe_innegoe.jpg

Edytowane przez Vega

Napisano

oo! :) w艂a艣nie dochodzimy do wa偶nego dla nas wniosku: w zwyklych renderach V-Ray albo z ma艂ej rozdzielczo艣膰i HDRI nie trzeba d艂uba膰 wysokiego HSphere, ale jak jest juz du偶y, powa偶ny HDRI, HSphere w wi臋kszej ilo艣ci niestety jest konieczny...

Napisano
  • Autor

W艂a艣nie renderuje ten blok i da艂em HSph. subdivs: 120; Interp. Samples: 100; Current preset: High. Robi mi ju偶 to z 3,5h i dopiero rozpocz膮艂 4 etap z 4, a jeszcze b臋dzie rendering image :)

Napisano
  • Autor

Robi臋 na laptopie:

GPU: GeForce 8600M GT 512MB

CPU: 2x2Ghz

RAM: 4GHz

Niema jest du偶e bo ma 12k szeroko艣ci :D i co艣 ko艂o 3k mo偶e 4k wysoko艣ci :) Gdzie艣 wy偶ej podawa艂em stron臋 tego tej HDerki i tam s膮 podane wymiary.

Napisano

oj s艂abo :)

mozesz mi da膰 scenk臋 do obejrzenia, bym zobaczy艂 ile sie liczy na moim core 2 quad?

wal gg :)

Napisano
  • Autor

Dam jak mi sko艅czy renderowa膰 :) Pokazuje, 偶e jeszcze 4h :D, ale on k艂amie. Pewnie jeszcze z 2h-3h.

Napisano

pobierajac mapke hdr ze strony kt贸ra poda艂es pobierasz jednoczesnie tutorial w pdf. i tam autor pisze w艂asnie, 偶e u偶ywa jednej mapy w 2 rozmiarach - ma艂a do enviroment/gi enviroment a du偶a do enviroment/reflection i jako t艂o - robi to dlatego, 偶eby unkn膮c artefakt贸w kt贸re pojawi艂y sie u ciebie. Ma艂a i du偶膮 hdr masz w zipie kt贸ry pobra艂es z tego linka. Obserwuje temat bo sam chce sie nauczyc tego oswietlenia.

powodzenia!

Napisano

cholera.... co艣 tak o caustic i amount nie pomy艣la艂em :(

czy ja se jaja robie, 艂ojeju ;/ SWRSC, musz臋 si臋 poprawi膰.

Napisano
  • Autor

@KLIK: Faktycznie jest tam te偶 .PDF :) Nie przeczyta艂em go :D

@Siwy: Dzi臋ki za programiki

@SWRSC: Wy艂膮czy艂em caustic i amout da艂em 0,8. Plamy s膮, ale przy HSph.: 50; interp.: 30; current preset: very low prawie ich nie wida膰. S膮 takie takie du偶e troch臋 ja艣niejsze miejsca. Je艣li dam Hsph.: 75; Interp.: 70 i current: medium to plamy powinny znikn膮膰. Popr贸buj臋 co艣 z tym zrobi膰, ale dzi臋ki SWRSC bo to powinno pom贸c (pomog艂o w po艂owie bo zmniejszy si臋 czas renderingu).

HSph.: 50; interp.: 30; Current preset: Medium

rend12.jpg

75;70;medium

noewy2415.jpg

Wstawiam nocny rendering. Renderowa艂o si臋 oko艂o 8,5h :D Jak wida膰 plamy s膮. Ustawi艂em HSph. subdivs: 120; Interp. Samples: 100; Current preset: High. Troch臋 mi si臋 chodnik podni贸s艂 do g贸ry :)

rendering24.jpg

Edytowane przez Vega

Napisano
  • Autor

Tak wszystkie materia艂y s膮 vrayowe

Edit: A nie jeden materia艂 jest zwyk艂y standard szary.

Edytowane przez Vega

Napisano
  • Autor

I tu jest w艂a艣nie problem :D Bo wi臋kszo艣膰 m贸wi, 偶e dzie艅. Mi bardziej ten wiecz贸r (albo burza albo kto wie co to jest). Poniewa偶 dzie艅 wygl膮da jak z bajki :) Niebo z bajki (ma艂o realistyczne).

Napisano

iglakom m贸wimy stanowcze nie! 偶adnych 偶ywotnik贸w, 偶adnego ta艂atajstwa z lasu. nie nie nie i jeszcze raz nie.

wracaj膮c do sceny:) wiecz贸r ca艂kiem fajny, tylko brak 艣wiate艂 w oknach. jak lecie膰 w klimaty wieczora, to ze 艣wiate艂kami, nie ma zmi艂uj si臋:)

Napisano

Ogolnie problem z niebem tkwi raczeej w tym 偶e u偶ywasz zwyklych map kwadratowych a nie map sferycznych. W sumie dziwi膮 mnie tez te artefakty...

Jakie masz ustawione cienie w "s艂o艅cu" bo wygladaja jak zwykle maxowe?

i w ogole masz wlaczony slot environment?

Napisano
  • Autor

@Luchu: Nie u偶ywam map kwadratowych :) Niebo ma 12000x3000 lub x4000.

http://www.fototube.pl/pictures/vraysun.jpg. Mam w艂膮czony env :). Zawsze mog臋 da膰 inn膮 cze艣膰 nieba :) Zmieni臋 horizontal w HDerce na 30 z 145 i mo偶e b臋dzie lepszy efekt.

@nocny_drwal: Ok dodam 艣wiat艂a :)

// Edit:

Ma艂e pr贸by z niebem (sprawdza艂em czy oddzia艂uje na scen臋 i w jakim stopniu). Mam 7 render贸w :)

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender1.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender2.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender3.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender4.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender5.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender6.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender7.jpg

To jest ca艂y czas ta sama HDerka. Nie zwracajcie uwagi na s艂o艅ce poniewa偶 na kilku jest zach贸d s艂o艅ca z prawej strony sceny, a vray sun 艣wieci z lewej :D

Ma艂y upek. Doda艂em 艣wiat艂a w mieszkaniach (oczywi艣cie nie wszystkich :D). Niekt贸re mieszkania s膮 uzupe艂nione (maj膮 szafki itp. Tylko te na pierwszym planie mi臋dzy balkonami).

http://www.fototube.pl/pictures/rendering32.jpg

Edytowane przez Vega

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci