Skocz do zawartości

Exterior blok


Vega

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

musiałem zostawić moją scenę z helikopterem (na razie) bo mój komputer nie daje z temperaturą. Scenę chcę zrobić realistyczną (w miarę :D).

 

Referki: http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/a29b616f-3361-4da8-b89a-2fe5d2308eaa/piekny_wroclaw_Osiedle_mieszkaniowe_wielorodzinne_Pod%20Skrzyd%C5%82ami_ul.Bajana_2.jpg (przód)

 

http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/f51e9a83-c26f-4f8c-b443-37bc301a8b37/piekny_wroclaw_Osiedle_mieszkaniowe_wielorodzinne_Pod%20Skrzyd%C5%82ami_ul.Bajana_1.jpg (tył)

 

Moja scena: http://www.fototube.pl/pictures/rendering9.jpg

 

Proszę o komentarze.

Edytowane przez Vega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hej, na budynkach się nie znam, więc powiem tylko, że mi się podoba:) co do temperatury, to jest laptop? jak co to napisz na priva, albo gg to może coś pomogę. dodam tylko, że pracuję na laptopie przetaktowanym z 1,8 na 2,4ghz i temp właśnie jak piszę te słowa wynosi 26 stopni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu upek :D

 

rendering22.jpg

 

Ja widzę błąd który muszę naprawić :)

Po lewej stronie są te 4 balkony. Różnica wysokości między 2, a 3 jest inna niż 3 i 4 oraz 1 i 2. Widać to po oknach. Na 3 balkonie okna są bardziej widoczne niż na 2 balkonie. Tak nie powinno być. Ponieważ czym niżej tym okna powinny być bardziej widoczne :) (o ile się nie mylę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny upek.

 

rendering23.jpg

 

Może mi ktoś powiedzieć skąd są te żółte plamy? Używam światła Target Direct. Moje ustawienia renderingu wyglądają tak:

http://www.fototube.pl/pictures/rend1.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/rend2.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/rend3.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/rend4.jpg

 

I ustawienia światła

http://www.fototube.pl/pictures/rend5.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/rend6.jpg

 

 

Prosił bym o pomoc ponieważ mam kilka dni jeszcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam V-Ray 1.50 SP1 :)

Wiem już od czego się plamy robią, ale nie wiem jak je naprawić. Mam w env HDRI. Jeśli usunę HDRI lub zmienię to co zaznaczyłem http://www.fototube.pl/pictures/hdri.jpg to plamy znikają, ale scena robi się ciemna. Gdy dam zwykły plik .jpg to plam niema. Można to jakoś naprawić?

 

Edit:

 

Jak nic nie będzie się dało zrobić to zostaje mi tylko stempel w PS :D

Edytowane przez Vega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On chyba ma V-Raya 1.5 SP2 / RC3, bo widać "brute force" oznacza tą nową, ale nie najnowszą czyli SP3

 

ty naprawde nie wiesz o czym mowisz. RC to relase candidate, wersje z przed pojawienia sie pelnej 1.5. A SP to service packi do 1.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem rozwiązanie :) (o ile można tak to nazwać :D). Zwiększyłem HSph. subdivs na 100 i Interp. Samples na 100. Plamy zniknęły :)

 

Porównanie:

 

HSph. subdivs: 100; Interp. Samples: 100

320x240.jpg

 

HSph. subdivs: 50; Interp. Samples: 20

320x240xzle.jpg

 

Nie wiem dokładnie co daje to HSph. i Interp., ale pomogło :D Zmieniałem wszystko co się dało i to pomogło :D

 

Myślę, że mogę podkręcić jeszcze to HSph i Interp. (dla pewności) ponieważ różnicy w czasie renderingu nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To daje dokładniejsze liczenie irradiansa, aby było mniej plam, to sprawia dokładniejszy shading GI, bo zobacz, przez małą wartość były plamy, przecież światło sie odbija i wymaga korekty..:P

 

Spróbuj ustawić HSphere na 85 albo mniej Interp. mniej niz 90, i spróbuj jak wychodzi bo nie trzeba tracić czasu na render na zbyt wysokiech ustawieniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak usunę HDRI to plamy znikają :) Pierwszy raz coś takiego mam i pierwszy raz użyłem HDRI nieba. Zaraz dam rendery z mniejszym HSph. subdivs i Interp. Samples oraz zwiększę z very low na low i później medium oraz dam w rozdzielczości 640x320.

 

HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Very Low

640x320x85x80.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HSph. subdivs: 75; Interp. Samples: 70; Current preset: Medium

 

640x320x75x70.jpg

 

Plamy się już pojawiają. Czyli nie mogę zjechać poniżej 80. Wyrenderuje jeszcze raz, ale tym razem HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium. Może i tak będę musiał dać więcej niż 80 jak dam na High.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa sprawa. nigdy się z tym nie spotkałem żeby przy takim oświetleniu przez hdrke wywalało plamy. Może ustaw światło jeszcze raz, albo zacznij od pustej sceny z kilkoma boxami i zobacz czy plami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siwy, ide obejrzeć twoje v3d.pl :P

masz rację. musi sobie poeksperymentować z prostą sceną np. dwa boxy (wieże) od siebie oddalone o 5 metrów i dac hdri, do tego światło z prawej lub lewej rzuca sie na nie, i sprawdza co zrobic aby plamy poleciały jak muchy precz ze scenki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ustawieniach

 

HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium

640x320x85x80xmedium.jpg

 

Plamy są, ale słabo widoczne. Przy ustawieniach HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Very Low plam nie było. Tak więc przy Current: High będę musiał dać na 100 HSph. i interp., a może i więcej. Zobaczę jeszcze czy rozdzielczość też wpłynie na plamy.

 

Zrobiłem nową scene tak jak pisałeś Siwy i plamy się pojawiły. Dałem takie same ustawienia (wszystko takie same).

 

HSph. subdivs: 50; Interp. Samples: 20; Current preset: Medium

noewy1194.jpg

Plamy są i to widać nawet :D

 

HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium

noewy374.jpg

Plamy są na spodzie czajnika.

 

HSph. subdivs: 100; Interp. Samples: 100; Current preset: Medium

noewy464.jpg

Plam niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo! :) właśnie dochodzimy do ważnego dla nas wniosku: w zwyklych renderach V-Ray albo z małej rozdzielczośći HDRI nie trzeba dłubać wysokiego HSphere, ale jak jest juz duży, poważny HDRI, HSphere w większej ilości niestety jest konieczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię na laptopie:

 

GPU: GeForce 8600M GT 512MB

CPU: 2x2Ghz

RAM: 4GHz

 

Niema jest duże bo ma 12k szerokości :D i coś koło 3k może 4k wysokości :) Gdzieś wyżej podawałem stronę tego tej HDerki i tam są podane wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pobierajac mapke hdr ze strony która podałes pobierasz jednoczesnie tutorial w pdf. i tam autor pisze własnie, że używa jednej mapy w 2 rozmiarach - mała do enviroment/gi enviroment a duża do enviroment/reflection i jako tło - robi to dlatego, żeby unknąc artefaktów które pojawiły sie u ciebie. Mała i dużą hdr masz w zipie który pobrałes z tego linka. Obserwuje temat bo sam chce sie nauczyc tego oswietlenia.

 

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KLIK: Faktycznie jest tam też .PDF :) Nie przeczytałem go :D

@Siwy: Dzięki za programiki

@SWRSC: Wyłączyłem caustic i amout dałem 0,8. Plamy są, ale przy HSph.: 50; interp.: 30; current preset: very low prawie ich nie widać. Są takie takie duże trochę jaśniejsze miejsca. Jeśli dam Hsph.: 75; Interp.: 70 i current: medium to plamy powinny zniknąć. Popróbuję coś z tym zrobić, ale dzięki SWRSC bo to powinno pomóc (pomogło w połowie bo zmniejszy się czas renderingu).

 

HSph.: 50; interp.: 30; Current preset: Medium

rend12.jpg

 

75;70;medium

noewy2415.jpg

 

Wstawiam nocny rendering. Renderowało się około 8,5h :D Jak widać plamy są. Ustawiłem HSph. subdivs: 120; Interp. Samples: 100; Current preset: High. Trochę mi się chodnik podniósł do góry :)

 

rendering24.jpg

Edytowane przez Vega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jest właśnie problem :D Bo większość mówi, że dzień. Mi bardziej ten wieczór (albo burza albo kto wie co to jest). Ponieważ dzień wygląda jak z bajki :) Niebo z bajki (mało realistyczne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie problem z niebem tkwi raczeej w tym że używasz zwyklych map kwadratowych a nie map sferycznych. W sumie dziwią mnie tez te artefakty...

 

Jakie masz ustawione cienie w "słońcu" bo wygladaja jak zwykle maxowe?

i w ogole masz wlaczony slot environment?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Luchu: Nie używam map kwadratowych :) Niebo ma 12000x3000 lub x4000.

http://www.fototube.pl/pictures/vraysun.jpg. Mam włączony env :). Zawsze mogę dać inną cześć nieba :) Zmienię horizontal w HDerce na 30 z 145 i może będzie lepszy efekt.

@nocny_drwal: Ok dodam światła :)

 

// Edit:

 

Małe próby z niebem (sprawdzałem czy oddziałuje na scenę i w jakim stopniu). Mam 7 renderów :)

 

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender1.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender2.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender3.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender4.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender5.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender6.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender7.jpg

 

To jest cały czas ta sama HDerka. Nie zwracajcie uwagi na słońce ponieważ na kilku jest zachód słońca z prawej strony sceny, a vray sun świeci z lewej :D

 

Mały upek. Dodałem światła w mieszkaniach (oczywiście nie wszystkich :D). Niektóre mieszkania są uzupełnione (mają szafki itp. Tylko te na pierwszym planie między balkonami).

 

http://www.fototube.pl/pictures/rendering32.jpg

Edytowane przez Vega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności