Napisano 24 Marzec 200915 l Witam, musiałem zostawić moją scenę z helikopterem (na razie) bo mój komputer nie daje z temperaturą. Scenę chcę zrobić realistyczną (w miarę :D). Referki: http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/a29b616f-3361-4da8-b89a-2fe5d2308eaa/piekny_wroclaw_Osiedle_mieszkaniowe_wielorodzinne_Pod%20Skrzyd%C5%82ami_ul.Bajana_2.jpg (przód) http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/f51e9a83-c26f-4f8c-b443-37bc301a8b37/piekny_wroclaw_Osiedle_mieszkaniowe_wielorodzinne_Pod%20Skrzyd%C5%82ami_ul.Bajana_1.jpg (tył) Moja scena: http://www.fototube.pl/pictures/rendering9.jpg Proszę o komentarze. Edytowane 14 Kwiecień 200915 l przez Vega
Napisano 24 Marzec 200915 l spoko ale trochę odbiega od refki, te balkony po prawej na 2 i 3 piętrze mógł byś pociągnąć tak jak w refce w budynek myślę że dodają uroku :) poza tym ciekway projekt :)
Napisano 26 Marzec 200915 l hej, na budynkach się nie znam, więc powiem tylko, że mi się podoba:) co do temperatury, to jest laptop? jak co to napisz na priva, albo gg to może coś pomogę. dodam tylko, że pracuję na laptopie przetaktowanym z 1,8 na 2,4ghz i temp właśnie jak piszę te słowa wynosi 26 stopni:)
Napisano 28 Marzec 200915 l Autor No i kolejny upek. Proszę o komentarze co do budynków bo chcę się zabrać za drzewa stojące przed budynkiem :)
Napisano 29 Marzec 200915 l jako ogrodnik stwierdzam, że za blisko posadziłeś te drzewa:) jak podrosną to wejdą ludziom w balkon:) chyba, że to jakaś sczepiona odmiana karłowa. hehe, wybacz, takie moje zboczenie zawodowe:)
Napisano 29 Marzec 200915 l Autor No i znowu upek :D Ja widzę błąd który muszę naprawić :) Po lewej stronie są te 4 balkony. Różnica wysokości między 2, a 3 jest inna niż 3 i 4 oraz 1 i 2. Widać to po oknach. Na 3 balkonie okna są bardziej widoczne niż na 2 balkonie. Tak nie powinno być. Ponieważ czym niżej tym okna powinny być bardziej widoczne :) (o ile się nie mylę).
Napisano 30 Marzec 200915 l Autor Kolejny upek. Może mi ktoś powiedzieć skąd są te żółte plamy? Używam światła Target Direct. Moje ustawienia renderingu wyglądają tak: http://www.fototube.pl/pictures/rend1.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rend2.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rend3.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rend4.jpg I ustawienia światła http://www.fototube.pl/pictures/rend5.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rend6.jpg Prosił bym o pomoc ponieważ mam kilka dni jeszcze :)
Napisano 30 Marzec 200915 l On chyba ma V-Raya 1.5 SP2 / RC3, bo widać "brute force" oznacza tą nową, ale nie najnowszą czyli SP3
Napisano 30 Marzec 200915 l Autor Mam V-Ray 1.50 SP1 :) Wiem już od czego się plamy robią, ale nie wiem jak je naprawić. Mam w env HDRI. Jeśli usunę HDRI lub zmienię to co zaznaczyłem http://www.fototube.pl/pictures/hdri.jpg to plamy znikają, ale scena robi się ciemna. Gdy dam zwykły plik .jpg to plam niema. Można to jakoś naprawić? Edit: Jak nic nie będzie się dało zrobić to zostaje mi tylko stempel w PS :D Edytowane 30 Marzec 200915 l przez Vega
Napisano 30 Marzec 200915 l On chyba ma V-Raya 1.5 SP2 / RC3, bo widać "brute force" oznacza tą nową, ale nie najnowszą czyli SP3 ty naprawde nie wiesz o czym mowisz. RC to relase candidate, wersje z przed pojawienia sie pelnej 1.5. A SP to service packi do 1.5.
Napisano 30 Marzec 200915 l Autor Znalazłem rozwiązanie :) (o ile można tak to nazwać :D). Zwiększyłem HSph. subdivs na 100 i Interp. Samples na 100. Plamy zniknęły :) Porównanie: HSph. subdivs: 100; Interp. Samples: 100 HSph. subdivs: 50; Interp. Samples: 20 Nie wiem dokładnie co daje to HSph. i Interp., ale pomogło :D Zmieniałem wszystko co się dało i to pomogło :D Myślę, że mogę podkręcić jeszcze to HSph i Interp. (dla pewności) ponieważ różnicy w czasie renderingu nie widziałem.
Napisano 30 Marzec 200915 l To daje dokładniejsze liczenie irradiansa, aby było mniej plam, to sprawia dokładniejszy shading GI, bo zobacz, przez małą wartość były plamy, przecież światło sie odbija i wymaga korekty..:P Spróbuj ustawić HSphere na 85 albo mniej Interp. mniej niz 90, i spróbuj jak wychodzi bo nie trzeba tracić czasu na render na zbyt wysokiech ustawieniach
Napisano 30 Marzec 200915 l moim zdaniem plamy nie są przez irr map a raczej przez błąd materiału, może gdzieś się wkradł standard mat. albo vraylight material gdzieś masz i ci tak krzaczy
Napisano 30 Marzec 200915 l Autor Ale jak usunę HDRI to plamy znikają :) Pierwszy raz coś takiego mam i pierwszy raz użyłem HDRI nieba. Zaraz dam rendery z mniejszym HSph. subdivs i Interp. Samples oraz zwiększę z very low na low i później medium oraz dam w rozdzielczości 640x320. HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Very Low
Napisano 30 Marzec 200915 l nie dawaj preseta na very low! samples jak samples, byle nie za dużo, i uzywaj medium/high
Napisano 30 Marzec 200915 l Autor HSph. subdivs: 75; Interp. Samples: 70; Current preset: Medium Plamy się już pojawiają. Czyli nie mogę zjechać poniżej 80. Wyrenderuje jeszcze raz, ale tym razem HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium. Może i tak będę musiał dać więcej niż 80 jak dam na High.
Napisano 30 Marzec 200915 l ciekawa sprawa. nigdy się z tym nie spotkałem żeby przy takim oświetleniu przez hdrke wywalało plamy. Może ustaw światło jeszcze raz, albo zacznij od pustej sceny z kilkoma boxami i zobacz czy plami.
Napisano 30 Marzec 200915 l siwy, ide obejrzeć twoje v3d.pl :P masz rację. musi sobie poeksperymentować z prostą sceną np. dwa boxy (wieże) od siebie oddalone o 5 metrów i dac hdri, do tego światło z prawej lub lewej rzuca sie na nie, i sprawdza co zrobic aby plamy poleciały jak muchy precz ze scenki.
Napisano 30 Marzec 200915 l Autor Przy ustawieniach HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium Plamy są, ale słabo widoczne. Przy ustawieniach HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Very Low plam nie było. Tak więc przy Current: High będę musiał dać na 100 HSph. i interp., a może i więcej. Zobaczę jeszcze czy rozdzielczość też wpłynie na plamy. Zrobiłem nową scene tak jak pisałeś Siwy i plamy się pojawiły. Dałem takie same ustawienia (wszystko takie same). HSph. subdivs: 50; Interp. Samples: 20; Current preset: Medium Plamy są i to widać nawet :D HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium Plamy są na spodzie czajnika. HSph. subdivs: 100; Interp. Samples: 100; Current preset: Medium Plam niema.
Napisano 30 Marzec 200915 l na ostatnim na teapocie są więc podkręć HSpher do 110-120, subdiv zostaw.
Napisano 30 Marzec 200915 l przypomniało mi się, chyba to kiedyś miałem. zmniejszenie rozdziałki hdrki może pomóc.
Napisano 30 Marzec 200915 l Autor Siwy, a jak zmniejszyć? Ja tą HDRI pobrałem z tej strony http://www.hyperfocaldesign.com/free-hdri :D Pierwszy raz korzystam z HDRI więc jestem ciemny. Ustawiłem tak jak pisałeś HSphere na 110 i plam już niema. Trochę inne ujęcie: Edytowane 30 Marzec 200915 l przez Vega
Napisano 30 Marzec 200915 l oo! :) właśnie dochodzimy do ważnego dla nas wniosku: w zwyklych renderach V-Ray albo z małej rozdzielczośći HDRI nie trzeba dłubać wysokiego HSphere, ale jak jest juz duży, poważny HDRI, HSphere w większej ilości niestety jest konieczny...
Napisano 30 Marzec 200915 l Autor Właśnie renderuje ten blok i dałem HSph. subdivs: 120; Interp. Samples: 100; Current preset: High. Robi mi już to z 3,5h i dopiero rozpoczął 4 etap z 4, a jeszcze będzie rendering image :)
Napisano 30 Marzec 200915 l Autor Robię na laptopie: GPU: GeForce 8600M GT 512MB CPU: 2x2Ghz RAM: 4GHz Niema jest duże bo ma 12k szerokości :D i coś koło 3k może 4k wysokości :) Gdzieś wyżej podawałem stronę tego tej HDerki i tam są podane wymiary.
Napisano 30 Marzec 200915 l oj słabo :) mozesz mi dać scenkę do obejrzenia, bym zobaczył ile sie liczy na moim core 2 quad? wal gg :)
Napisano 30 Marzec 200915 l Autor Dam jak mi skończy renderować :) Pokazuje, że jeszcze 4h :D, ale on kłamie. Pewnie jeszcze z 2h-3h.
Napisano 30 Marzec 200915 l pobierajac mapke hdr ze strony która podałes pobierasz jednoczesnie tutorial w pdf. i tam autor pisze własnie, że używa jednej mapy w 2 rozmiarach - mała do enviroment/gi enviroment a duża do enviroment/reflection i jako tło - robi to dlatego, żeby unknąc artefaktów które pojawiły sie u ciebie. Mała i dużą hdr masz w zipie który pobrałes z tego linka. Obserwuje temat bo sam chce sie nauczyc tego oswietlenia. powodzenia!
Napisano 31 Marzec 200915 l cholera.... coś tak o caustic i amount nie pomyślałem :( czy ja se jaja robie, łojeju ;/ SWRSC, muszę się poprawić.
Napisano 31 Marzec 200915 l Autor @KLIK: Faktycznie jest tam też .PDF :) Nie przeczytałem go :D @Siwy: Dzięki za programiki @SWRSC: Wyłączyłem caustic i amout dałem 0,8. Plamy są, ale przy HSph.: 50; interp.: 30; current preset: very low prawie ich nie widać. Są takie takie duże trochę jaśniejsze miejsca. Jeśli dam Hsph.: 75; Interp.: 70 i current: medium to plamy powinny zniknąć. Popróbuję coś z tym zrobić, ale dzięki SWRSC bo to powinno pomóc (pomogło w połowie bo zmniejszy się czas renderingu). HSph.: 50; interp.: 30; Current preset: Medium 75;70;medium Wstawiam nocny rendering. Renderowało się około 8,5h :D Jak widać plamy są. Ustawiłem HSph. subdivs: 120; Interp. Samples: 100; Current preset: High. Trochę mi się chodnik podniósł do góry :) Edytowane 31 Marzec 200915 l przez Vega
Napisano 31 Marzec 200915 l Autor Tak wszystkie materiały są vrayowe Edit: A nie jeden materiał jest zwykły standard szary. Edytowane 31 Marzec 200915 l przez Vega
Napisano 31 Marzec 200915 l Autor Która scena jest lepsza? W dzień czy pod wieczór (przed burzą albo zachmurzenie :) ) Dzień: http://www.fototube.pl/pictures/rendering18.jpg Noc: http://www.fototube.pl/pictures/rendering24.jpg Chodzi mi co lepiej pasuje dla tej sceny :)
Napisano 31 Marzec 200915 l Autor I tu jest właśnie problem :D Bo większość mówi, że dzień. Mi bardziej ten wieczór (albo burza albo kto wie co to jest). Ponieważ dzień wygląda jak z bajki :) Niebo z bajki (mało realistyczne).
Napisano 10 Kwiecień 200915 l Autor Wracam do tego tematu :) Mam 2 renderingi. Użyłem tutaj LWF ponieważ próbuję wszystkiego :D http://www.fototube.pl/pictures/rendering29.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rendering30.jpg Myślę o zmienieniu tła :) Może to bardziej ożywi scenę. Są to rendery próbne dlatego mają te plamy.
Napisano 11 Kwiecień 200915 l iglakom mówimy stanowcze nie! żadnych żywotników, żadnego tałatajstwa z lasu. nie nie nie i jeszcze raz nie. wracając do sceny:) wieczór całkiem fajny, tylko brak świateł w oknach. jak lecieć w klimaty wieczora, to ze światełkami, nie ma zmiłuj się:)
Napisano 11 Kwiecień 200915 l Ogolnie problem z niebem tkwi raczeej w tym że używasz zwyklych map kwadratowych a nie map sferycznych. W sumie dziwią mnie tez te artefakty... Jakie masz ustawione cienie w "słońcu" bo wygladaja jak zwykle maxowe? i w ogole masz wlaczony slot environment?
Napisano 11 Kwiecień 200915 l Autor @Luchu: Nie używam map kwadratowych :) Niebo ma 12000x3000 lub x4000. http://www.fototube.pl/pictures/vraysun.jpg. Mam włączony env :). Zawsze mogę dać inną cześć nieba :) Zmienię horizontal w HDerce na 30 z 145 i może będzie lepszy efekt. @nocny_drwal: Ok dodam światła :) // Edit: Małe próby z niebem (sprawdzałem czy oddziałuje na scenę i w jakim stopniu). Mam 7 renderów :) http://www.fototube.pl/pictures/speedrender1.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender2.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender3.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender4.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender5.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender6.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender7.jpg To jest cały czas ta sama HDerka. Nie zwracajcie uwagi na słońce ponieważ na kilku jest zachód słońca z prawej strony sceny, a vray sun świeci z lewej :D Mały upek. Dodałem światła w mieszkaniach (oczywiście nie wszystkich :D). Niektóre mieszkania są uzupełnione (mają szafki itp. Tylko te na pierwszym planie między balkonami). http://www.fototube.pl/pictures/rendering32.jpg Edytowane 11 Kwiecień 200915 l przez Vega
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto