Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

musiałem zostawić moją scenę z helikopterem (na razie) bo mój komputer nie daje z temperaturą. Scenę chcę zrobić realistyczną (w miarę :D).

 

Referki: http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/a29b616f-3361-4da8-b89a-2fe5d2308eaa/piekny_wroclaw_Osiedle_mieszkaniowe_wielorodzinne_Pod%20Skrzyd%C5%82ami_ul.Bajana_2.jpg (przód)

 

http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/f51e9a83-c26f-4f8c-b443-37bc301a8b37/piekny_wroclaw_Osiedle_mieszkaniowe_wielorodzinne_Pod%20Skrzyd%C5%82ami_ul.Bajana_1.jpg (tył)

 

Moja scena: http://www.fototube.pl/pictures/rendering9.jpg

 

Proszę o komentarze.

Edytowane przez Vega

  • Odpowiedzi 65
  • Wyświetleń 6,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

spoko ale trochę odbiega od refki, te balkony po prawej na 2 i 3 piętrze mógł byś pociągnąć tak jak w refce w budynek myślę że dodają uroku :) poza tym ciekway projekt :)

Napisano

hej, na budynkach się nie znam, więc powiem tylko, że mi się podoba:) co do temperatury, to jest laptop? jak co to napisz na priva, albo gg to może coś pomogę. dodam tylko, że pracuję na laptopie przetaktowanym z 1,8 na 2,4ghz i temp właśnie jak piszę te słowa wynosi 26 stopni:)

Napisano
  • Autor

No i kolejny upek. Proszę o komentarze co do budynków bo chcę się zabrać za drzewa stojące przed budynkiem :)

 

rendering12.jpg

Napisano

jako ogrodnik stwierdzam, że za blisko posadziłeś te drzewa:) jak podrosną to wejdą ludziom w balkon:) chyba, że to jakaś sczepiona odmiana karłowa. hehe, wybacz, takie moje zboczenie zawodowe:)

Napisano
  • Autor

No i znowu upek :D

 

rendering22.jpg

 

Ja widzę błąd który muszę naprawić :)

Po lewej stronie są te 4 balkony. Różnica wysokości między 2, a 3 jest inna niż 3 i 4 oraz 1 i 2. Widać to po oknach. Na 3 balkonie okna są bardziej widoczne niż na 2 balkonie. Tak nie powinno być. Ponieważ czym niżej tym okna powinny być bardziej widoczne :) (o ile się nie mylę).

Napisano
  • Autor

Kolejny upek.

 

rendering23.jpg

 

Może mi ktoś powiedzieć skąd są te żółte plamy? Używam światła Target Direct. Moje ustawienia renderingu wyglądają tak:

http://www.fototube.pl/pictures/rend1.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/rend2.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/rend3.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/rend4.jpg

 

I ustawienia światła

http://www.fototube.pl/pictures/rend5.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/rend6.jpg

 

 

Prosił bym o pomoc ponieważ mam kilka dni jeszcze :)

Napisano

On chyba ma V-Raya 1.5 SP2 / RC3, bo widać "brute force" oznacza tą nową, ale nie najnowszą czyli SP3

Napisano
  • Autor

Mam V-Ray 1.50 SP1 :)

Wiem już od czego się plamy robią, ale nie wiem jak je naprawić. Mam w env HDRI. Jeśli usunę HDRI lub zmienię to co zaznaczyłem http://www.fototube.pl/pictures/hdri.jpg to plamy znikają, ale scena robi się ciemna. Gdy dam zwykły plik .jpg to plam niema. Można to jakoś naprawić?

 

Edit:

 

Jak nic nie będzie się dało zrobić to zostaje mi tylko stempel w PS :D

Edytowane przez Vega

Napisano
On chyba ma V-Raya 1.5 SP2 / RC3, bo widać "brute force" oznacza tą nową, ale nie najnowszą czyli SP3

 

ty naprawde nie wiesz o czym mowisz. RC to relase candidate, wersje z przed pojawienia sie pelnej 1.5. A SP to service packi do 1.5.

Napisano
  • Autor

Znalazłem rozwiązanie :) (o ile można tak to nazwać :D). Zwiększyłem HSph. subdivs na 100 i Interp. Samples na 100. Plamy zniknęły :)

 

Porównanie:

 

HSph. subdivs: 100; Interp. Samples: 100

320x240.jpg

 

HSph. subdivs: 50; Interp. Samples: 20

320x240xzle.jpg

 

Nie wiem dokładnie co daje to HSph. i Interp., ale pomogło :D Zmieniałem wszystko co się dało i to pomogło :D

 

Myślę, że mogę podkręcić jeszcze to HSph i Interp. (dla pewności) ponieważ różnicy w czasie renderingu nie widziałem.

Napisano

To daje dokładniejsze liczenie irradiansa, aby było mniej plam, to sprawia dokładniejszy shading GI, bo zobacz, przez małą wartość były plamy, przecież światło sie odbija i wymaga korekty..:P

 

Spróbuj ustawić HSphere na 85 albo mniej Interp. mniej niz 90, i spróbuj jak wychodzi bo nie trzeba tracić czasu na render na zbyt wysokiech ustawieniach

Napisano

moim zdaniem plamy nie są przez irr map a raczej przez błąd materiału, może gdzieś się wkradł standard mat. albo vraylight material gdzieś masz i ci tak krzaczy

Napisano
  • Autor

Ale jak usunę HDRI to plamy znikają :) Pierwszy raz coś takiego mam i pierwszy raz użyłem HDRI nieba. Zaraz dam rendery z mniejszym HSph. subdivs i Interp. Samples oraz zwiększę z very low na low i później medium oraz dam w rozdzielczości 640x320.

 

HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Very Low

640x320x85x80.jpg

Napisano

nie dawaj preseta na very low! samples jak samples, byle nie za dużo, i uzywaj medium/high

Napisano
  • Autor

HSph. subdivs: 75; Interp. Samples: 70; Current preset: Medium

 

640x320x75x70.jpg

 

Plamy się już pojawiają. Czyli nie mogę zjechać poniżej 80. Wyrenderuje jeszcze raz, ale tym razem HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium. Może i tak będę musiał dać więcej niż 80 jak dam na High.

Napisano

ciekawa sprawa. nigdy się z tym nie spotkałem żeby przy takim oświetleniu przez hdrke wywalało plamy. Może ustaw światło jeszcze raz, albo zacznij od pustej sceny z kilkoma boxami i zobacz czy plami.

Napisano

siwy, ide obejrzeć twoje v3d.pl :P

masz rację. musi sobie poeksperymentować z prostą sceną np. dwa boxy (wieże) od siebie oddalone o 5 metrów i dac hdri, do tego światło z prawej lub lewej rzuca sie na nie, i sprawdza co zrobic aby plamy poleciały jak muchy precz ze scenki.

Napisano
  • Autor

Przy ustawieniach

 

HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium

640x320x85x80xmedium.jpg

 

Plamy są, ale słabo widoczne. Przy ustawieniach HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Very Low plam nie było. Tak więc przy Current: High będę musiał dać na 100 HSph. i interp., a może i więcej. Zobaczę jeszcze czy rozdzielczość też wpłynie na plamy.

 

Zrobiłem nową scene tak jak pisałeś Siwy i plamy się pojawiły. Dałem takie same ustawienia (wszystko takie same).

 

HSph. subdivs: 50; Interp. Samples: 20; Current preset: Medium

noewy1194.jpg

Plamy są i to widać nawet :D

 

HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium

noewy374.jpg

Plamy są na spodzie czajnika.

 

HSph. subdivs: 100; Interp. Samples: 100; Current preset: Medium

noewy464.jpg

Plam niema.

Napisano

na ostatnim na teapocie są więc podkręć HSpher do 110-120, subdiv zostaw.

Napisano

przypomniało mi się, chyba to kiedyś miałem. zmniejszenie rozdziałki hdrki może pomóc.

Napisano
  • Autor

Siwy, a jak zmniejszyć? Ja tą HDRI pobrałem z tej strony http://www.hyperfocaldesign.com/free-hdri :D Pierwszy raz korzystam z HDRI więc jestem ciemny.

 

Ustawiłem tak jak pisałeś HSphere na 110 i plam już niema. Trochę inne ujęcie:

 

coe_innegoe.jpg

Edytowane przez Vega

Napisano

oo! :) właśnie dochodzimy do ważnego dla nas wniosku: w zwyklych renderach V-Ray albo z małej rozdzielczośći HDRI nie trzeba dłubać wysokiego HSphere, ale jak jest juz duży, poważny HDRI, HSphere w większej ilości niestety jest konieczny...

Napisano
  • Autor

Właśnie renderuje ten blok i dałem HSph. subdivs: 120; Interp. Samples: 100; Current preset: High. Robi mi już to z 3,5h i dopiero rozpoczął 4 etap z 4, a jeszcze będzie rendering image :)

Napisano
  • Autor

Robię na laptopie:

 

GPU: GeForce 8600M GT 512MB

CPU: 2x2Ghz

RAM: 4GHz

 

Niema jest duże bo ma 12k szerokości :D i coś koło 3k może 4k wysokości :) Gdzieś wyżej podawałem stronę tego tej HDerki i tam są podane wymiary.

Napisano

oj słabo :)

mozesz mi dać scenkę do obejrzenia, bym zobaczył ile sie liczy na moim core 2 quad?

wal gg :)

Napisano
  • Autor

Dam jak mi skończy renderować :) Pokazuje, że jeszcze 4h :D, ale on kłamie. Pewnie jeszcze z 2h-3h.

Napisano

pobierajac mapke hdr ze strony która podałes pobierasz jednoczesnie tutorial w pdf. i tam autor pisze własnie, że używa jednej mapy w 2 rozmiarach - mała do enviroment/gi enviroment a duża do enviroment/reflection i jako tło - robi to dlatego, żeby unknąc artefaktów które pojawiły sie u ciebie. Mała i dużą hdr masz w zipie który pobrałes z tego linka. Obserwuje temat bo sam chce sie nauczyc tego oswietlenia.

 

powodzenia!

Napisano

cholera.... coś tak o caustic i amount nie pomyślałem :(

 

czy ja se jaja robie, łojeju ;/ SWRSC, muszę się poprawić.

Napisano
  • Autor

@KLIK: Faktycznie jest tam też .PDF :) Nie przeczytałem go :D

@Siwy: Dzięki za programiki

@SWRSC: Wyłączyłem caustic i amout dałem 0,8. Plamy są, ale przy HSph.: 50; interp.: 30; current preset: very low prawie ich nie widać. Są takie takie duże trochę jaśniejsze miejsca. Jeśli dam Hsph.: 75; Interp.: 70 i current: medium to plamy powinny zniknąć. Popróbuję coś z tym zrobić, ale dzięki SWRSC bo to powinno pomóc (pomogło w połowie bo zmniejszy się czas renderingu).

 

HSph.: 50; interp.: 30; Current preset: Medium

rend12.jpg

 

75;70;medium

noewy2415.jpg

 

Wstawiam nocny rendering. Renderowało się około 8,5h :D Jak widać plamy są. Ustawiłem HSph. subdivs: 120; Interp. Samples: 100; Current preset: High. Trochę mi się chodnik podniósł do góry :)

 

rendering24.jpg

Edytowane przez Vega

Napisano
  • Autor

Tak wszystkie materiały są vrayowe

 

Edit: A nie jeden materiał jest zwykły standard szary.

Edytowane przez Vega

Napisano
  • Autor

I tu jest właśnie problem :D Bo większość mówi, że dzień. Mi bardziej ten wieczór (albo burza albo kto wie co to jest). Ponieważ dzień wygląda jak z bajki :) Niebo z bajki (mało realistyczne).

Napisano

iglakom mówimy stanowcze nie! żadnych żywotników, żadnego tałatajstwa z lasu. nie nie nie i jeszcze raz nie.

wracając do sceny:) wieczór całkiem fajny, tylko brak świateł w oknach. jak lecieć w klimaty wieczora, to ze światełkami, nie ma zmiłuj się:)

Napisano

Ogolnie problem z niebem tkwi raczeej w tym że używasz zwyklych map kwadratowych a nie map sferycznych. W sumie dziwią mnie tez te artefakty...

 

Jakie masz ustawione cienie w "słońcu" bo wygladaja jak zwykle maxowe?

i w ogole masz wlaczony slot environment?

Napisano
  • Autor

@Luchu: Nie używam map kwadratowych :) Niebo ma 12000x3000 lub x4000.

http://www.fototube.pl/pictures/vraysun.jpg. Mam włączony env :). Zawsze mogę dać inną cześć nieba :) Zmienię horizontal w HDerce na 30 z 145 i może będzie lepszy efekt.

@nocny_drwal: Ok dodam światła :)

 

// Edit:

 

Małe próby z niebem (sprawdzałem czy oddziałuje na scenę i w jakim stopniu). Mam 7 renderów :)

 

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender1.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender2.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender3.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender4.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender5.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender6.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/speedrender7.jpg

 

To jest cały czas ta sama HDerka. Nie zwracajcie uwagi na słońce ponieważ na kilku jest zachód słońca z prawej strony sceny, a vray sun świeci z lewej :D

 

Mały upek. Dodałem światła w mieszkaniach (oczywiście nie wszystkich :D). Niektóre mieszkania są uzupełnione (mają szafki itp. Tylko te na pierwszym planie między balkonami).

 

http://www.fototube.pl/pictures/rendering32.jpg

Edytowane przez Vega

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności