Vega Napisano 24 Marzec 2009 Napisano 24 Marzec 2009 (edytowane) Witam, musiałem zostawić moją scenę z helikopterem (na razie) bo mój komputer nie daje z temperaturą. Scenę chcę zrobić realistyczną (w miarę :D). Referki: http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/a29b616f-3361-4da8-b89a-2fe5d2308eaa/piekny_wroclaw_Osiedle_mieszkaniowe_wielorodzinne_Pod%20Skrzyd%C5%82ami_ul.Bajana_2.jpg (przód) http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/f51e9a83-c26f-4f8c-b443-37bc301a8b37/piekny_wroclaw_Osiedle_mieszkaniowe_wielorodzinne_Pod%20Skrzyd%C5%82ami_ul.Bajana_1.jpg (tył) Moja scena: http://www.fototube.pl/pictures/rendering9.jpg Proszę o komentarze. Edytowane 14 Kwiecień 2009 przez Vega
Luqas87 Napisano 24 Marzec 2009 Napisano 24 Marzec 2009 spoko ale trochę odbiega od refki, te balkony po prawej na 2 i 3 piętrze mógł byś pociągnąć tak jak w refce w budynek myślę że dodają uroku :) poza tym ciekway projekt :)
09121986 Napisano 26 Marzec 2009 Napisano 26 Marzec 2009 dobrze sie zapowiada :) podoba mi sie , powodzenia !
nocny drwal Napisano 26 Marzec 2009 Napisano 26 Marzec 2009 hej, na budynkach się nie znam, więc powiem tylko, że mi się podoba:) co do temperatury, to jest laptop? jak co to napisz na priva, albo gg to może coś pomogę. dodam tylko, że pracuję na laptopie przetaktowanym z 1,8 na 2,4ghz i temp właśnie jak piszę te słowa wynosi 26 stopni:)
Vega Napisano 28 Marzec 2009 Autor Napisano 28 Marzec 2009 No i kolejny upek. Proszę o komentarze co do budynków bo chcę się zabrać za drzewa stojące przed budynkiem :)
nocny drwal Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 jako ogrodnik stwierdzam, że za blisko posadziłeś te drzewa:) jak podrosną to wejdą ludziom w balkon:) chyba, że to jakaś sczepiona odmiana karłowa. hehe, wybacz, takie moje zboczenie zawodowe:)
Vega Napisano 29 Marzec 2009 Autor Napisano 29 Marzec 2009 No i znowu upek :D Ja widzę błąd który muszę naprawić :) Po lewej stronie są te 4 balkony. Różnica wysokości między 2, a 3 jest inna niż 3 i 4 oraz 1 i 2. Widać to po oknach. Na 3 balkonie okna są bardziej widoczne niż na 2 balkonie. Tak nie powinno być. Ponieważ czym niżej tym okna powinny być bardziej widoczne :) (o ile się nie mylę).
Vega Napisano 30 Marzec 2009 Autor Napisano 30 Marzec 2009 Kolejny upek. Może mi ktoś powiedzieć skąd są te żółte plamy? Używam światła Target Direct. Moje ustawienia renderingu wyglądają tak: http://www.fototube.pl/pictures/rend1.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rend2.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rend3.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rend4.jpg I ustawienia światła http://www.fototube.pl/pictures/rend5.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rend6.jpg Prosił bym o pomoc ponieważ mam kilka dni jeszcze :)
Camel Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 On chyba ma V-Raya 1.5 SP2 / RC3, bo widać "brute force" oznacza tą nową, ale nie najnowszą czyli SP3
Vega Napisano 30 Marzec 2009 Autor Napisano 30 Marzec 2009 (edytowane) Mam V-Ray 1.50 SP1 :) Wiem już od czego się plamy robią, ale nie wiem jak je naprawić. Mam w env HDRI. Jeśli usunę HDRI lub zmienię to co zaznaczyłem http://www.fototube.pl/pictures/hdri.jpg to plamy znikają, ale scena robi się ciemna. Gdy dam zwykły plik .jpg to plam niema. Można to jakoś naprawić? Edit: Jak nic nie będzie się dało zrobić to zostaje mi tylko stempel w PS :D Edytowane 30 Marzec 2009 przez Vega
mirach Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 On chyba ma V-Raya 1.5 SP2 / RC3, bo widać "brute force" oznacza tą nową, ale nie najnowszą czyli SP3 ty naprawde nie wiesz o czym mowisz. RC to relase candidate, wersje z przed pojawienia sie pelnej 1.5. A SP to service packi do 1.5.
Vega Napisano 30 Marzec 2009 Autor Napisano 30 Marzec 2009 Znalazłem rozwiązanie :) (o ile można tak to nazwać :D). Zwiększyłem HSph. subdivs na 100 i Interp. Samples na 100. Plamy zniknęły :) Porównanie: HSph. subdivs: 100; Interp. Samples: 100 HSph. subdivs: 50; Interp. Samples: 20 Nie wiem dokładnie co daje to HSph. i Interp., ale pomogło :D Zmieniałem wszystko co się dało i to pomogło :D Myślę, że mogę podkręcić jeszcze to HSph i Interp. (dla pewności) ponieważ różnicy w czasie renderingu nie widziałem.
Camel Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 To daje dokładniejsze liczenie irradiansa, aby było mniej plam, to sprawia dokładniejszy shading GI, bo zobacz, przez małą wartość były plamy, przecież światło sie odbija i wymaga korekty..:P Spróbuj ustawić HSphere na 85 albo mniej Interp. mniej niz 90, i spróbuj jak wychodzi bo nie trzeba tracić czasu na render na zbyt wysokiech ustawieniach
siwy Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 moim zdaniem plamy nie są przez irr map a raczej przez błąd materiału, może gdzieś się wkradł standard mat. albo vraylight material gdzieś masz i ci tak krzaczy
Vega Napisano 30 Marzec 2009 Autor Napisano 30 Marzec 2009 Ale jak usunę HDRI to plamy znikają :) Pierwszy raz coś takiego mam i pierwszy raz użyłem HDRI nieba. Zaraz dam rendery z mniejszym HSph. subdivs i Interp. Samples oraz zwiększę z very low na low i później medium oraz dam w rozdzielczości 640x320. HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Very Low
siwy Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 po prostu zmień hdrke na inną i zobacz czy plamy znikają
Camel Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 nie dawaj preseta na very low! samples jak samples, byle nie za dużo, i uzywaj medium/high
Vega Napisano 30 Marzec 2009 Autor Napisano 30 Marzec 2009 HSph. subdivs: 75; Interp. Samples: 70; Current preset: Medium Plamy się już pojawiają. Czyli nie mogę zjechać poniżej 80. Wyrenderuje jeszcze raz, ale tym razem HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium. Może i tak będę musiał dać więcej niż 80 jak dam na High.
siwy Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 ciekawa sprawa. nigdy się z tym nie spotkałem żeby przy takim oświetleniu przez hdrke wywalało plamy. Może ustaw światło jeszcze raz, albo zacznij od pustej sceny z kilkoma boxami i zobacz czy plami.
Camel Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 siwy, ide obejrzeć twoje v3d.pl :P masz rację. musi sobie poeksperymentować z prostą sceną np. dwa boxy (wieże) od siebie oddalone o 5 metrów i dac hdri, do tego światło z prawej lub lewej rzuca sie na nie, i sprawdza co zrobic aby plamy poleciały jak muchy precz ze scenki.
Vega Napisano 30 Marzec 2009 Autor Napisano 30 Marzec 2009 Przy ustawieniach HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium Plamy są, ale słabo widoczne. Przy ustawieniach HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Very Low plam nie było. Tak więc przy Current: High będę musiał dać na 100 HSph. i interp., a może i więcej. Zobaczę jeszcze czy rozdzielczość też wpłynie na plamy. Zrobiłem nową scene tak jak pisałeś Siwy i plamy się pojawiły. Dałem takie same ustawienia (wszystko takie same). HSph. subdivs: 50; Interp. Samples: 20; Current preset: Medium Plamy są i to widać nawet :D HSph. subdivs: 85; Interp. Samples: 80; Current preset: Medium Plamy są na spodzie czajnika. HSph. subdivs: 100; Interp. Samples: 100; Current preset: Medium Plam niema.
Camel Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 na ostatnim na teapocie są więc podkręć HSpher do 110-120, subdiv zostaw.
siwy Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 przypomniało mi się, chyba to kiedyś miałem. zmniejszenie rozdziałki hdrki może pomóc.
Vega Napisano 30 Marzec 2009 Autor Napisano 30 Marzec 2009 (edytowane) Siwy, a jak zmniejszyć? Ja tą HDRI pobrałem z tej strony http://www.hyperfocaldesign.com/free-hdri :D Pierwszy raz korzystam z HDRI więc jestem ciemny. Ustawiłem tak jak pisałeś HSphere na 110 i plam już niema. Trochę inne ujęcie: Edytowane 30 Marzec 2009 przez Vega
Camel Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 oo! :) właśnie dochodzimy do ważnego dla nas wniosku: w zwyklych renderach V-Ray albo z małej rozdzielczośći HDRI nie trzeba dłubać wysokiego HSphere, ale jak jest juz duży, poważny HDRI, HSphere w większej ilości niestety jest konieczny...
Vega Napisano 30 Marzec 2009 Autor Napisano 30 Marzec 2009 Właśnie renderuje ten blok i dałem HSph. subdivs: 120; Interp. Samples: 100; Current preset: High. Robi mi już to z 3,5h i dopiero rozpoczął 4 etap z 4, a jeszcze będzie rendering image :)
Vega Napisano 30 Marzec 2009 Autor Napisano 30 Marzec 2009 Robię na laptopie: GPU: GeForce 8600M GT 512MB CPU: 2x2Ghz RAM: 4GHz Niema jest duże bo ma 12k szerokości :D i coś koło 3k może 4k wysokości :) Gdzieś wyżej podawałem stronę tego tej HDerki i tam są podane wymiary.
Camel Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 oj słabo :) mozesz mi dać scenkę do obejrzenia, bym zobaczył ile sie liczy na moim core 2 quad? wal gg :) 1
Vega Napisano 30 Marzec 2009 Autor Napisano 30 Marzec 2009 Dam jak mi skończy renderować :) Pokazuje, że jeszcze 4h :D, ale on kłamie. Pewnie jeszcze z 2h-3h.
siwy Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 hdrke zmienisz za pomocą np. hdrshop i photoshopa
KLIK Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 pobierajac mapke hdr ze strony która podałes pobierasz jednoczesnie tutorial w pdf. i tam autor pisze własnie, że używa jednej mapy w 2 rozmiarach - mała do enviroment/gi enviroment a duża do enviroment/reflection i jako tło - robi to dlatego, żeby unknąc artefaktów które pojawiły sie u ciebie. Mała i dużą hdr masz w zipie który pobrałes z tego linka. Obserwuje temat bo sam chce sie nauczyc tego oswietlenia. powodzenia!
Camel Napisano 31 Marzec 2009 Napisano 31 Marzec 2009 cholera.... coś tak o caustic i amount nie pomyślałem :( czy ja se jaja robie, łojeju ;/ SWRSC, muszę się poprawić.
Vega Napisano 31 Marzec 2009 Autor Napisano 31 Marzec 2009 (edytowane) @KLIK: Faktycznie jest tam też .PDF :) Nie przeczytałem go :D @Siwy: Dzięki za programiki @SWRSC: Wyłączyłem caustic i amout dałem 0,8. Plamy są, ale przy HSph.: 50; interp.: 30; current preset: very low prawie ich nie widać. Są takie takie duże trochę jaśniejsze miejsca. Jeśli dam Hsph.: 75; Interp.: 70 i current: medium to plamy powinny zniknąć. Popróbuję coś z tym zrobić, ale dzięki SWRSC bo to powinno pomóc (pomogło w połowie bo zmniejszy się czas renderingu). HSph.: 50; interp.: 30; Current preset: Medium 75;70;medium Wstawiam nocny rendering. Renderowało się około 8,5h :D Jak widać plamy są. Ustawiłem HSph. subdivs: 120; Interp. Samples: 100; Current preset: High. Trochę mi się chodnik podniósł do góry :) Edytowane 31 Marzec 2009 przez Vega
SWRSC Napisano 31 Marzec 2009 Napisano 31 Marzec 2009 a wszystkie materiały w scenie są na pewno vRayowe?
Vega Napisano 31 Marzec 2009 Autor Napisano 31 Marzec 2009 (edytowane) Tak wszystkie materiały są vrayowe Edit: A nie jeden materiał jest zwykły standard szary. Edytowane 31 Marzec 2009 przez Vega
Vega Napisano 31 Marzec 2009 Autor Napisano 31 Marzec 2009 Która scena jest lepsza? W dzień czy pod wieczór (przed burzą albo zachmurzenie :) ) Dzień: http://www.fototube.pl/pictures/rendering18.jpg Noc: http://www.fototube.pl/pictures/rendering24.jpg Chodzi mi co lepiej pasuje dla tej sceny :)
Camel Napisano 31 Marzec 2009 Napisano 31 Marzec 2009 na pewno w Nocy :) bo tak bardziej klimatowo :P
Vega Napisano 31 Marzec 2009 Autor Napisano 31 Marzec 2009 I tu jest właśnie problem :D Bo większość mówi, że dzień. Mi bardziej ten wieczór (albo burza albo kto wie co to jest). Ponieważ dzień wygląda jak z bajki :) Niebo z bajki (mało realistyczne).
Vega Napisano 10 Kwiecień 2009 Autor Napisano 10 Kwiecień 2009 Wracam do tego tematu :) Mam 2 renderingi. Użyłem tutaj LWF ponieważ próbuję wszystkiego :D http://www.fototube.pl/pictures/rendering29.jpg http://www.fototube.pl/pictures/rendering30.jpg Myślę o zmienieniu tła :) Może to bardziej ożywi scenę. Są to rendery próbne dlatego mają te plamy.
nocny drwal Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 iglakom mówimy stanowcze nie! żadnych żywotników, żadnego tałatajstwa z lasu. nie nie nie i jeszcze raz nie. wracając do sceny:) wieczór całkiem fajny, tylko brak świateł w oknach. jak lecieć w klimaty wieczora, to ze światełkami, nie ma zmiłuj się:)
Luchu Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Ogolnie problem z niebem tkwi raczeej w tym że używasz zwyklych map kwadratowych a nie map sferycznych. W sumie dziwią mnie tez te artefakty... Jakie masz ustawione cienie w "słońcu" bo wygladaja jak zwykle maxowe? i w ogole masz wlaczony slot environment?
Vega Napisano 11 Kwiecień 2009 Autor Napisano 11 Kwiecień 2009 (edytowane) @Luchu: Nie używam map kwadratowych :) Niebo ma 12000x3000 lub x4000. http://www.fototube.pl/pictures/vraysun.jpg. Mam włączony env :). Zawsze mogę dać inną cześć nieba :) Zmienię horizontal w HDerce na 30 z 145 i może będzie lepszy efekt. @nocny_drwal: Ok dodam światła :) // Edit: Małe próby z niebem (sprawdzałem czy oddziałuje na scenę i w jakim stopniu). Mam 7 renderów :) http://www.fototube.pl/pictures/speedrender1.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender2.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender3.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender4.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender5.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender6.jpg http://www.fototube.pl/pictures/speedrender7.jpg To jest cały czas ta sama HDerka. Nie zwracajcie uwagi na słońce ponieważ na kilku jest zachód słońca z prawej strony sceny, a vray sun świeci z lewej :D Mały upek. Dodałem światła w mieszkaniach (oczywiście nie wszystkich :D). Niektóre mieszkania są uzupełnione (mają szafki itp. Tylko te na pierwszym planie między balkonami). http://www.fototube.pl/pictures/rendering32.jpg Edytowane 11 Kwiecień 2009 przez Vega
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się