Amok Napisano 29 Marzec 2009 Share Napisano 29 Marzec 2009 Mam kilka modeli raczej złożonych około 1mil Poly , problem w tym ze te modele mają losowo poodwracane normalne na powierzchni i ręczne zaznaczanie poligonów odpada bo zajęło by mi to rok . Szukam jakiej metody która automatycznie odwróci wszystkie poodwracane normalne w kierunku zewnętrznym i zostawi te które są ok i naprawi tym samym błędy w modelu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 29 Marzec 2009 Share Napisano 29 Marzec 2009 Konwertujesz model do editable mesh lub nadajesz madyfikator edit mesh zaznaczasz wszystkie ścianki i w zakładce Surface Properties masz Unify. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Kosiorek Napisano 29 Marzec 2009 Share Napisano 29 Marzec 2009 Zoacz czy flip normals -->unify pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amok Napisano 29 Marzec 2009 Autor Share Napisano 29 Marzec 2009 (edytowane) unify nie pomaga , odwraca cześć troche podobnie jak filp:( może jakiś zewnętrzny soft ktoś zna ? Edytowane 29 Marzec 2009 przez Amok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Kosiorek Napisano 29 Marzec 2009 Share Napisano 29 Marzec 2009 (edytowane) problem pewnie w złym exporcie- mi zawsze pomagało chyba,ze własnie popełniłem błąd eksporując. Czasem jest jeden model który składa się z elements i każdy element jest scianką- sprawdź bo może tak być Edytowane 29 Marzec 2009 przez Tomek Kosiorek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 30 Marzec 2009 Share Napisano 30 Marzec 2009 Miałem cadowskie modele które niestety nie dały się w żaden sposób znormalizować. Czasami pomaga wcześniejszy weld vertexów z małym distance - gdy siatka jest pocięta i fejsy są niepołączone ze sobą to ujednolicenie nie może pojechać po kolejnych polygonach bo ich po prostu nie widzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 30 Marzec 2009 Share Napisano 30 Marzec 2009 Osobiscie pomagalo mi Silo. Podobnie opcje "unify normals" i jesli potrzeba to "flip normals". Zalezy od modelu - czasem pomoze, czasem nie w 100% ale zawsze jakos wybrnalem. 30 dniowy trial masz TUTAJ wiec co ci szkodzi sprobowac ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n-pigeon Napisano 30 Marzec 2009 Share Napisano 30 Marzec 2009 Możesz też użyć Blendera importujesz wciskasz Ctrl+N (myszka na widoku 3D) kiedy wyskoczy czy pod myszką komunikat (reacalculate normals outside) klikasz go by zatwierdzić i gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się