Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam kilka modeli raczej złożonych około 1mil Poly ,

problem w tym ze te modele mają losowo poodwracane normalne na powierzchni i ręczne zaznaczanie poligonów odpada bo zajęło by mi to rok .

Szukam jakiej metody która automatycznie odwróci wszystkie poodwracane normalne

w kierunku zewnętrznym i zostawi te które są ok i naprawi tym samym błędy w modelu:)

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Konwertujesz model do editable mesh lub nadajesz madyfikator edit mesh zaznaczasz wszystkie ścianki i w zakładce Surface Properties masz Unify.

Napisano
  • Autor

unify nie pomaga , odwraca cześć troche podobnie jak filp:(

 

może jakiś zewnętrzny soft ktoś zna ?

Edytowane przez Amok

Napisano

problem pewnie w złym exporcie- mi zawsze pomagało chyba,ze własnie popełniłem błąd eksporując. Czasem jest jeden model który składa się z elements i każdy element jest scianką- sprawdź bo może tak być

Edytowane przez Tomek Kosiorek

Napisano

Miałem cadowskie modele które niestety nie dały się w żaden sposób znormalizować. Czasami pomaga wcześniejszy weld vertexów z małym distance - gdy siatka jest pocięta i fejsy są niepołączone ze sobą to ujednolicenie nie może pojechać po kolejnych polygonach bo ich po prostu nie widzi.

Napisano

Osobiscie pomagalo mi Silo. Podobnie opcje "unify normals" i jesli potrzeba to "flip normals". Zalezy od modelu - czasem pomoze, czasem nie w 100% ale zawsze jakos wybrnalem.

30 dniowy trial masz TUTAJ wiec co ci szkodzi sprobowac ;)

Napisano

Możesz też użyć Blendera importujesz wciskasz Ctrl+N (myszka na widoku 3D) kiedy wyskoczy czy pod myszką komunikat (reacalculate normals outside) klikasz go by zatwierdzić i gotowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności