Napisano 29 Marzec 200916 l Mam kilka modeli raczej złożonych około 1mil Poly , problem w tym ze te modele mają losowo poodwracane normalne na powierzchni i ręczne zaznaczanie poligonów odpada bo zajęło by mi to rok . Szukam jakiej metody która automatycznie odwróci wszystkie poodwracane normalne w kierunku zewnętrznym i zostawi te które są ok i naprawi tym samym błędy w modelu:)
Napisano 29 Marzec 200916 l Konwertujesz model do editable mesh lub nadajesz madyfikator edit mesh zaznaczasz wszystkie ścianki i w zakładce Surface Properties masz Unify.
Napisano 29 Marzec 200916 l Autor unify nie pomaga , odwraca cześć troche podobnie jak filp:( może jakiś zewnętrzny soft ktoś zna ? Edytowane 29 Marzec 200916 l przez Amok
Napisano 29 Marzec 200916 l problem pewnie w złym exporcie- mi zawsze pomagało chyba,ze własnie popełniłem błąd eksporując. Czasem jest jeden model który składa się z elements i każdy element jest scianką- sprawdź bo może tak być Edytowane 29 Marzec 200916 l przez Tomek Kosiorek
Napisano 30 Marzec 200916 l Miałem cadowskie modele które niestety nie dały się w żaden sposób znormalizować. Czasami pomaga wcześniejszy weld vertexów z małym distance - gdy siatka jest pocięta i fejsy są niepołączone ze sobą to ujednolicenie nie może pojechać po kolejnych polygonach bo ich po prostu nie widzi.
Napisano 30 Marzec 200916 l Osobiscie pomagalo mi Silo. Podobnie opcje "unify normals" i jesli potrzeba to "flip normals". Zalezy od modelu - czasem pomoze, czasem nie w 100% ale zawsze jakos wybrnalem. 30 dniowy trial masz TUTAJ wiec co ci szkodzi sprobowac ;)
Napisano 30 Marzec 200916 l Możesz też użyć Blendera importujesz wciskasz Ctrl+N (myszka na widoku 3D) kiedy wyskoczy czy pod myszką komunikat (reacalculate normals outside) klikasz go by zatwierdzić i gotowe.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto