Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Od dluzszego czasu mecze sie z takim problemem, ze mam animacje w ktorej jeden obiekt jest statyczny a 2 nad nim pojawia sie wraz z postepem animacji za pomoca maski w kanale opacity.

Renderuje za pomoca primary IrridianceMap z Multiframe incremental i secundary Lightcache z opcja fly frough.

 

Problem objawia sie taki ze w poczatkowej fazie sceny obiekt jest dosyc mocno naeksponowany a w nastepnych ramkach kiedy zostaje przykryty przez 2 obiekt zamiast byc ladnie zacieniony to nadal pozostaje mocno naeksponowany.

Ma ktos jakis patent na taki przypadek?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

jak coś się rusza i chcesz żeby oddziaływało na GI (czyli Twoje oczekiwane zaciemnienie) to musisz liczyć IRR i LC dla każdej klatki osobno. Czyli w single mode.

Napisano

Sorki, że sie przypinam, ale w sumie to o co chce się zapytać dotyczy niemal tego samego: To w końcu da sie renderować animacje we vray czy nadal nici jak kiedys? Jak pozbyc się migotania, ale żeby zarazem było odpowiednie oddziaływanie?

Napisano

Teoretycznie jest sposob liczenia dla animacji. Jakos sie tam preset w Irr mapie nazywa. Animation Prepass i Animation rendering chyba.

W toerii wyglada to tak ze pierw liczysz mape co klatke w tym prepasie, kazda irr mapa jest zapisywana jako odzielny plik, pozniej w trakcie juz samego renderingu vray stara sie blendowac pomiedzy tymi mapami zeby nie bylo migotania.

W praktyce raz jak mialem 2 swiatla (sun + enviro) i nie za wiele ruszajacych sie elementow to to przeszlo (z paroma potknieciami ale poszlo). Jak mialem interior z duza iloscia swiatel + duzo ruchu render time wzros gigantycznie. Tak z 7 min na klatke do 45.

W sumie chyba juz lepiej liczyc GI co klatke z wysokimi ustawieniami i liczyc na to ze mrygania nie bedzie za bardzo widac :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności