Skocz do zawartości

Problem z Unwrap'em


_Orion_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam takie problemy/pytania.

1. Jak zachować proporcje przy tworzeniu UV'ek? Nadałem wcześniej obiektowi materiał checker i obiekty (kilka) mają różne wielkości kostek. Również podczas tworzenie UV'ek w edytorze, przy zastosowaniu flatten mapping/planer/best align dostosowuje mi zaznaczone face'y do okienka edytora. Jak ustawić proporcje? Ręcznie (zaznacznie, łączenie itp.) przy kilkuset obiektach jest to bardzo uciążliwe.

2. Jak już umieszczę wszystkie face'y w kwadracie i wybiorę render UV's, to w jakiej rozdzielczości zapisać aby jakość była zadowalająca?

3. Jeżeli obiekt (dom) modeluje w skali 1:1, to czy wielkość UV'ek ma wpływ na wielkośc tekstur malowanych w photoshopie? Czy ważne są tylko proporcje?

4. Zna może ktoś jakiś tutorial, jak się mapuje dom (chodzi mi o jakieś gzymsy, wnęki, łuki itp.; textura drewno, cegła itp.) w maxie? Jestem w tej dziedzinie zielony, a chciałby się tego nauczyć.

Edytowane przez _Orion_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hej.

1.od którejś tam wersji max ma taką fajną opcje w unwrapie u góry w menu display-show edge distortion.Jak ją zaznaczysz możesz łatwo dopasować proporcje mapowania -pokaże ci na zielono edge o prawidłowej długości,na czerwono za krótkie a za dłogie z białymi końcówkami.Teraz tylko select element w unwarpie i scale...

2.w jakiej chcesz,zależy w jakiej będziesz robił teksturkę,zależy od obiektu i jak ci się podoba...

3.jeśli masz na myśli wielkość uv w render uv template to nie,nie ma znaczenia tylko proporcje...

4.ja nie;)

pozdr.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej.