Jump to content

[3ds max]Wyciecie wzoru w półlkuli


palmer
 Share

Recommended Posts

Witam ..

Potrzebuje porady zwiazanej z modelingiem pewnego elementu. Jest to wycinek kuli w ktorym został wytłoczony/wyciety wzór.

Model jest juz gotowy -jednak aby osiagnac cel uzylem do tego celu "boolean'a".

Tym sposobem otrzymalem zadowalajacy ofekt koncowy, jednak krawedzie wycietego wzoru sa bardzo ostre i nie moge uzyc funkji chamfer aby zaokraglic krawedzie dlatego ze boolean "zniszczył" siatke.

 

oto obiekt:(po booleanie)

link:

steamhead1.jpg

 

 

teraz podejscie drugie (bardziej profesionalne- czyli wymodelowac samemu)

 

Mam przygotowana "sfere"

mam przygotowany obrys (spline) powierzchni ktora bedzie wytloczona (extrude do wewnatrz) w obiekcie

teraz nie wiem jaki bedzie najlepszy sposob aby przeniesc ten obrys na sfere i zrobic "extrude" tego ksztaltu ...

 

steamhead2.jpg

Edited by palmer
Link to comment
Share on other sites

hej hej

 

Wlasnie nie chce boleana ....rozwala mi siatke :(

Chce to ustronstwo jakos "zrzutowac" /polaczyc z powierzchnia i pozniej extrudowac do wewnatrz -dzieki temu pozniej bede mogl ladnie zaokragluc krawedzie.

Jak widac na zalaczonym pierwszym obrazku (patrz link) zrobilem ten obiekt przy uzyciu booleana ...

edit

Pro moze wiecej ?

Edited by palmer
Link to comment
Share on other sites

ustaw sobie tą linię jako referencję i pokombinuj z CUT przynajmniej dla tych wichajstrów. Tą część okrągłą przecież sam mozesz sobie bez problemu wymodelować.

 

nie ma w 3d studio "IWINbutton" zeby za Ciebie zrobił cały model.

 

względnie mozesz zweldowac po booleanie wierzchołki z jakąś małą wartością (połata dziury) i użyc detriangulatora (skrypt dostępny na http://www.scriptspot.de) do usunięcia trójkątów jakie powstały z booleana, może Ci będzie łatwiej chamferowac wtedy.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy