Skocz do zawartości

Edycja pliku filmowego w 3DS


Wojnarukf

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moge podac ci taki ogolny przepis bo krok po kroku by zajelo wiec mam nadzieje ze jakies podstawy 3dsmaxa znasz i sobie z pomoca dokumentacji maxa poradzisz.

 

No wiec klikasz alt+b i tam wybierasz twoj plik tla mozesz wybrac nawet avi wtedy bedziesz mial filma w viewporcie a jak bedziesz przesuwal ten suwaczek na lini czasu to bedziesz widzial ze film sie w odpowiednich klatkach przetwarza. Teraz wystarczy wymodelowac te twoje modele 3d pouzywac odpowiednio materialu matte and shadows sprobowac oswietlic tak by oswietlene mniejwiecej zgadzalo sie z filmem i na koncu wyrenderowac cala sekwencje uzywajac range badz active segment by nie miec pojedynczej klatki a cala animacje. Oczywiscie dla lepszych rezulatow bedziesz musial wymodelowac proste obiekty na wzor tego z tla i na nie narzucic matte and shadows by pozniej bylo wrazenie ze np twoj samolot przelatujac nad budynkiem puszcza na ten budynek cien.

 

Ogolnie to jest temat rzeka a ja podalem taki najprostszy sposob ale z tego co wiem w czystym maxie takich efektow sie nie robi i sie wspomaga innymi programi do takich bajerow. Ogolnie radze poszukac informacji o takich zagadnieniach jak matte/shadows i camare matching.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Widze ze Temporal wzystko fajnie i czytelnie CI opisal. Ja ze swojej strony moge CI polecic do takich rzeczy np program Adobe After Effect. na Tym forum znajdziesz troche tutoriali i pomocnych rzeczy. Oczywiscie jak juz wspomnial Temporal jest to temat rzeka i programow i metod jest sporo. W kazdym razie zycze powodzenia i nastepnym razem precyzuj dokladniej swoje pytania. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie jeszcze dodam, że jesli masz ruchomą kamerę, to animację trzeba jeszcze wytrackować. Najlepiej do tego nadaje sie taki program jak Boujou albo Monet. Dzięki tym programom dostajesz wirtualną kamere i chmure punktów odniesienia, które wrzucasz do maxa (kamere eksportujesz jako skrypt który w maxie odpalasz). Dzięki podlinkowaniu obiektów w scenie do pewnych punktów w chmurze, wszystkie dodane do sceny obiekty powinny "siedzieć", czyli nie "pływać" na tle filmu w kadrze, o ile dobrze zrobisz tracking.

Zwykle osobno renderuje się poszczególne warstwy, czyli diffuse, specular, AO, shadow itp do klatek z alphą, czyli np zapis do TIFFa (bardzo wazne: do klatek, a nie do avi), a potem całe sekwencje się montuje w programach do postprodukcji, takich jak Nuke lub bardzo popularny i nie mniej dobry After Effects.

Do nauki Aftera polecam stronę http://www.videocopilot.net/tutorials.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie to bo współpracuję ze studio Anunnakin przy f/x i logach do klipów fimowych (oczywiście po amatorsku). Jak oceniacie After Effects? Czy możliwe jest do tego używanie 3d wyciętego z tła renderu i wbijanie tego do klipu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojnarukf - Tak.

-----------------------------------

Anunnakin Studio Logo - to taka współpraca...? gratulacje.

 

"...We Also Need People To Help For Free.."

 

:/

 

Śmieszne to dosłownie jest - co ty za logo mi dajesz. Ono jest umieszczone na moim kanale, żeby się tu se pochwalić; a tak naprawdę logo istnieje w filmach na innym kanale.

A teraz sa prace nad nowym, profesjonalnym i nie masz za co gratulować, sly. Haha!

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności