lukasz2q Napisano 18 Kwiecień 2009 Share Napisano 18 Kwiecień 2009 (edytowane) Witam!! Czy jest taka możliwość żeby zrobić rozwinięcie brył?? Edytowane 18 Kwiecień 2009 przez lukasz2q Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dynia Napisano 18 Kwiecień 2009 Share Napisano 18 Kwiecień 2009 a co masz na myśli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz2q Napisano 18 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2009 mam np. zrobiony grzebień w 3d zaokrąglony o 90 stopni i chciałbym rozrysować na jednej płaszczyźnie czy sie da tak zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz2q Napisano 18 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2009 czy ktoś wie jak to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blinq Napisano 18 Kwiecień 2009 Share Napisano 18 Kwiecień 2009 Ale o co chodzi? Sprecyzuj troche bo nic z tego nie kumam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz2q Napisano 18 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2009 chce zrobić tak jak np grzebień ma o wymiarach 700mm w rozwinięciu a po gięciu ma np. 600mm i chcę rozwinąć chce osiągnąć wymiar 700 mm. Mam nadzieje ze rozumiesz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 18 Kwiecień 2009 Share Napisano 18 Kwiecień 2009 (edytowane) chcesz rozłożyć siatkę tego obiektu 3d na płaszczyźnie 2d ? czyli jak: jeśli tak to szukaj informacji o UVW Unwrap - poczytaj sobie o tym pod F1, jest wiele tutoriali na forum które bardzo dobrze to tłumaczą (powstanie ci obrazek z rozrysowanymi krawęzdziami twojej bryły 3D) - edit - po przeczytaniu twojego wyjasniającego posta juz wiem ze nic nie zrozumiałem z problemu... Edytowane 18 Kwiecień 2009 przez Loki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz2q Napisano 18 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2009 (edytowane) o to wlasnie mi chodzi oki dzięki a czy da sie zapisać w formacie max chodzi mi jak już jest na płaszczyźnie 2d Edytowane 20 Kwiecień 2009 przez tweety edytuj posty zamiast pisać jeden pod drugim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 18 Kwiecień 2009 Share Napisano 18 Kwiecień 2009 edytuj posty (zamiast pisac 3 pod sobą) to po 1, nie mam pojęcia czy da się zapisać w formacie max, ale po co ci to skoro mozesz zapisac w jpg / bmp/ tiff czy co tam chcesz, i ewentualnie taką bitmapę użyc jako blueprint do wymodelowania sobie "płaskiego" modelu? (chociaz to troche droga dookoła się wydaje). Nie wiem po co Ci to więc nie potrafie doradzić lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 18 Kwiecień 2009 Share Napisano 18 Kwiecień 2009 (edytowane) Co za piaskownica, wytłumacz normalnie o co Ci chodzi: 1. Chcesz rozwinąć model w taki sposób jak zostało to pokazane na obrazku Loki`ego ? 2. Czy chodzi Ci o mapowanie obiektu w formie rozwinięcia w taki sposób jak przedstawione jest to na obrazku od Loki`ego ? Mapowanie - rozmieszczenie współrzędnych polygonów tak aby nałożona textura bez rozciągnięć pasowała na modelu (nie zmienia siatki samego modelu) Poświęć 5 min więcej na pisanie posta bo z tego co próbujesz tu wyprodukować nic nie można zrozumieć. Jeśli chodzi o mapowanie to można je zapisać (wyrenderować i zapisać w formacie rastowym, czyli jpg, bmp, tif, png i jakie sobie tam inne znajdziesz) w modyfikatorze UVW Unwarp w menu "Tools", dalej pod opcją "Render UVW Template" Na drugą metodę Loki podał rozwiązanie. Na pierwszą jak na moją wiedzę takiego prostego nie ma ale może ktoś jest w tym bardziej obeznany to się wypowie (i się wypowie jak znajdzie czas i ten temat, nie po kilku godzinach, więc się nie gorączkuj tak jak w 3,4 poście) Edytowane 18 Kwiecień 2009 przez Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 18 Kwiecień 2009 Share Napisano 18 Kwiecień 2009 Autorowi brakuje chyba elementarnych wiadomości n/t 3d z terminologią włącznie. Lukasz2q, posiedź trochę w jednym pokoju z helpem maxa (F1), poczytaj tutki, a sam sobie odpowiesz, lub przynajmniej odpowiednio zadasz pytanie. powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz2q Napisano 20 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2009 dobra postaram sie dokładniej wytłumaczyć :) Zrobiłem w autocadzie grzebień 3d (taką blaszkę z wyjęciami) i wiem tylko tyle że nie da się rozwinięć brył w tym programie. wiec zaimportowałem ten grzebień do 3ds max (chce rozłożyć siatkę obiektu 3d tak jak na obrazku u Loki`ego) i myslałem że mogę go rozrysować na płaszczyźnie 2d (rozrysowalem w UVW Unwrap) i zapisać go w plikach max lub dwg lub dxf (i tego nie wiem jak zrobić) ale widze co tu piszecie ze sie nie da tylko w jpg dzięki za pomoc i sorki za kłopot muszę poszukać może w innych programach może sie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_SAN Napisano 20 Kwiecień 2009 Share Napisano 20 Kwiecień 2009 Chyba wiem o co Ci chodzi - chcesz rolozyc obiekt 3D na plasko w środowisku 3D? Był plugin do tego, ale nie pamietam jak sie zwał niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekG Napisano 20 Kwiecień 2009 Share Napisano 20 Kwiecień 2009 moze tego sprobuj...nie wiem jakie to ma możliwości eksportu...ale może da się wydrukować np. wektorowo do PDF i wtedy sobie to w illustratorze spokojnie skonwertujesz to jakiego formatu chcesz.. http://www.tamasoft.co.jp/pepakura-en/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się