Napisano 18 Kwiecień 200916 l Witam!! Czy jest taka możliwość żeby zrobić rozwinięcie brył?? Edytowane 18 Kwiecień 200916 l przez lukasz2q
Napisano 18 Kwiecień 200916 l Autor mam np. zrobiony grzebień w 3d zaokrąglony o 90 stopni i chciałbym rozrysować na jednej płaszczyźnie czy sie da tak zrobić??
Napisano 18 Kwiecień 200916 l Autor chce zrobić tak jak np grzebień ma o wymiarach 700mm w rozwinięciu a po gięciu ma np. 600mm i chcę rozwinąć chce osiągnąć wymiar 700 mm. Mam nadzieje ze rozumiesz ??
Napisano 18 Kwiecień 200916 l chcesz rozłożyć siatkę tego obiektu 3d na płaszczyźnie 2d ? czyli jak: jeśli tak to szukaj informacji o UVW Unwrap - poczytaj sobie o tym pod F1, jest wiele tutoriali na forum które bardzo dobrze to tłumaczą (powstanie ci obrazek z rozrysowanymi krawęzdziami twojej bryły 3D) - edit - po przeczytaniu twojego wyjasniającego posta juz wiem ze nic nie zrozumiałem z problemu... Edytowane 18 Kwiecień 200916 l przez Loki
Napisano 18 Kwiecień 200916 l Autor o to wlasnie mi chodzi oki dzięki a czy da sie zapisać w formacie max chodzi mi jak już jest na płaszczyźnie 2d Edytowane 20 Kwiecień 200916 l przez tweety edytuj posty zamiast pisać jeden pod drugim
Napisano 18 Kwiecień 200916 l edytuj posty (zamiast pisac 3 pod sobą) to po 1, nie mam pojęcia czy da się zapisać w formacie max, ale po co ci to skoro mozesz zapisac w jpg / bmp/ tiff czy co tam chcesz, i ewentualnie taką bitmapę użyc jako blueprint do wymodelowania sobie "płaskiego" modelu? (chociaz to troche droga dookoła się wydaje). Nie wiem po co Ci to więc nie potrafie doradzić lepiej.
Napisano 18 Kwiecień 200916 l Co za piaskownica, wytłumacz normalnie o co Ci chodzi: 1. Chcesz rozwinąć model w taki sposób jak zostało to pokazane na obrazku Loki`ego ? 2. Czy chodzi Ci o mapowanie obiektu w formie rozwinięcia w taki sposób jak przedstawione jest to na obrazku od Loki`ego ? Mapowanie - rozmieszczenie współrzędnych polygonów tak aby nałożona textura bez rozciągnięć pasowała na modelu (nie zmienia siatki samego modelu) Poświęć 5 min więcej na pisanie posta bo z tego co próbujesz tu wyprodukować nic nie można zrozumieć. Jeśli chodzi o mapowanie to można je zapisać (wyrenderować i zapisać w formacie rastowym, czyli jpg, bmp, tif, png i jakie sobie tam inne znajdziesz) w modyfikatorze UVW Unwarp w menu "Tools", dalej pod opcją "Render UVW Template" Na drugą metodę Loki podał rozwiązanie. Na pierwszą jak na moją wiedzę takiego prostego nie ma ale może ktoś jest w tym bardziej obeznany to się wypowie (i się wypowie jak znajdzie czas i ten temat, nie po kilku godzinach, więc się nie gorączkuj tak jak w 3,4 poście) Edytowane 18 Kwiecień 200916 l przez Marcin
Napisano 18 Kwiecień 200916 l Autorowi brakuje chyba elementarnych wiadomości n/t 3d z terminologią włącznie. Lukasz2q, posiedź trochę w jednym pokoju z helpem maxa (F1), poczytaj tutki, a sam sobie odpowiesz, lub przynajmniej odpowiednio zadasz pytanie. powodzenia!
Napisano 20 Kwiecień 200916 l Autor dobra postaram sie dokładniej wytłumaczyć :) Zrobiłem w autocadzie grzebień 3d (taką blaszkę z wyjęciami) i wiem tylko tyle że nie da się rozwinięć brył w tym programie. wiec zaimportowałem ten grzebień do 3ds max (chce rozłożyć siatkę obiektu 3d tak jak na obrazku u Loki`ego) i myslałem że mogę go rozrysować na płaszczyźnie 2d (rozrysowalem w UVW Unwrap) i zapisać go w plikach max lub dwg lub dxf (i tego nie wiem jak zrobić) ale widze co tu piszecie ze sie nie da tylko w jpg dzięki za pomoc i sorki za kłopot muszę poszukać może w innych programach może sie da
Napisano 20 Kwiecień 200916 l Chyba wiem o co Ci chodzi - chcesz rolozyc obiekt 3D na plasko w środowisku 3D? Był plugin do tego, ale nie pamietam jak sie zwał niestety.
Napisano 20 Kwiecień 200916 l moze tego sprobuj...nie wiem jakie to ma możliwości eksportu...ale może da się wydrukować np. wektorowo do PDF i wtedy sobie to w illustratorze spokojnie skonwertujesz to jakiego formatu chcesz.. http://www.tamasoft.co.jp/pepakura-en/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto