Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

chce zrobić tak jak np grzebień ma o wymiarach 700mm w rozwinięciu a po gięciu ma np. 600mm i chcę rozwinąć chce osiągnąć wymiar 700 mm.

Mam nadzieje ze rozumiesz ??

Napisano (edytowane)

chcesz rozłożyć siatkę tego obiektu 3d na płaszczyźnie 2d ? czyli jak:

szescian1tz.jpg

 

jeśli tak to szukaj informacji o UVW Unwrap - poczytaj sobie o tym pod F1, jest wiele tutoriali na forum które bardzo dobrze to tłumaczą (powstanie ci obrazek z rozrysowanymi krawęzdziami twojej bryły 3D)

 

- edit -

 

po przeczytaniu twojego wyjasniającego posta juz wiem ze nic nie zrozumiałem z problemu...

Edytowane przez Loki
Napisano (edytowane)

o to wlasnie mi chodzi

 

oki dzięki

 

a czy da sie zapisać w formacie max

chodzi mi jak już jest na płaszczyźnie 2d

Edytowane przez tweety
edytuj posty zamiast pisać jeden pod drugim
Napisano

edytuj posty (zamiast pisac 3 pod sobą) to po 1,

 

nie mam pojęcia czy da się zapisać w formacie max, ale po co ci to skoro mozesz zapisac w jpg / bmp/ tiff czy co tam chcesz, i ewentualnie taką bitmapę użyc jako blueprint do wymodelowania sobie "płaskiego" modelu? (chociaz to troche droga dookoła się wydaje).

 

Nie wiem po co Ci to więc nie potrafie doradzić lepiej.

Napisano (edytowane)

Co za piaskownica, wytłumacz normalnie o co Ci chodzi:

 

1. Chcesz rozwinąć model w taki sposób jak zostało to pokazane na obrazku Loki`ego ?

 

2. Czy chodzi Ci o mapowanie obiektu w formie rozwinięcia w taki sposób jak przedstawione jest to na obrazku od Loki`ego ?

 

Mapowanie - rozmieszczenie współrzędnych polygonów tak aby nałożona textura bez rozciągnięć pasowała na modelu (nie zmienia siatki samego modelu)

 

Poświęć 5 min więcej na pisanie posta bo z tego co próbujesz tu wyprodukować nic nie można zrozumieć.

 

Jeśli chodzi o mapowanie to można je zapisać (wyrenderować i zapisać w formacie rastowym, czyli jpg, bmp, tif, png i jakie sobie tam inne znajdziesz) w modyfikatorze UVW Unwarp w menu "Tools", dalej pod opcją "Render UVW Template"

 

Na drugą metodę Loki podał rozwiązanie. Na pierwszą jak na moją wiedzę takiego prostego nie ma ale może ktoś jest w tym bardziej obeznany to się wypowie (i się wypowie jak znajdzie czas i ten temat, nie po kilku godzinach, więc się nie gorączkuj tak jak w 3,4 poście)

Edytowane przez Marcin
Napisano

Autorowi brakuje chyba elementarnych wiadomości n/t 3d z terminologią włącznie.

 

Lukasz2q, posiedź trochę w jednym pokoju z helpem maxa (F1), poczytaj tutki, a sam sobie odpowiesz, lub przynajmniej odpowiednio zadasz pytanie.

 

powodzenia!

Napisano

dobra postaram sie dokładniej wytłumaczyć :)

Zrobiłem w autocadzie grzebień 3d (taką blaszkę z wyjęciami) i wiem tylko tyle że nie da się rozwinięć brył w tym programie. wiec zaimportowałem ten grzebień do 3ds max (chce rozłożyć siatkę obiektu 3d tak jak na obrazku u Loki`ego) i myslałem że mogę go rozrysować na płaszczyźnie 2d (rozrysowalem w UVW Unwrap) i zapisać go w plikach max lub dwg lub dxf (i tego nie wiem jak zrobić) ale widze co tu piszecie ze sie nie da tylko w jpg

dzięki za pomoc i sorki za kłopot muszę poszukać może w innych programach może sie da

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności