Monio Napisano 20 Kwiecień 2009 Napisano 20 Kwiecień 2009 Ostatnio biorąc prysznic się zastanawiałem nad mi znanymi efektami i bajerami graifiki 3d. To też pytanie do was, bardziej doświadczonych. Czy istnieje mapowanie które poza modyfikacją wysokości "wyteselowanych" verteksów względem pierwotnej powierzchni (1 wymiar - wysokość) zmienia też ich ustawienie w 2 pozostałych wymiarach. Czyli dodatkowo góra dół, lewo prawo jeśli byśmy patrzyli na powierzchnie od frontu. Obrazowo przedstawiając. Czy za pomocą map(y) da się z płaskiego plane'a uzyskać coś takiego: (sorry za te zaokrąglenia na rogach plane'a, nie potrafię okiełznać subsufa) Głównie chodzi mi o to wcięcie pod kulką. Czy ktoś wymyślił i zrealizował już coś takiego? Jeśli napiszecie że nie to podeśle moją wizje jak takie coś wykonać bo chyba dałoby się. ;) Jak ocenialibyście przydatność takiego wynalazku? Teoretycznie dałoby się wygenerować prawie każdy nie-ażurowany kształt z minimalnej ilości poly. Np cała głowa postaci z jednego boxa (tyle że statyczna, nie do animowania). Myślę że w filmach przy małych pierdółkach mogłoby to być przydatne ale ja to jestem noobem to więcej już nie piszę. Wy piszcie ;)
SYmek Napisano 20 Kwiecień 2009 Napisano 20 Kwiecień 2009 Tak, nazywa się to to 3d displacement i umożliwia przesunięcie według wektora, czyli w dowolnym kierunku. Aby jednak wymodelować kulę, którą pokazałeś, trzeba by wykonać przesunięcie wielokrotnie, co przestaje być opłacalne czasowo. Tak się w istocie robiło w czasach, kiedy używano w filmach nurbsów do modelowania ze względu na ograniczenia pamięci. Nie można było po prostu policzyć kilku milionów poligonów. W tej chwili rzadko kiedy ma to zastosowanie. Choć oczywiście zdarza się ;) Zajrzyj choćby tutaj lub tutaj (polski akcent). pozdr. skk.
Alibaba Napisano 20 Kwiecień 2009 Napisano 20 Kwiecień 2009 Zalezy od softu widocznie. W modo vector displ. jest podstawowa technika sculptingu, z tym ze zamiast nurbs uzywa sub-D do tego.
SWRSC Napisano 20 Kwiecień 2009 Napisano 20 Kwiecień 2009 nowy vRay ma vector displacement i narzędzie do wypalania tekstur vektorowych z modelu
Monio Napisano 15 Maj 2009 Autor Napisano 15 Maj 2009 Czyli odkryłem koło po raz drugi. :) Dzięki za odpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się