Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Ostatnio biorąc prysznic się zastanawiałem nad mi znanymi efektami i bajerami graifiki 3d.

To też pytanie do was, bardziej doświadczonych.

Czy istnieje mapowanie które poza modyfikacją wysokości "wyteselowanych" verteksów względem pierwotnej powierzchni (1 wymiar - wysokość) zmienia też ich ustawienie w 2 pozostałych wymiarach. Czyli dodatkowo góra dół, lewo prawo jeśli byśmy patrzyli na powierzchnie od frontu.

 

Obrazowo przedstawiając. Czy za pomocą map(y) da się z płaskiego plane'a uzyskać coś takiego:

 

srgdgrty.jpg

(sorry za te zaokrąglenia na rogach plane'a, nie potrafię okiełznać subsufa)

 

Głównie chodzi mi o to wcięcie pod kulką.

 

Czy ktoś wymyślił i zrealizował już coś takiego? Jeśli napiszecie że nie to podeśle moją wizje jak takie coś wykonać bo chyba dałoby się. ;) Jak ocenialibyście przydatność takiego wynalazku? Teoretycznie dałoby się wygenerować prawie każdy nie-ażurowany kształt z minimalnej ilości poly. Np cała głowa postaci z jednego boxa (tyle że statyczna, nie do animowania). Myślę że w filmach przy małych pierdółkach mogłoby to być przydatne ale ja to jestem noobem to więcej już nie piszę. Wy piszcie ;)

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak, nazywa się to to 3d displacement i umożliwia przesunięcie według wektora, czyli w dowolnym kierunku. Aby jednak wymodelować kulę, którą pokazałeś, trzeba by wykonać przesunięcie wielokrotnie, co przestaje być opłacalne czasowo.

 

Tak się w istocie robiło w czasach, kiedy używano w filmach nurbsów do modelowania ze względu na ograniczenia pamięci. Nie można było po prostu policzyć kilku milionów poligonów. W tej chwili rzadko kiedy ma to zastosowanie. Choć oczywiście zdarza się ;)

 

Zajrzyj choćby tutaj lub tutaj (polski akcent).

 

 

pozdr.

skk.

Napisano

Zalezy od softu widocznie. W modo vector displ. jest podstawowa technika sculptingu, z tym ze zamiast nurbs uzywa sub-D do tego.

Napisano

nowy vRay ma vector displacement i narzędzie do wypalania tekstur vektorowych z modelu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.