Napisano 22 Kwiecień 200915 l Witam ... Szybkie pytanko .... Jak wyglada ogolna zasada stosowania turbosmooth ?? Nie zawsze chyba i nie wszystkie obiekty nadaja sie do wygladzania tym modyfikatorem. Przykladem jest tutaj "cylinder" ktory uzywam do stworzenia baterii umywalki. Chcialem nadac elementowi ladna gladka powiedzchnie i wygladzone krawedzie ---a tutaj turbo mi powyginal siatke (gdy daje wieksze iterations wygiecia nie sa tak widoczne ale sa ) Moze ktos z Was podpowie mi jakie modyfikacje nalezy wprowadzic do siatki modelu przez uzyciem ts ? pozdrawiam !
Napisano 22 Kwiecień 200915 l daj inset na gornych polygonach. obrazek: zielone okej, czerwone nie okej. po za tym zachęcam do zapoznanie się z podstawami modelowania. Edytowane 22 Kwiecień 200915 l przez JunioR
Napisano 22 Kwiecień 200915 l Autor dzieki ...wlasnie myslalem nad takim rozwiazaniem tylko nie wiedzialem czy jest to prawidlowe. Widze jednak ze wszystkie "chwyty" prowadzace do celu sa dopuszczalne :)
Napisano 22 Kwiecień 200915 l Widze jednak ze wszystkie "chwyty" prowadzace do celu sa dopuszczalne :) Tutaj nie ma żadnych "chwytów", porostu to jeden ze sposobów. Mozna również dodać na krawędziach champfery albo cutem, albo connectem polecieć. Polecam również pooglądać siatki po i przed smooth`em, nawet te najprostsze typu właśnie cylindry, boxy. Bez podstaw za dużo wykombinować nie wykombinujemy. pozdr. Edytowane 22 Kwiecień 200915 l przez JunioR
Napisano 22 Kwiecień 200915 l hmm tutaj chodzi o podstawy z poly modelingu niz samego zastosowania TS Jak przyjdzie ci uzyc TS`a na nie prymitywnym obiekcie to skąd bedziesz wiedzial jak go pociac by TS nie spieprzył siatki ?
Napisano 22 Kwiecień 200915 l Autor hmm tutaj chodzi o podstawy z poly modelingu niz samego zastosowania TS Jak przyjdzie ci uzyc TS`a na nie prymitywnym obiekcie to skąd bedziesz wiedzial jak go pociac by TS nie spieprzył siatki ? no tak ...podstawy polymodelingu wciaż mnie przesladuja ... coz .. cwiczenie czyni mistrza ... pozdrawiam !
Napisano 22 Kwiecień 200915 l Autor przy okazji (tak aby nie rozpoczynac nowego watku) Nie moge sobie poradzic z wymodelowaniem jednego z elementow kranu. Chce uzyskac efekt "sciecia" jak na zalaczonym rysunku cylindra. Probuje uzyc FFD 3x3x3 ale uzyskuje tylko wygiecie cylindra ...:( help
Napisano 22 Kwiecień 200915 l lub connectem przy tej krawędzi pod katem, a później weld aby nie było kanciasto po bokach.
Napisano 22 Kwiecień 200915 l Zaznacz tylko górną połowę cylindra lub samej krawędzi (wierzchołki) a dopiero potem dodaj FFD 2x2x2. Możesz też użyć Slice, ale po tym będziesz musiał ponownie zastosować Chamfer na krawędzi... Edytowane 22 Kwiecień 200915 l przez Wray
Napisano 22 Kwiecień 200915 l Autor no tak proste rozwiazania ...- uzylem najszybszego rozwiazania zaproponowanego przez Wyay'a i ladnie sie wygielo :) dzieki !