palmer Napisano 22 Kwiecień 2009 Share Napisano 22 Kwiecień 2009 Witam ... Szybkie pytanko .... Jak wyglada ogolna zasada stosowania turbosmooth ?? Nie zawsze chyba i nie wszystkie obiekty nadaja sie do wygladzania tym modyfikatorem. Przykladem jest tutaj "cylinder" ktory uzywam do stworzenia baterii umywalki. Chcialem nadac elementowi ladna gladka powiedzchnie i wygladzone krawedzie ---a tutaj turbo mi powyginal siatke (gdy daje wieksze iterations wygiecia nie sa tak widoczne ale sa ) Moze ktos z Was podpowie mi jakie modyfikacje nalezy wprowadzic do siatki modelu przez uzyciem ts ? pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JunioR Napisano 22 Kwiecień 2009 Share Napisano 22 Kwiecień 2009 (edytowane) daj inset na gornych polygonach. obrazek: zielone okej, czerwone nie okej. po za tym zachęcam do zapoznanie się z podstawami modelowania. Edytowane 22 Kwiecień 2009 przez JunioR 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 22 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2009 dzieki ...wlasnie myslalem nad takim rozwiazaniem tylko nie wiedzialem czy jest to prawidlowe. Widze jednak ze wszystkie "chwyty" prowadzace do celu sa dopuszczalne :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JunioR Napisano 22 Kwiecień 2009 Share Napisano 22 Kwiecień 2009 (edytowane) Widze jednak ze wszystkie "chwyty" prowadzace do celu sa dopuszczalne :) Tutaj nie ma żadnych "chwytów", porostu to jeden ze sposobów. Mozna również dodać na krawędziach champfery albo cutem, albo connectem polecieć. Polecam również pooglądać siatki po i przed smooth`em, nawet te najprostsze typu właśnie cylindry, boxy. Bez podstaw za dużo wykombinować nie wykombinujemy. pozdr. Edytowane 22 Kwiecień 2009 przez JunioR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 22 Kwiecień 2009 Share Napisano 22 Kwiecień 2009 hmm tutaj chodzi o podstawy z poly modelingu niz samego zastosowania TS Jak przyjdzie ci uzyc TS`a na nie prymitywnym obiekcie to skąd bedziesz wiedzial jak go pociac by TS nie spieprzył siatki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 22 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2009 hmm tutaj chodzi o podstawy z poly modelingu niz samego zastosowania TS Jak przyjdzie ci uzyc TS`a na nie prymitywnym obiekcie to skąd bedziesz wiedzial jak go pociac by TS nie spieprzył siatki ? no tak ...podstawy polymodelingu wciaż mnie przesladuja ... coz .. cwiczenie czyni mistrza ... pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 22 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2009 przy okazji (tak aby nie rozpoczynac nowego watku) Nie moge sobie poradzic z wymodelowaniem jednego z elementow kranu. Chce uzyskac efekt "sciecia" jak na zalaczonym rysunku cylindra. Probuje uzyc FFD 3x3x3 ale uzyskuje tylko wygiecie cylindra ...:( help Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 22 Kwiecień 2009 Share Napisano 22 Kwiecień 2009 musisz dodać dodatkowe kanty wzdłóż kantu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JunioR Napisano 22 Kwiecień 2009 Share Napisano 22 Kwiecień 2009 lub connectem przy tej krawędzi pod katem, a później weld aby nie było kanciasto po bokach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 22 Kwiecień 2009 Share Napisano 22 Kwiecień 2009 (edytowane) Zaznacz tylko górną połowę cylindra lub samej krawędzi (wierzchołki) a dopiero potem dodaj FFD 2x2x2. Możesz też użyć Slice, ale po tym będziesz musiał ponownie zastosować Chamfer na krawędzi... Edytowane 22 Kwiecień 2009 przez Wray Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 22 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2009 no tak proste rozwiazania ...- uzylem najszybszego rozwiazania zaproponowanego przez Wyay'a i ladnie sie wygielo :) dzieki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi