Mr_SAN Napisano 2 Maj 2009 Share Napisano 2 Maj 2009 (edytowane) Witam. Od niedawna przesiadlem sie na Maxa 2009. Zauwazylem pewna dziwną rzecz. Mianowicie gdy mam jakies duze zblizenie na jakis obiekt (np. gdy musze grzebiac w siatce) to przy zaznaczeniu vertexu lub nawet samego obiektu widok jakby obraca mi sie o 180 stopni. Tak jakby max za mnie decydowal z jakiego kątu bedzie mi wygodniej pracowac ;/ z taka tylko roznica, ze ten "nowy" kąt jaki obiera Max raczej przybiera wartosci losowe i zazwyczaj po tym "czyms" wogole nie widze tego obiektu tylko inna czesc sceny. Spotkał sie już ktoś z czyms podobnym? Edytowane 2 Maj 2009 przez Mr_SAN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
al3r Napisano 3 Maj 2009 Share Napisano 3 Maj 2009 Witam :-) u mnie występuje dokładnie ten sam problem, widok nagle szaleje. Jedyne sensowne rozwiązanie na to dla mnie to "shift+z" -> cofa zmianę widoku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_SAN Napisano 3 Maj 2009 Autor Share Napisano 3 Maj 2009 Dziex :) Widze, ze tez tak bede musiał robic. Wprawdzie jest to naprawa skutków a nie przyczyny, ale co poradzic - zadne hotfixy tego nie objeły :( Ma ktos jeszcze taki problem i znalazł moze przyczyne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_SAN Napisano 11 Maj 2009 Autor Share Napisano 11 Maj 2009 Z góry przepraszam, że odświeżam stary wątek, ale znalazłem rozwiązanie tego problemu. To dziwne zachowanie viewportu wynika z tej dodanej nowej unkcji w Maxie 2009: Steering Wheels (to te dziwne ikonki, ktore sie na starcie pokazuja i maja teoretycznie ułatwic poruszanie sie we viewportach - efekt jak dla mnie odwrotny). Jak je wylaczyc: Nalezy kliknac prawym na Perspective --> Configure --> Zakładka Steering Wheels i wyczyscic wszystko. Dzieki temu nie beda sie na starcie wogole pokazywac. Jesli chodzi o dziwne zachowanie przy wybieraniu obiektow we viewporcie na duzym zblizeniu to nalezy takze wyzerowac zaznaczenie "Selection Sensivity" - rownież znajduje sie w tym samym miejscu, które wyzej opisałem. Mam nadzieje, ze komus się to przyda ;) Pozdrawiam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
al3r Napisano 11 Maj 2009 Share Napisano 11 Maj 2009 (edytowane) Co do tych steering wheels to ja na starcie je wyłączyłem. Mam nadzieję, że odznaczenie opcji selection sensitivity i keep scene upright pomoże w zmianach widoków na dużym zoomie. Pojawił się u mnie za to inny problem, czasami jak pracuje na (w?) sub-selection to znikają mi vertexy. I za cholerkę nie wiem jak je przywrócić. Jedynie ponowny start maxa czasami pomaga. Spotkał się ktoś kiedyś z tym problemem? Tak wiem, nie odrobiłem pracy domowej, zaraz poszukam czegoś o znikających vertexach, po prostu tak mi się przypomniało to od razu napisałem. Ok trochę poszperałem i znalazłem różne rozwiązania, ale one nie tyczą się mojego problemu. U mnie vertexy znikają czysto graficznie. Mogę je zaznaczyć "na ślepo" (np. sugerując się przecinającymi się krawędziami) i je edytować, ale ich po prostu nie widać. Edytowane 11 Maj 2009 przez al3r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 11 Maj 2009 Share Napisano 11 Maj 2009 Te steering wheel i viewcube to najlepiej odrazu wykasować-plik AutoCamMax.gup w folderze stdplugs-np.u mnie samo wyłączenie w menu nie pomogło.Znikające vertexy też miałem w max 2009 pod direct x9,pomagało tylko wyłączenie opcji show vertices as dots w customize/preferences/viewports-będą malutkie ale lepsze takie niż żadne;)Jak przełączałem z direct x na opengl vertexy już nie znikały ale przy dużej ilości poly wydajność niższa niż pod directem.W trialu max 2010 już nie znikają (przynajmniej u mnie);)ale AutoCamMax.gup i tak musiałem wywalic bo się tak wievporty cięły przy zoomowaniu że nic się nie dało robić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
al3r Napisano 11 Maj 2009 Share Napisano 11 Maj 2009 co do veretxów jak problem się będzie pojawiał częściej to chyba wyłączę to opcje jak mówisz. Kiedyś max pod opengl chodził szybciej, teraz niestety śmiga lepiej pod dx, więc przełączenie na opengl nie wchodzi w rachubę. Co do AutoCam, to wywaliłem i zobaczymy jak to będzie śmigać. Dzięki za odpowiedź :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się