adek Napisano 3 Maj 2009 Napisano 3 Maj 2009 Po dlugim czasie nadchodzi! Znakomity, darmowy modeler Wings 3D w wersji 1.0! To pierwszy z - jak zapowiadaja deweloperzy - zapewne kilku RC, ktore jednak zawierac maja juz tylko poprawki nie wprowadzajac nowych funkcjonalnosci. Więcej...
Ania Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 (edytowane) Słyszałam że jak tylko wyjdzie wersja 1.0, to Autodesk kupi Wingsa, ponieważ w tej chwili nie mają żadnego czystego polymodelera, (mają tylko mudbox ale on jest do sculptu), i chcą Wingsem zapełnić tą lukę. Po przejęciu Wingsa zostanie do niego wprowadzony viewport cube i inne zapierające dech ficzersy. Edytowane 4 Maj 2009 przez Ania
adek Napisano 4 Maj 2009 Autor Napisano 4 Maj 2009 Spokojnie. To jedna z najbardziej popularnych licencji open source http://pl.wikipedia.org/wiki/Licencja_BSD Licencja BSD
n-pigeon Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 BSD? No to Autodesk nie musi go kupować, może go skopiować pozmieniać parę rzeczy, zamknąć nowo powstały kod i sprzedawać :D (żartuje oczywiście, wątpię by Autodesk był nim zainteresowany :P).
Reanimator Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 Slyszalem, ze Alias sie szykuje na Wingsa. Bedzie walczyl o to z Softimagem. Oh.... wait...
n-pigeon Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 BSD nie jest dziwna :P jest po prostu bardziej liberalna od GPL, pozwala na zamknięcie aplikacji, ale stary kod wingsa oczywiście zostanie tak jak jest. Użytkownicy Mac OSX powinni coś o tym wiedzieć, ich system nazywał się kiedyś FreeBSD :P Ja tam jestem raczej za GPL jest bardziej popularny wśród programistów, przez co rozwój aplikacji na tej licencji jest szybszy.
Skoti Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 @n-pigeon: Nie nazywał się nigdy FreeBSD, a pochodzi od gałęzi BSD (Berkley System Distribution) od której pochodzi wiele systemów (openBSD, netBSD, freeBSD) - i nie tylko MacOS z tego systemu brał, bo np. Windows używa implementacji TCP/IP. Ogólnie to jest tak, że programiści opensource wolą GPL ponieważ oznacza to, że pracę którą włożą zwróci się poprzez to, że jak ktoś poprawi to udostępni mu poprawki. Korporacje i firmy nastawione na zysk wolą licencję BSD najlepiej w wariancie bez konieczności podawania autorów, bo mogą mieć "swój" kod nie płacąc programistom.
n-pigeon Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 @Skoti o tym że kiedyś nazywał się FreeBSD to nie było dosłownie i mylisz się że pochodzi od czystego BSD. Mac OSX (skąd wziął się ten bez X to nie wnikałem) został zbudowany na jądrze BSD i komponentach utorastwa zespołu Free BSD które były objęte licencją BSD, po za tym to tylko przykład jakich wiele. Nie wiesz przypadkiem, czy to prawda, że interfejs Mac OSX został zbudowany na Gnome 1.0 kiedy była jeszcze stara licencja GPL, która pozwalała na zamknięcie?
sanki Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 http://pl.wikipedia.org/wiki/Mach_(system_operacyjny) żeby uniknąć dalszych sporów to stąd osx bierze swoje początki, narzędzia i usługi zostały zbudowane na bazie bsd
Skoti Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 Został zbudowany na jądrze Darwin, który kod pożyczył sobie od wielu systemów - MacOS 9, NEXTSTEP, FreeBSD, OpenBSD i innych. To nie jest prawda - dodatkowo licencja GPL w żadnej wersji nie pozwalała na zamknięcie, a gnome od początku był na GPLv2 (czyli na tej samej licencji co większość opensource w tym jądro linuksa czy blender).
silverfox Napisano 15 Maj 2009 Napisano 15 Maj 2009 Aniu błagam... nie strasz ;) Czas potestować 1.0. ja wciąż pracuję na na 0.99.02 :D
silverfox Napisano 15 Maj 2009 Napisano 15 Maj 2009 Aniu błagam... nie strasz ;) Czas potestować 1.0. ja wciąż pracuję na na 0.99.02 :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się