Skocz do zawartości

Paskudny Displacement Map


kuro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiejszym moim problemem jest naprawdę parszywy displacement który zaczął mi wychodzić. Mapa jest bardzo prosta, jest to po prostu białe kółko na czarnym tle, mająca za zadanie uwypuklić coś na kształt zwykłego cylindra, bądź innego prostego kształtu.

 

Próbowałem różnych opcji, mapa w *.jpg, *.png cylinder z antyaliasingiem jak i bez niego, ostrość mapy na 1.0 czy na 0.01, mapa displacement w materiale Vray lub też sam VrayDisplacement Mod z różną konfiguracją (mapping 3d, amount 2.0, edge length od 4.0 do 0.1, max subdivs 512 i mniej). Próbowałem również bawić się normal mapami oraz plikami *.dds, ale efekt nie jest absolutnie zadowalający - ciągle wystepują przedziwne wcięcia, ostrości, rozciagnięcia i ogólnie noise.

 

Jeśli ktoś podjąby się pomocy, byłbym bardzo wdzieczny. :) Po prostu nie wiem co z tym fantem zrobić. :-/

 

Problem i jego poczwarny, okrutny wygląd -> http://img22.imageshack.us/img22/9276/mobomaterial.jpg

Przykład używanej mapy -> http://img23.imageshack.us/img23/2659/mobodisplace.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Z pustego nie nalejesz. Z tak małego kółeczka na mapie nie zrobisz tak dużego wypuklenia bo jest po prostu za mała jej rozdzielczość. Musiałbyś ją zrobić jako proceduralną mapę która jest niezależna od skali rendera albo zrób ją 10 razy większą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności