Napisano 10 Maj 200915 l Witam, Siedze już ponad rok w 3ds i trochę już potrafię. Natykam się jednak na wydaje mi się banalny problem, któego nie umiem szybko rozwiązać. Chodzi o maping. Zrobiłem tiled teksture, nakładam ją na prostopodałościan z chamferowanymi krawędziami (murek), zależy mi na tym aby tekstura rozkładała się idealnie (mur będzie na pierwszym planie i widać jego 3 krawędzie, bok, przód i góra). Tekstura mi się rozjeżdża na krawędziach, kamienie na teksturze nie łączą się tak jak powinny i etc. Nawet nie wiem jak to zrobić w UWV żeby wszystkie krawędzie pasowały. Z góry dziękuje za pomoc. W zał przykład.
Napisano 10 Maj 200915 l Autor No jasne - tylko, albo to wynika z niewiedzy albo z niezrozumienia, ale nie wiem jak rozłożyć siatkę tak, aby wszystkie 6 ścian miało poprawnie rozłożoną teksturę. Kwestia druga: jest to strasznie czasochłonne a ja mam budynek i otoczenie z kamienia z oknami, wykuszami etc. nie ma czegoś co warto polecić co szybko rozkłada i dzieli siatki w taki sposób co by się skupić na rzeczach przyjemniejszych (rendering:) oświetlenie) hehe, niż na żmudnym przesuwaniu vertexów i łączeniu ich w płaszczyzny :( THX
Napisano 10 Maj 200915 l na tym załączniku chyba jest wszystko ok, więc nie wiem w czym problem. Do architektury przeważnie wystarcza UVW Map. Jak na krawędzi tekstura się nie łączy z drugą ścianą to wystarczy przesunąć samo gizmo modyfikatora UVW Map.
Napisano 10 Maj 200915 l W razie czego polecam taki darmowy sofcik do mapowania, Nazywa się Roadkill. Wygooglaj.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto