Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Siedze już ponad rok w 3ds i trochę już potrafię.

Natykam się jednak na wydaje mi się banalny problem, któego nie umiem

szybko rozwiązać. Chodzi o maping. Zrobiłem tiled teksture, nakładam ją na

prostopodałościan z chamferowanymi krawędziami (murek), zależy mi na tym aby tekstura rozkładała się idealnie (mur będzie na pierwszym planie i widać jego 3 krawędzie, bok, przód i góra). Tekstura mi się rozjeżdża na krawędziach, kamienie na teksturze nie łączą się tak jak powinny i etc. Nawet nie wiem jak to zrobić w UWV żeby wszystkie krawędzie pasowały.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

W zał przykład.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 896
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

No jasne - tylko, albo to wynika z niewiedzy albo z niezrozumienia, ale

nie wiem jak rozłożyć siatkę tak, aby wszystkie 6 ścian miało poprawnie rozłożoną teksturę.

Kwestia druga: jest to strasznie czasochłonne a ja mam budynek i otoczenie

z kamienia z oknami, wykuszami etc. nie ma czegoś co warto polecić co szybko rozkłada i dzieli siatki w taki sposób co by się skupić na rzeczach przyjemniejszych (rendering:) oświetlenie) hehe, niż na żmudnym przesuwaniu vertexów i łączeniu ich w płaszczyzny :(

 

THX

Napisano

na tym załączniku chyba jest wszystko ok, więc nie wiem w czym problem. Do architektury przeważnie wystarcza UVW Map. Jak na krawędzi tekstura się nie łączy z drugą ścianą to wystarczy przesunąć samo gizmo modyfikatora UVW Map.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności