elimo Napisano 10 Maj 2009 Napisano 10 Maj 2009 Witam, Siedze już ponad rok w 3ds i trochę już potrafię. Natykam się jednak na wydaje mi się banalny problem, któego nie umiem szybko rozwiązać. Chodzi o maping. Zrobiłem tiled teksture, nakładam ją na prostopodałościan z chamferowanymi krawędziami (murek), zależy mi na tym aby tekstura rozkładała się idealnie (mur będzie na pierwszym planie i widać jego 3 krawędzie, bok, przód i góra). Tekstura mi się rozjeżdża na krawędziach, kamienie na teksturze nie łączą się tak jak powinny i etc. Nawet nie wiem jak to zrobić w UWV żeby wszystkie krawędzie pasowały. Z góry dziękuje za pomoc. W zał przykład.
elimo Napisano 10 Maj 2009 Autor Napisano 10 Maj 2009 No jasne - tylko, albo to wynika z niewiedzy albo z niezrozumienia, ale nie wiem jak rozłożyć siatkę tak, aby wszystkie 6 ścian miało poprawnie rozłożoną teksturę. Kwestia druga: jest to strasznie czasochłonne a ja mam budynek i otoczenie z kamienia z oknami, wykuszami etc. nie ma czegoś co warto polecić co szybko rozkłada i dzieli siatki w taki sposób co by się skupić na rzeczach przyjemniejszych (rendering:) oświetlenie) hehe, niż na żmudnym przesuwaniu vertexów i łączeniu ich w płaszczyzny :( THX
SWRSC Napisano 10 Maj 2009 Napisano 10 Maj 2009 na tym załączniku chyba jest wszystko ok, więc nie wiem w czym problem. Do architektury przeważnie wystarcza UVW Map. Jak na krawędzi tekstura się nie łączy z drugą ścianą to wystarczy przesunąć samo gizmo modyfikatora UVW Map.
Shogun 3D Napisano 10 Maj 2009 Napisano 10 Maj 2009 W razie czego polecam taki darmowy sofcik do mapowania, Nazywa się Roadkill. Wygooglaj.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się