Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

maxwell najlepiej wyjdzie na realtime bo ostatni wypuszcza i wie co konkurencja zrobiła , patrzcie taki Octane , od początku chcieli za niego hajs za wersje którą można czajniki renderować i co , reszta wypuściła swoje armie i koniec pewnie będzie. za mało miejsca na tyle rendererów . ciekawe jak się nox przyjmie bo będzie za free jak niegdyś indigo

  • Odpowiedzi 299
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Maxwell to ciągle klasa sama dla siebie i moim zdaniem przetrwa bez problemu. To co uratowało tyłek Maxwellowi, a może nadało sens to procesory wielordzeniowe. Zegar procesora już dosyć dawno w zasadzie się zatrzymał. Ludzie jęczą na czasy i zawsze będą jęczeć ale liczą sie realne proporcje tj. nakład czasu przy modelowaniu, dopieszczeniu materiałów i ujęcia do finalnego liczenia i efektu końcowego. Jeśli nie polujemy na wyjątkowy efekt końcowy to po diabła nam Maxwell. Nowy wynalazek Interactive Preview jest bardzo logiczny z punktu widzenia dopieszczania i dobrego wykorzystania potencjału Maxwella... to przynajmniej dla mnie był podstawowy problem. Jednak prawdziwy potencjał Maxwella i miazga którą robi z innych silników( moja opinia ;)) wyłania się w wysokich rozdziałkach i wysokich SL a więc przyszłość ciągle przed nim.

Napisano

tu pozwolę sobie zgodzić się z kolegą Spyrą.

 

Jedynym wąskim gardłem w przypadku maxwella jest tylko i wyłącznie sprzęt. Pod względem softwarowym nie ma konkurencji jeżeli idzie o uzyskanie hiperreal w najdrobniejszych szczegółach i niuansach światła.

 

a jak wiemy sprzęt o wiele szybciej się rozwija niż pisze nowy soft w tak o tak rozłożystej postaci jak render engine.

 

Tak też użytkownicy maxwella stają z rozłożonymi rękami przed klientem i mówią "pomimo super programu nie mam tak wydajnego sprzętu" a użytkownicy wielu innych silników stają z rozłożonymi rękami i mówią "pomimo super sprzętu nie mam tak wydajnego programu".

Napisano

http://www.purerender.com

 

tutaj mają bardzo ładne rendery na unbiased ,

 

maxwell to program który mi uzasadnia tygodnie pracy nad modelingiem. Praca na vrayu często wygląda jak wynoszenie mebli z warsztatu przez wąskie drzwi gdzie przepychasz na siłę konstrukcję i na światło dzienne wynosisz obdarty produkt.

jeśli rozumiecie tę przenośnię...

nie mam na myśli grafiki komercyjnej ale takiej do portfolio.

Napisano

Zdeno czemu zaraz pod wpływem.. owszem jestem pod wpływem a raczej wpływami ..Pink Floyd, The Doors, Miles Davis, Keith Jarret i tu pełne szkło nie jest bez sensu by czytać wszystkie niuanse.. ale jednak staram się być konstruktywny i w każdej sytuacji obserwować świat realny… by Maxwella sprawdzać..a nie tak jak Ty.. postulowałeś by kaustykę wyłączyć to czy tamto poprawić byle szybciej było…martwię się o Ciebie.. pewnie w jakąś grę pśtykasz…;)

Napisano

Ale cisza…Zdeno żyjesz ??. Z nudów testowałem różne duety modelowanie – Maxwell .Na czoło wysuwa się w moim rankingu Rhino 4 + T-Splines… ale dostrzegłem różne tajemnicze zaułki jeśli chodzi o konkretne duety. Nie wiem czy ktoś miał zdrowie testować cierpliwie konkretne konfiguracje i dokonać sensownych porównań. Temat ciekawy z kilku powodów - cen softu, niuansów w duecie i końcowych efektów w Maxwellu pod kątem potencjalnych problemów np. wypasionych scen.

Gość Chrupek3D
Napisano

no nie, ostatnia nadzieja białych... umiera ;) ale przeciez jest Arion i Fryrender... wiosna... wiosna...wiosna jak to tak ;)

Napisano

No i znowu powraca ten złowieszczy Zdeno kolaborujący z wrogiem (ciemna strona natury). Ale niedoczekanie, odszczepieńcy mają się dobrze i nie negocjują żadnej ugody ;)

Napisano

hehe 2XQ6600 czyli osiem jajek - ale w maxwellu kaustyka zabija wszelkie pozostałości wydajności tak też trzeba czasu . finałowy 1600X1200 po 24 godzinach renderu doczołgał się do 21.5 SL ale i tak ziarno wyłaziło. Dopiero po zmniejszeniu obrazka do 800X600 da się to oglądać.

aha i źle wrzuciłem tego testa bo to w sumie nie v2 tylko nadal 1.7.1

 

jak renderowałem tą scenkę w V2 to straszna kaszana wychodzi (zła konwersja materiałów czy cóś).

 

w każdym razie nadal moim zdaniem 1.7.1 lepszy od V2

Napisano

Bardzo, bardzo dziwne wnioski, ale podstawa to rozdziałki… co to ma być 1600x1200…od razu widać złe użycie Maxwella już na starcie. Małe rozdziałki to domena innych silniczków. Mając na oku małe rozdziałki można robić w byle czym. Jak idziemy w górę to u innych jest coraz gorzej, a w Maxwellu coraz lepiej. Mordowałem się wcześniej z dwoma innymi silnikami i choćby przyspieszyli milion razy to nigdy do nich nie wrócę. Tu nie chodzi o próbę zastępowania innego silniczka za 1000 euro ale sprzętu fotograficznego za 50 tys euro. Grunt to dobrze dobrać narzędzie do celu, aby się niepotrzebnie nie stresować ;)

Napisano

no testowałem dzisiaj ten realtime i wygląda to fajnie . ściągnijcie demko i pośmigajcie w ramach testów, ustawienie kamery albo świateł teraz dziecinnie proste, montowanie materiałów też banalne bez potrzeby tysięcy próbnych renderów.

Napisano

Nie mam na razie czasu testować. Byłem tylko na stronie pooglądać ten Fire w akcji. Trochę mnie zastanawia skąd taka szybkość się wzięła w Maxwellu. Szybkie dogrywanie szczegółów może być przełomem, bo tak naprawdę do tego trzeba było mieć święte nerwy.

Napisano

no właśnie w studio testowałem , bo nie mam pełnego autodesk maxa tylko viz'a a tu nie ma możliwości active shade. tak też pozostało mi studio maxwella.

 

wg. NLimitów szybkość bierze się stąd, że na początku procesu olewane są wszystkie kaustyki i dzięki temu można uzyskać szybko podgląd, dopiero później włączane są do obliczeń. Przez to wynik końcowy tego silnika "fire" ma być identyczny z podstawowym.

 

Jak na razie jedyne co ludzi zgłaszają jako długi stosunkowo czas voxelizacji w niektóych scenariuszach, ale tego nie da się szybko ominąć wg. producentów.

 

Najlepsze jest to, że wynik z okna preview można spokojnie zapisać i nie ma znaku wodnego. Dodatkowo nawet korzystając z wersji 1.7.1 można odpalić demo i zobaczyć jakie wartości sun&sky dają szukaną pozycję słońca, albo umiejscowienie emitterów daje odpowiednie miejsce speculara.

 

Ogólnie rzecz ujmując bardzo wciągająca zabawka. Trzeba będzie pomyśleć o dwuprocesorowej maszynie ;)

Napisano

No dobra, ale Ty akurat przetestowałeś wredną kaustykę, więc jakim cudem tak zbiłeś czas..finalnie nie ma żadnych różnic czy jak ?? rozdziałki dowolne ?

Napisano

proxy maxwellowe łyka i scatter też łyka, ale mało się bawię w zieleninę tak też nie powiem jak to hula.

Fire bardzo fajny do testowania materiałów, dodatkowo można ustawić ten silnik DRAFT jako wynikowy i czesać wizki o wiele szybciej.

 

do wizualizacji architektury maxwell jak najbardziej się nadaje, ale to trochę tak jak ze strzelaniem do muchy z armaty. Potęga maxwella znika w odległych planach ;)

 

@Spyra - kaustyki to ja testowałem jeszcze przed wyjściem FIRE 2.5 na starym dobrym 1.7.1 , a fire faktycznie nie liczy kaustyk na początku i dzięki temu tak piopiernicza . coś jak patch tracing w vrayu.

Napisano

Najbardziej „poetycko” wygląda to jednak w Studio… permanentna przeprowadzka ?. Zdeno czy sieć ma tu coś do powiedzenia..bo wspominałeś o płycie dwuprocesorowej.

Napisano

z tego co widziałem, to nie da się wykorzystać kilku kompów do obliczeń w tym nowym preview , a szkoda bo to by podniosło wydajność jeszcze bardziej. Co do przesiadki to nie mam kasy na upgrady no i VIZ nie obsługuje active shade zatem zapewne pozostanę na starych zabawkach. W sumie CG to tylko hobby i tak kasę na życie zarabiam na autocadzie LT :)

Napisano

Trochę się pobawiłem..trzeba im przyznać że poszli na diabelski sposób i to co było najsłabszą stroną nagle stało się atutem. Liczenie docelowe to nie jest taki ból jeśli szybko dogramy szczegóły, a końcowy efekt wywoła szeroki uśmiech..z rana. Jestem trochę wk.. biorąc pod uwagę ile się namordowałem starym sposobem. Ale co do konfiguracji sprzętu to trzeba przemyśleć wszystko od nowa ponieważ moim zdaniem karta graficzna ma tu chyba większą role do odegrania jak zaczniemy kręcić „poważniejszymi” scenami.

Napisano

karta graficzna ma taki sam wpływ jak poprzednio. Całe obliczenia wykonuje CPU zatem GPU służy tylko do nawigacji w viewporcie, nic ponad to.

 

Też widzę ile czasu zmarnowałem na tysiącach poprzednich testów, a teraz wszystko w realtimie od ręki widać . żal

Napisano

He he katowałem to okrutnie na różne sposoby.. jak się zapoda f-1 to mu się biedakowi troi w oczach ale co konkurencja na taki szybki dof który można oglądać z różnych pozycji :D

Napisano

Witam wszystkich, jestem nowy na forum, aczkolwiek od jakiegoś czasu staram się obserwować to co się dzieje. Mam pytanie odnośnie maxwella 2.5, mianowicie w momencie impotrowania pliku obj (konkretnie chodzi o obiekty z kolekcji DoschDesign, ale obiekty niescalone, przy scalonych problem się nie pojawia) Maxwell Studio się zamyka. Czy ktoś z was miał podobny problem. Co prawda da się to obejść importując ten obiekt np do Rhino i z tamtąd wyeksportować do Maxwell Studio. Jest to dla mnie o tyle dziwne iż Maxwella używam od wersji bodajże 1.6 i nigdy nie miałem kłopotów ze stabilnością tego softu.

Napisano

DoschDesign…dzięki za info Stary plus sposób na obejście problemu. Wal prosto do Nextlimitów z takimi problemami i daj znać o efektach bo sam mam zamiar migrować do MS ;)

Napisano

Ledman

Zdecydowanie pobierz i pobaw się sam. Jest zbyt wiele czynników które mogą działać inaczej w zależności od konfiguracji sprzętu itd. Ja zrobiłem testy pod kątem jakościowym i jak dla mnie Fire odpada jako docelowe źródło obrazków… nie po to Maxwella stworzono. Ale teraz wejście w Maxwella jest błyskawiczne, można się pobawić i porzucić.. lub działać dalej. Fire służy do podglądu ale ten podgląd jest całkiem całkiem, klikasz tu klikasz tam, a fire natychmiast odświeża więc zapieprzasz do celu jak należy ;)

Napisano (edytowane)

Tak zrobię jak mówisz, tymczasem:

Fajnie, że tak powsadzał dużo tych drzew ;') zastanawia mnie czy to tylko proxy czy prawdziwe modele ale zapowiada się fajnie. Nie rozumiem jaka jest różnica między renderowaniem w fire czy normalnym maxwellu? Fire na poczatku nie rendzi kaustyki ale po tym to chyba działa jak normalny maxwell render?

Edytowane przez ledman
Napisano

pewnie maxwellowe proxy w 3dmaxie powstawiał, albo jakieś instancje , wszystko jedno.

fajny filmik, nie widziałem wcześniej. dzięki

 

z tego co pisali na forum to podobno ten silnik do interaktywnego podglądu (draft, albo rs:0 ) po odpowiednio długim czasie liczenia do taki sam efekt jak silnik podstawowy (rs:1) ale ja w to nie za bardzo wierzę, bo gołym okiem widać problemy choćby z AA . ale do podglądu jak widać na załączonym klipie jest super. Coś tam jest zdrowo pocięte i dzięki temu nie ma miliarda niepotrzebnych obliczeń kaustyki od refracji z abberacją.

Napisano

Dla klienta który stoi nam za plecami jakość generowanego obrazu w Fire jest wystarczająca, poza tym dokonane cięcia będą raz bardziej raz mniej odczuwalne, czasem różnica będzie pomijalna. Trzeba jednak pamiętać jak Maxwell operuje światłem i co z tego wynika. Jak ktoś ma wyjątkowe oczekiwania, odpowiednią cierpliwość i sprzęt, to Maxwell jakościowo da więcej niż pozostali. Ale z tego co widzę jeśli ktoś ma zapotrzebowanie na rozdzielczości „monitorowe” z upierdliwym klientem w tle, to może śmiało na Fire poprzestać.

Napisano

Witam

Mam pytanko, chodzi o podzespoły, a konkretnie o procesor, wiem że to nie ten dział ale chodzi mi o komputer właśnie pod maxwella 2. Powoli przymierzam sie do wymiany komputera (quad 9550 podkręcony do 3,4 ghz i 8gb ram ddr2). Biorę pod uwagę stację dwuprocesorową, tyle że nie wiem w co warto wchodzić w xeony (4 rdzenie) czy może w opterony ( 8 lub 12 rdzeni)? Kolejny problem to aby płyta była formatu ATX (co może wykluczyć którąś z platform). Czy ktoś z was ma wiedzę jakiego zysku wydajności można oczekiwać pomiędzy quadem a taką platformą dwu procesorową? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

Napisano

Obecnie sprawa się komplikuje bo należy uwzględnić ten nowy wynalazek Maxwella czyli fire. Bardziej wskazane wydaje się posiadanie dużej mocy na jednym pokładzie. Co do twoich pytań to Maxwell ma największe wymagania co do mocy obliczeniowej, ale „zwykła płyta” dwuprocesorowa na której nie można podkręcać procesorów nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Nie wiem czy wykonałeś test Benchwell na swojej konfiguracji jeśli tak to powiedz jaki miałeś wynik. Podam ci różne nowsze wyniki dla mocniejszego sprzętu…bo cholera zdjęli moją ulubioną stronę gdzie ludzie wrzucali wyniki na różnych mocnych maszynach :(

 

PS. Ale Benchwell na Maxwell V2...nie wiem

Napisano

Dwa miesiące temu wymieniłem notebooka na HP ENVY 17 z i7 720 i 4gb ram. Wydaje mi się że zbytnio nie ustępuje szybkością renderingu podkręconemu quadowi (taka moja mała obserwacja). W VUE INFINITE 8,5 w tej samej scenie szły łeb w łeb. Jedynie martwi mnie jak mocno się notebook nagrzewa. Gdzieś na forum wyczytałem że i7 nie grzeją się bardziej niż c2d. Nie zgodze się z tym. Mój poprzedni laptop to też HP tyle że z c2d i był zdecydowanie chłodniejszy.

Napisano

ten kolo co zakładał benchwella nie miał czasu się tym zajmować i oddał wszystko nextlimitom. Na forum pisali, że już opracowują jakiś taki test do testowania wydajności hardware. Coś mi mówi, że to będzie coś jak cinebench czyli bez konieczności posiadania/instalowania maxwella , a obrazek testowy będzia maqrwicznie/wyrąbisty ;) excus me my french!

Napisano

teścik po 8 minutach w maxwellu 2.5

63344650.png

Nie wiem co się dzieje ale mam problem z teksturami. Materiał jaki jest na ziemi to "stone" ze standardowej biblioteki. Zamiast ładnej kosteczki wychodzi takie "coś" pofalowane :'( Pomógłby ktoś to rozwiązać?

Napisano

wygląda na bardzo dziwnie zamapowany displacement

 

wyłącz displacement jeżeli jest obecny w materiale i sprawdź czy znikną te górki-dołki

Napisano

dziękuję serdecznie ;) to jeszcze ja się dołączę do życzeń! Dużo sampli mało noisa ;)

 

Pozostałych dwóch użytkowników maxwella PL mam nadzieje, że też się podłączy do życzeń ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności