Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

Po użyciu bridge toola tworzy się taki błąd, powstają dwa edge na sobie ale łączą się w tych samych wertexach po 1 na każdej stronie

 

i moje pytanie w zwiazku z tym czy korzystając z defaultowych narzedzi w mayi da się ten błąd automatyczne naprawić?

 

f_errorm_68485d4.jpg

 

w załączniku twarz zrobiona przez kolegę z błedami bridga?

czy da się w mayi defaultowymi toolami to naprawić, problem rozwiązałem ale chcę wiedzieć czy da się to naprawić right out of box :)

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Poogladalem facyjate i niestety nie znalazlem sposobu jakby tam naprawic ten galimatias - moze jakis guru mayi sie wypowie bo ja jeszcze jestem young Jedi :P. Tym niemniej przypuszczam jak powstaje ten problem. Jako, ze bridge zasadniczo jest mostem pomiedzy dwoma krawedziami, na rogach takiej dziury rodzi sie problem bo laczy tam dwa edge i jedna mu jeszcze zostaje wiec radzi sobie jak tylko umie. Sprawdzilem to i faktycznie - jesli uzywac bridge'a nie do samego konca otworu to nie stworzy on takich dziwactw. Wykonczyc mozna bez problemu narzedziem fill hole. Jako ze moje tlumaczenie nawet mnie wydaje sie chaotyczne ilustruje to przykladem:

 

bridgehole.jpg

 

my.php?image=bridgehole.jpg

Napisano

trzeba zmerdzować te edge, które z automatu się nie zmerdzowały. W ustawieniach warto kazać majce pokazywać border edge. chyba to się tak nazywa... Ogólnie to nie jest błąd żaden Poprostu bridge łaczy tylko zaznaczone krawędzie.

Napisano

Nezumi wiem jak obejść problem, pytanie jak go łatwo naprawić kiedy już bug się zrobił:)

 

bartolomeo ok ale jak mergować te edges, przez merge edge tools jakoś nie daje rady :) da się jakoś szybko łatwo i przyjemnie?

btw w modo działa bardziej user freandly a idea dwóch edges na sobie mimo że mają takie same wertexy to imo poraniony pomysł :)

Napisano

Destroyer - a kto mowil ze bedzie latwo? ;) Ja tam, panie, nie wiem - ale chetnie sie dowiem. Na razie holduje powiedzeniu ze "lepiej zapobiegac niz leczyc" :D

Napisano
Nezumi wiem jak obejść problem, pytanie jak go łatwo naprawić kiedy już bug się zrobił:)

 

bartolomeo ok ale jak mergować te edges, przez merge edge tools jakoś nie daje rady :) da się jakoś szybko łatwo i przyjemnie?

btw w modo działa bardziej user freandly a idea dwóch edges na sobie mimo że mają takie same wertexy to imo poraniony pomysł :)

 

 

-----------------

 

eee... no u mnie się daje radę... zaznaczasz dwa edge i je mergem. Ale nie merge edge tool tylko poprostu merge.

zaznacz dwa Edge -> Edit Mesh -> merge. i powinno zadziałać.

 

i przydaje się Display >> Heads up display >> Poly Count - widzisz ile masz edży zaznaczonych.

powodzenia.

  • Like 2
Napisano (edytowane)

bartolomeo działa, wcześniej korzystałem z shelfa a jak się okazało to tylko wertex merge był :)

+4U

 

Nezumi jak chcesz naprawić za pomocą jednego clicka to poszukaj skryptu w moim wątku z MEL-el i to naprawia łatwo szybko i bez problemu :)

 

jak zaznaczysz wszystkie edgges i dasz merge z bardzo malą wartością bo i tak te edge są na sobie to wszystko łatwo i szybko się naprawi na całym modelu :)

Edytowane przez Destroyer
Napisano

Ja tylko tak apropo bridge, faktycznie u mnie również zdarzają się sytuacje że nie daa się "zmergować" tych edge'y. Kiedyś znalazłem w jakimś tutku że tutkowy nauczyciel zmieniał na .obj a potem zpowrotem na .ma czy tam .mb i to się samo naprawiało, no i sprawdziłem u mnie działa (czy to jest najszybsza i najlepsza metoda nie wiem).

Napisano
Ja tylko tak apropo bridge, faktycznie u mnie również zdarzają się sytuacje że nie daa się "zmergować" tych edge'y. Kiedyś znalazłem w jakimś tutku że tutkowy nauczyciel zmieniał na .obj a potem zpowrotem na .ma czy tam .mb i to się samo naprawiało, no i sprawdziłem u mnie działa (czy to jest najszybsza i najlepsza metoda nie wiem).

 

 

??

to już chbya lekkie przegięcie. A edge muszą być albo blisko siebie albo na mergu jakiś treshold - jak napisane wyżej :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności