Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Nie wiem czy ten watek byl poruszany na forum (bo przynajmniej takiego nie znalazlem), ale mam problem z renderowaniem roznych wizualizacji. A dokladnie chodzi mi o praktyczne importowanie 3ds`ow do Max`a z innych programow. Do robienia bryl budynkow uzywam ArchiCAD`a. Po wyeksportowaniu go do pliku *.3ds probuje poscic go bez zadnego nakladania tekstur. Np. domek sredniej wielkosci i niewielkim stopniu komplikacji na starcie ciagnie mi od 450 do 800 mb pamieci ram (odziwo u mnie przy osiagnieciu 1300-1400 mb ramu 3d Max sie wysypuje pomimo iz mam 4 gb ramu). Po nalozeniu tekstur siega juz granicy wysypu. A tu jeszcze zostaje dolozenie elementow otoczenia (drzewa, trawa - np. przez vrayfur itp). Na wszelki wypadek sprobowalem eksportowac tez podobny domek stworzony w Arcon`ie. Niestety to samo :/

Probowalem wszelkich srodkow zapobiegawczych, ktore znalazlem tutaj na forum tj. np. zmiana przydzielania pamieci do obliczen ze "static" na "dynamic". Nawet przy zieleni tworzonej przez VrayProxy jedno drzewo o 50k poligonow obciaza mi RAM na 400-550 mb wiec zabiera mi mase cennej pamieci. Wiec powrot do pkt`u wyjscia :( Jak zauwazylem w modelach np Evermotion Archexteriors oni tego problemu nie maja (czyzby wszystko od postaw modelowali w 3ds Max ?)

Stad tez moje pytanie: co mam z tym zrobic ?! Czy wszystkie niefartowne elementy zapisane w innym programie niz firmy nalezacej do autodesk`u robia takie psikusy ? Dla dokladniejszej analizy problemu nadmienie jeszcze, ze probowalem tez roznych wariantow tworzenia pliku 3ds tzn. zapisywanie elementami, materialami itp.

 

Moj komputer to Core 2 Quad 9300 (2,5GHz), 4 GB Ram - 800 MHz, System Windows Vista 64bit.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a jak fajnie ze nie tylko ja mam ten problem,

ja modeluje zazwyczaj w lightwave i importuje do maxa, ale nie wydaje mi sie zeby w tym byl problem bo na moim slabym kompie z raptem 1GB ramu, render NIGDY sie nie wiesza, a na moim quadzie z 3GB ramu, gdy szarpnie okolo 1,5GB ramu to sie konczy zabawa.... wiele scen musialem renderowac 'po kawalu' a potem skladac do kupy w aftereffects...

nie mam zielonego pojecia gdzie lezy problem, dzieje sie to przy Metnalu i przy Vray-u, a uzywam Xp Pro SP2 32-bit

 

ten kto wie jak zalatwic ten problem ma u mnie wodke, zapakuje i wysle poczta (jak nie sprawdza co jest w srodku to moze dojdzie pelna)

Napisano

Rozpruwacz: pamietaj ze 32 bitowy system moze przydzielic max 2GB na proces, 3gb ze switchem.

 

Sprawdzcie sobie RAM jakims pozadnym memtestem (w googlach poszukac memtest to wyjdzie tego troche). Za moich czasow trzea bylo nagrac dyskietke albo CD wypalic i puscic takie cos na dluzej. Czesto wychodzi ze RAM sypie jakimis mniej oczywistymi bledami i zle wplywa to na stabilnosc kompa. Niestety max jest dosc czuly na sprzet, przynajmiej ja sie przekonalem jaka roznica w stabilnosci maxa jest po przesiadce z taniego domowego kompa na serverowego xeona.

Napisano

pytanie: czy mental albo vray to osobny proces? czy jest to razem z maxem?

pozatym, max nigdy nie szarpnie mi 2GB bo przy 1,5 sie krzaczy...

 

@kodissimo, jakiego masz kompta? ja mam HP, jak tez masz tej samej firmy to moze wiemy co jest grane

Napisano (edytowane)

Miewałem czasem podobny problem po podłączeniu pliku z autocada. Wynika to z tego w moim przypadku, ze jest ustawiona za wysoka jakosc , za duza szczegolowosc modelu, przy interpretowaniu pliku cada. Produkowalo mi sie multum niepotrzebnych faceow co diametralnie zwiekszalo zapotrzebowanie na ram. Po odbnizeniu szczegolowosci wszytko dzialalo oki.

 

3d max 2009 przy v ray na 32 bit systemie wywala sie gdy zużycie ramu (na jeden proces) przekroczy 1,5 gb. . Na systemie 64 bitowym przy 8gb problem zniknol, nawet jak 3d max zje caly ram to wywala dane do swapa i liczy dalej.

 

Nie wiem jak mental ale v ray jest razem z maxem.

Edytowane przez Khar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności