Napisano 9 Czerwiec 200915 l cześć wszystkim dzisiaj postanowiłem napisać tutoriala, w którym postaram się pokazać jak wymodelować przykładowe siedzisko (coś w stylu materaca). przed rozpoczęciem, mówię że jest to tutorial dla początkujących, którzy dopiero zaczynają z maksem i chcieli by wymodelować sobie takie oto siedzisko na sofke/narożnik, więc zaczynajmy: tworzymy plane tak jak na obrazku: konvertujemy do editable patch, klikając na niego prawym przyciskiem myszy->convert to: editable patch zaznaczamy środkowe werteksy,włączamy soft selection i przesówamy je trochę w górę, jak na obrazku: przechodzimy do zakładki surface(geometry-> surface) View steps: 0 Render Steps: 0 konvertujemy do editable poly, centrujemy pivot, i kopiujemy,i łączymy wszystkie wypukłości funkcją attach, jak na obrazku: zaznaczamy wszystkie wertexy(ctrl+a) i używając funkcji weld łączymy by uzyskać jeden element, i klikamy ok, jak na obrazku: zaznaczamy wszystkie poligony, wybieramy border selection i przeciągamy trochę w dół, jak na obrazku: wybieramy narzędzie select and uniform scale i przeciągamy w dół, aby wyrównać powierzchnię, jak na obrazku: klikamy w tryb zaznaczania poligonów i zaznaczone już przedtem poligony, z wciśniętym Shift'em przeciągamy w dół(clone to element) i obracamy o 180 stopni, jak na obrazku: potem to samo co z borderem, czyli: wybieramy narzędzie select and uniform scale i przeciągamy w dół, aby wyrównać powierzchnię kolejnym krokiem będzie zaznaczenie wszystkich werteksów (ctrl+a) i zweldowanie,i klikamy ok, jak na obrazku: zaznaczamy krawędzie jak na obrazku(żeby przyspieszyć pracę, zaznaczyłem jedną krawędź a potem użyłem funkcji LOOP(selection-> loop): i chamferujemy z wartością 0,19, wszystko inne bez zmian teraz zaznaczamy boczne krawędzie i loop, jak na obrazku: i chamfer 0,19, bez zmian teraz zaznaczamy krawędzie jak na rysunku: i chamferujemy 0,19 bez zmian kiedy mamy jeszcze zaznaczone krawędzie, nie odznaczając ich klikamy na poligon selection, klikamy shrink i zaznaczamy tak jak na rysunku: i zaznaczone poligony poddajemy opcji bevel Bevel type group height 0 outline amount -0,1 i extrude typ Local Normal -0,38 teraz czeka was żmudna praca, ale dacie rade. a więc tak, zaznaczamy krawędzie jak na obrazku: i tak w każdym takim rogu: i chamferujemy z wartością 0,06 teraz zaznaczamy edge jak na obrazku,i klikamy w Create Shape From Selection, typ smooth: klikamy na utworzonego Spline, i we właściwościach rendering zaznaczamy Enable in Render Enable in Vievport Thickness: 0,22 Sides: 6 i konvertujemy do editable poly zaznaczamy wszystkie poligony i w Polygon:Sommthing Groups wpisujemy 90 i klikamy Auto smooth i oto doszliśmy do końca tego mini tutoriala, mam nadzieje że się przyda komuś (komentarze mile widziane) Edytowane 21 Lipiec 200915 l przez indian
Napisano 17 Grudzień 200915 l Dobry, jasny tutorial. Idealny do treningu. Efekt końcowy. Klikam reputacje i polecam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto