indian Napisano 9 Czerwiec 2009 Napisano 9 Czerwiec 2009 (edytowane) cześć wszystkim dzisiaj postanowiłem napisać tutoriala, w którym postaram się pokazać jak wymodelować przykładowe siedzisko (coś w stylu materaca). przed rozpoczęciem, mówię że jest to tutorial dla początkujących, którzy dopiero zaczynają z maksem i chcieli by wymodelować sobie takie oto siedzisko na sofke/narożnik, więc zaczynajmy: tworzymy plane tak jak na obrazku: konvertujemy do editable patch, klikając na niego prawym przyciskiem myszy->convert to: editable patch zaznaczamy środkowe werteksy,włączamy soft selection i przesówamy je trochę w górę, jak na obrazku: przechodzimy do zakładki surface(geometry-> surface) View steps: 0 Render Steps: 0 konvertujemy do editable poly, centrujemy pivot, i kopiujemy,i łączymy wszystkie wypukłości funkcją attach, jak na obrazku: zaznaczamy wszystkie wertexy(ctrl+a) i używając funkcji weld łączymy by uzyskać jeden element, i klikamy ok, jak na obrazku: zaznaczamy wszystkie poligony, wybieramy border selection i przeciągamy trochę w dół, jak na obrazku: wybieramy narzędzie select and uniform scale i przeciągamy w dół, aby wyrównać powierzchnię, jak na obrazku: klikamy w tryb zaznaczania poligonów i zaznaczone już przedtem poligony, z wciśniętym Shift'em przeciągamy w dół(clone to element) i obracamy o 180 stopni, jak na obrazku: potem to samo co z borderem, czyli: wybieramy narzędzie select and uniform scale i przeciągamy w dół, aby wyrównać powierzchnię kolejnym krokiem będzie zaznaczenie wszystkich werteksów (ctrl+a) i zweldowanie,i klikamy ok, jak na obrazku: zaznaczamy krawędzie jak na obrazku(żeby przyspieszyć pracę, zaznaczyłem jedną krawędź a potem użyłem funkcji LOOP(selection-> loop): i chamferujemy z wartością 0,19, wszystko inne bez zmian teraz zaznaczamy boczne krawędzie i loop, jak na obrazku: i chamfer 0,19, bez zmian teraz zaznaczamy krawędzie jak na rysunku: i chamferujemy 0,19 bez zmian kiedy mamy jeszcze zaznaczone krawędzie, nie odznaczając ich klikamy na poligon selection, klikamy shrink i zaznaczamy tak jak na rysunku: i zaznaczone poligony poddajemy opcji bevel Bevel type group height 0 outline amount -0,1 i extrude typ Local Normal -0,38 teraz czeka was żmudna praca, ale dacie rade. a więc tak, zaznaczamy krawędzie jak na obrazku: i tak w każdym takim rogu: i chamferujemy z wartością 0,06 teraz zaznaczamy edge jak na obrazku,i klikamy w Create Shape From Selection, typ smooth: klikamy na utworzonego Spline, i we właściwościach rendering zaznaczamy Enable in Render Enable in Vievport Thickness: 0,22 Sides: 6 i konvertujemy do editable poly zaznaczamy wszystkie poligony i w Polygon:Sommthing Groups wpisujemy 90 i klikamy Auto smooth i oto doszliśmy do końca tego mini tutoriala, mam nadzieje że się przyda komuś (komentarze mile widziane) Edytowane 21 Lipiec 2009 przez indian 2 4
blomd Napisano 9 Czerwiec 2009 Napisano 9 Czerwiec 2009 Dzięki za tutka, na pewno się przyda ;) . Repik dla ciebie
Chaczyk Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 Dobry, jasny tutorial. Idealny do treningu. Efekt końcowy. Klikam reputacje i polecam.
Shagrath Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Niezły Tutorial, być może zabiore się za robienie sofy:cool:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się